// چهار شنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۵

واکنش سی دی پراجکت به وجود خطر تشنج در هنگام تجربه بازی Cyberpunk 2077

در بازی Cyberpunk 2077 سکانس‌هایی وجود دارند که متاسفانه ممکن است باعث آزار جدی برخی از گیمرها شوند. سی‌دی پراجکت همچنان به‌دنبال راه‌حل می‌گردد.

یک هشدار واضح، مفصل و غیر قابل رد کردن در بازی قرار می‌گیرد که وجود این مشکل را به بازیکن اطلاع دهد. همچنین شبکه‌های اجتماعی شرکت هم این هشدار را به گوش همه می‌رسانند

مطابق گزارش‌های رسمی منتشرشده توسط چند ژورنالیست بازی‌های ویدیویی، بازی Cyberpunk 2077 شامل لحظاتی می‌شود که پتانسیل ایجاد تشنج در برخی از بازیکنان را دارند؛ تا حدی که نویسنده‌ی رسانه گیم اینفورمر در بخشی از تجربه‌ی بازی، یک تشنج بد را تجربه کرد و در مقاله‌ی خود به گیمرهایی که در خطر مواجهه با چنین اتفاقی هستند، توضیح داد که چگونه باید از آن اجتناب کنند. سی‌دی پراجکت نیز با تشکر از گیم اینفورمر که وجود این مشکل را اعلام کرده است، در واکنش به درخواست‌های مردم برای حل این مسئله‌ی جدی نوشت: «ما مشغول کار روی یک هشدار جدید و دقیق هستیم که به بازی اضافه شود و به گیمرها هشدار بدهد که برخی افراد ممکن است موقع تجربه‌ی بخش‌هایی از Cyberpunk 2077 دچار تشنج شوند؛ علاوه‌بر هشدار EULA که در ابتدای بازی قرار می‌گیرد.»

البته فعلا شرکت سی‌دی پراجکت نمی‌تواند راه‌حل اصلی برطرف ساختن این مشکل را ارائه کند. سازندگان می‌گویند که روی یک آپدیت برای حل این ایراد کار خواهند کرد و آن را در سریع‌ترین زمان به انتشار می‌رسانند. آن‌ها حتی برای درک بهتر این مشکل که می‌تواند بعضی از گیمرها را واقعا آزار دهد، به سراغ لیانا روپرت رفتند؛ همان نویسنده‌ی گیم اینفورمر که در مقاله‌ی مفصل خود مشکل را توضیح داده است. اگر از سابقه‌ی غش، تشنج یا ابتلا به بیماری صرع رنج می‌برید، حتما پیش از تجربه‌ی Cyberpunk 2077 با پزشک خود مشورت کنید. مراحل Braindance به‌معنی واقعی کلمه می‌توانند برخی از افراد را دچار تشنج کنند و هیچ‌کس نمی‌تواند این موضوع را جدی نگیرد.

جانی سیلور هند در بازی سایبرپانک 2077

در مراحل Braindance بازی «سایبرپانک 2077» گیمر بخشی از خاطرات شخصی دیگر را زندگی می‌کند. متاسفانه هنگامی که به سراغ این مراحل می‌روید، بارها با خاموش و روشن شدن سریع LEDهای قرمز و سفید مواجه می‌شوید که به طرز عجیبی شبیه به پروسه‌ی واقعی ایجاد تشنج به شکل حرفه‌ای در مراکز درمانی برای آزمایش بیماران است. لیانا روپرت که متاسفانه از شرایط توضیح داده‌شده رنج می‌برد، هنگام تجربه‌ی «سایبرپانک 2077» یک تشنج بد و بزرگ را تجربه کرد؛ سطحی از تشنج که می‌تواند باعث بی‌هوشی و آسیب جدی عضله‌ها شود و معمولا تنها بیماران صرع از آن رنج می‌برند.

شوربختانه در بازی گلیچ‌های تصویری عامدانه و نورپردازی‌های عجیب دیگری هم وجود دارند که باتوجه‌به نظر افرادی که دچار به این شرایط هستند، آن‌ها هم می‌توانند باعث ایجاد تشنج باشند. بسیاری از مخاطبان، رسانه‌ها و گروه‌های خیریه همچون Epilespy Action در انگلستان، از سی‌دی پراجکت درخواست کرده‌اند که در سریع‌ترین زمان ممکن این ایراد را برطرف سازد. بازی Cyberpunk 2077 فردا عرضه می‌شود.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده