// پنجشنبه, ۱ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۹

.P.T شاید با روش‌های دیگری روی کنسول پلی استیشن 5 اجرا شود

باتوجه‌به اینکه کونامی کارساز بودن روش قدیمی انتقال بین کنسولی .P.T را روی پلی استیشن 5 تایید یا تکذیب نمی‌کند، شاید روش‌های دیگری برای تجربه این بازی روی PS5 وجود داشته باشد.

کنسول پلی استیشن 5 قرار است به‌زودی، در ماه میلادی بعد عرضه شود و احتمالا طرفدارانی هستند که تمایل دارند یکی از ترسناک‌ترین دموهای تاریخ ویدیوگیم یعنی .P.T را دوباره و روی کنسول نسل بعد سونی اجرا و تجربه کنند. متاسفانه به‌تازگی خبری منتشر شده بود مبنی براینکه دموی قابل بازی .P.T که قرار بود نسخه‌ی کامل آن توسط هیدئو کوجیما ساخته و به‌نام Silent Hills منتشر شود، دیگر قابل دانلود مجدد روی کنسول پلی استیشن 5 نیست.

این خبر توسط هیچ منبع دیگری غیر از شرکت Konami تایید نشده است. بااین‌حال، این موضوع نمی‌تواند این احتمال را رد کند که شاید راه‌هایی وجود داشته باشند تا طرفداران این دموی کوتاه و به‌شدت ترسناک بتوانند آن را روی کنسول نسل بعد سونی بازی کنند و لذت ببرند.

کونامی قبلا به وب‌سایت گیمزرادار گفته بود که اگر کسی هنوز یک نسخه‌ای از بازی .P.T را روی کنسول پلی استیشن 4 خود دارد، دیگر قادر نخواهد بود آن‌ را روی کنسول پلی استیشن 5 نیز مجددا دانلود کند. این موضوع به این دلیل است که دموی .P.T مدت‌ها است دیگر روی فروشگاه پلی استیشن برای دانلود وجود ندارد. .P.T که یک غافلگیری بسیار بزرگ و خوشایند برای طرفداران مجموعه‌ی سایلنت هیل و هیدئو کوجیما به‌شمار می‌رفت، قرار بود به‌نوعی نقش یک تیزر معرفی برای بازی کنسل‌شده‌ی Silent Hills را ایفا کند. بعد از اینکه ساخت چنین بازی‌ای به‌کلی منتفی شد، این دموی محبوب نیز در سال ۲۰۱۵ از فروشگاه پلی استیشن حذف شد.

 .P.T

حالا کونامی کمی راجع‌به‌گفته‌ی قبلی خود شفاف‌سازی کرده و به وب‌‌سایت IGN گفته که آن‌ها نمی‌توانند این موضوع را «تایید یا تکذیب» کنند که آیا روش‌های دیگری برای انتقال این بازی به کنسول پلی استیشن 5 جواب خواهند داد یا خیر. درهرحال، این موضوع ثابت شده است که بازیکنان در این سال‌ها معمولا برای انتقال این دمو از روی کنسول پلی استیشن 4 به کنسول شخص دیگری از روش انتقال داده‌ی بازی استفاده می‌کرده‌اند. کونامی درباره‌ی تایید عملی بودن این روش برای انتقال به پلی استیشن 5 کمی جانب احتیاط را نگه داشته است؛ گرچه غیرممکن بودن این شیوه را هم به‌کلی رد نکرده است.

تا جایی که می‎دانیم، .P.T جزوی از یک پروژه‌‌ای بزرگ‌تر بوده که با رفتن هیدئو کوجیما، کارگردان آن از شرکت کونامی، آن هم کنسل شده است. به‌همین‌خاطر، احتمالا توسعه‌دهندگان سابق بازی در کونامی خیلی علاقه‌ای به تلاش برای حفظ این بازی به‌عنوان یک پروژه‌ی تاریخ‌مصرف‌گذشته و یاد‌آور جنجال‌های خروج کوجیما از این شرکت ندارند. درهرصورت، سونی هم باید درباره‌ی این موارد نظر خود را اعلام کند تا بتوان دید کامل‌تری از این موضوع پیدا کرد.

.P.T

 درحال‌حاضر که دموی .P.T در فهرست بازی‌های Backward Compatible کنسول پلی استیشن 5 جایی ندارد. از طرف دیگر، به‌نظر می‌رسد کونامی برای دور نگه داشتن این دمو از دسترس کاربران تلاشی مضاعف می‌کند. درنتیجه، خیلی بعید است که .P.T دوباره به‌طور رسمی برای کنسول پلی استیشن 5 دردسترس قرار گیرد و طرفداران جدید آن بتوانند از بازی لذت ببرند و وقت زیادی صرف کند‌و‌کاو در آن کنند، همان‌طور که طرفداران قدیمی ۶ سال پیش این کار را کردند. درنهایت، فعلا کاری غیر از نشستن و آرزو کردن برای اینکه شاید بازی Silent Hills دوباره توسط هیدئو کوجیما ساخته شود، از دست طرفداران برنمی‌آید.

نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟ آیا اگر راهی برای انتقال بازی .P.T به پلی استیشن 5 پیدا شود، شما تمایل به تجربه‌ی آن روی کنسول نسل بعدی سونی دارید؟ لطفا نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.


منبع tomsguide
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده