نویسنده: میلاد فاطمی
// دوشنبه, ۷ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۰

الکترونیک آرتز پیش ‌از مایکروسافت تا نزدیکی خرید شرکت زنیمکس پیش رفته بود

به‌تازگی گزارشی منتشر شده است که نشان می‌دهد استودیوی بازی‌سازی الکترونیک آرتز پیش ‌از مایکروسافت به فکر خرید و تصاحب شرکت زنیمکس و بتسدا بوده است.

هفته پیش بود که بمب خبری صنعت بازی‌های ویدیویی با انتشار توییتی توسط فیل اسپنسر، مدیر بخش ایکس باکس، منفجر شد. بر این اساس مایکروسافت طی اقدامی بسیار غافل‌گیر کننده به‌صورت رسمی اعلام کرد که با پرداخت ۷.۵ میلیارد دلار شرکت زنیمکس را که شرکت مادر بتسدا و تمامی استودیوهای بازی‌سازی آن به حساب می‌آید، تصاحب کرده است. اتفاقی که در آینده نزدیک تاثیرات زیادی در مسیر این صنعت خواهد گذاشت.

حال اما پس از گذشت یک هفته از این اتفاق شوکه‌کننده، خبر تازه‌ای منتشر شده که نشان می‌دهد پیش از مایکروسافت، شرکت زنیمکس مشتری دیگری نیز داشته است. براساس جدیدترین اخبار بازی، ساعاتی پیش گزارشی توسط بلومبرگ منتشر شد که حاکی از آن است در یک بازه زمانی استودیوی بازی‌سازی الکترونیک آرتز (ٍEA) تا یک قدمی تصاحب شرکت زنیمکس که در حوزه بازی‌های ویدیویی از اعتبار زیادی نیز برخوردار است، نزدیک بوده است.

اگر زومجی را دنبال کرده باشید، احتمالا در جریان هستید که چندی پیش خبر دیگری در همین رابطه پخش شد که الکترونیک آرتز تمایل به خرید استودیوی WB Games نیز دارد. از همین‌رو اقدام به خرید شرکت زنیمکس و تصاحب استودیوی بتسدا از طرف EA عملی منطقی و قابل باور به‌نظر می‌رسد.

حال باید منتظر ماند و دید باتوجه به اینکه مدیر مایکروسافت اعلام کرد که در آینده استودیوهای بازی‌سازی بیشتری توسط آنها خریداری می‌شود، این اقدام ردموندی‌ها می‌تواند برگ برنده‌ای در نسل نهم برای آنها تلقی شود و نیز آثار تولید شده توسط این استودیوها را قدمی روبه‌ جلو حرکت دهد یا خیر؟ شما هم در این رابطه نظرات و پیش‌بینی‌های خود را با ما نیز به اشتراک بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده