// سه شنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۰

امکان دانلود مجدد PT روی پلی استیشن 5 وجود نخواهد داشت

کونامی تایید کرد که بازی PT نمی‌تواند دوباره روی پلی استیشن ۵ دانلود شود که به این معنا است که این بازی از قابلیت Backwards Compatibility نیز پشتیبانی نخواهد کرد.

دموی قابل بازی P.T برای بازی ترسناک استودیو Kojima Productions یعنی Silent Hills پس از انتشار در سال ۲۰۱۴ توانست بلافاصله به یکی از ترسناک‌ترین تجربه‌های ترسناک نسل تبدیل شود. این دمو فقط برای مدت کوتاهی در فروشگاه پلی استیشن در دسترس بود و پس از لغو Silent Hills توسط کونامی در سال ۲۰۱۵ از فهرست خارج شد و بازی را برای کسانی که قبلاً آن را دانلود کرده بودند، روی پلی استیشن 4 رها کرد. بااین‌حال با عرضه‌ی پلی استیشن 5 در ماه آینده به نظر می‌رسد که PT همچنان روی پلی استیشن ۴ باقی خواهد ماند و هیچ گزینه‌ای برای دانلود مجدد آن روی سیستم وجود ندارد.

سایت GamesRadar گزارش می‌دهد که طبق تأیید کونامی‌، بازی PT به‌دلیل حذف از فهرست فروشگاه پلی استیشن برای دانلود مجدد روی پلی استیشن ۵ در دسترس نخواهد بود. یک نماینده کونامی اظهار داشت که این محتوا در فروشگاه پلی استیشن در دسترس نخواهد بود بنابراین کاربران قادر به دانلود مجدد آن ازطریق قابلیت Backwards Compatibility نیستند.

دموی PT ابتدا در آگوست سال ۲۰۱۴ منتشر و پس از لغو رسمی توسعه Silent Hills از فروشگاه PlayStation در آوریل ۲۰۱۵ حذف شد. پس از این اتفاق بازیکنان نمی‌توانستند این بازی را از فروشگاه پلی استیشن بارگیری کنند در نتیجه بسیاری از طرفداران به‌دنبال روش‌های متفاوتی برای آوردن بازی به سیستم خود بودند و همچنین تعدادی نسخه‌ی ریمیک از این بازی نیز به منظور حفظ آن روی پی سی منتشر شد.

بااین‌حال گزارش GamesRadar به‌طور خاص تأیید نمی‌کند که آیا بازیکنان می‌توانند این بازی را با انتقال مستقیم آن از کنسول پلی استیشن ۴ یا انتقال ازطریق هارد اکسترنال حاوی فایل‌های بازی به پلی استیشن ۵ منتقل کنند یا خیر.

همان‌طور که سونی تأیید کرد، پلی استیشن ۵ از هارد اکسترنال برای انجام بازی‌های پلی استیشن ۴ پشتیبانی می‌کند، در نتیجه اگر بازی پلی استیشن ۴ بتواند روی کنسول پلی استیشن ۵ اجرا شود این یک راه‌حل احتمالی محسوب می‌شود اما درنهایت هیچ راه مستقیمی برای فهمیدن این موضوع تا زمان عرضه‌ی این کنسول وجود ندارد.

بااین‌ وجود، بیانیه کونامی امکان دارد این پیام را القا کند که از آن‌جا که بازی P.T دیگر در فروشگاه PlayStation وجود ندارد، کنسول پلی استیشن ۵ نیز ممکن است حتی با انتقال فایل‌ها از به سیستم به سیستم نتواند به این بازی دسترسی داشته باشد و آن را اجرا کند.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده