نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۹ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۲۰

هیدئو کوجیما شایعات تصاحب آی‌پی P.T و Metal Gear Solid را رد کرد

هیدئو کوجیما در مصاحبه جدید خود با نشریه Livedoor News ضمن رد شایعات خرید آی پی بازی‌های P.T. و Metal Gear Solid، عملکرد مالی Death Stranding را کاملاً رضایت‌بخش و موفقیت آمیز توصیف کرد.

وبسایت Livedoor News، در جدیدترین برنامه‌ی اختصاصی خود، به تدارک یک مصاحبه با هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) طراح، نویسنده و کارگردان ژاپنی پرداخته و سؤالات خود راجع به وضعیت Death Stranding و شایعات جدیدی که حول استودیوی کوجیما پروداکشن به گوش می‌رسد را با او مطرح کرده است. سخنگوی Livedoor News نظر کوجیما را در خصوص وضعیت عملکرد مالی Death Stranding در شرایط فعلی درخواست کرده و کوجیما در این رابطه اظهار داشته که:

چیزی که ما تاکنون به آن دست پیدا کردیم، بسیار فراتر از حد احتیاط مورد نظر ما بوده و می‌توان گفت که درآمد حاصل از فروش این بازی تاکنون تمامی هزینه‌های ساخت این پروژه را تأمین کرده و از آن عبور کرده است. بنابراین فکر می‌کنم که می‌توان این شرایط را «موفقیت» نامید. نسخه پی سی این Death Stranding نیز به‌زودی منتشر خواهد شد و ما منابع مورد نیاز برای اجرا کردن برنامه‌های آینده کوجیما پروداکشن را نیز به‌طور کامل به‌دست آورده‌ایم. لذا جای هیچگونه نگرانی نیست.

Death Stranding

در ادامه‌ی این مصاحبه، خبرنگار لایودور نیوز از هیدئو کوجیما در رابطه با شایعاتی که اخیراً در خصوص تصاحب حقوق قانونی بازی‌های P.T و Metal Gear Solid از کونامی (Konami) سؤال می‌کند که رئیس استودیوی Kojima Productions در پاسخ می‌گوید:

این مسائل به کلی بی‌اساس و گمراه کننده بوده و به‌نظر می‌رسد که من بدون اینکه از این مسئله اطلاع داشته باشم آن را به‌دست آورده‌ام.

حالا دیگر بیش از ۶ ماه از تاریخ انتشار بازی Death Stranding در پلی‌ استیشن 4 می‌گذرد و کوجیما پروداکشن نیز اخیراً بیانیه‌ای را به این مناسبت منتشر کرده بود. این بازی در تاریخ چهاردهم ژوئیه (۲۴ تیر) ازطریق فروشگاه‌های استیم و اپیک گیمز استور برای پلتفرم پی سی نیز منتشر خواهد شد. البته این تاریخ برای زمان زودتری برنامه‌ریزی شده بود اما شرایط خاصی که بحران شیوع ویروس کرونا برای استودیوهای بازی‌سازی ایجاد کرد، موجب تأخیر در عرضه‌ی این نسخه شد.

بازی Death Stranding در نقد و بررسی زومجی نیز موفق به کسب نمره بسیار خوب ۹ از ۱۰ شده است. در بخش‌هایی از این مطلب می‌خوانیم:

دث‌استرندینگ چه در ارائه داستانی اوریجینال و چه در زمینه طراحی و موسیقی توانسته تا محصولی درخور را ارائه کند. اگر تجربه‌ای متفاوت می‌خواهید دث استرندینگ بازی شما خواهد بود در غیر این صورت بهتر است به گزینه‌های دیگری فکر کنید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده