نویسنده: نادر امرایی
// چهار شنبه, ۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۰

زوم‌کست: عواقب خریداری شدن بتسدا توسط مایکروسافت

در جدیدترین زوم‌کست زومجی، در رابطه با عواقب خریداری شدن زنیمکس (استودیو مادر بتسدا) توسط مایکروسافت صحبت می‌کنیم.

دوشنبه، سی و یکم شهریور ماه ۱۳۹۹، مایکروسافت با اعلام خبری، شوک بزرگی به دنیای بازی‌های ویدیویی وارد کرد. این شرکت آمریکایی اعلام کرد که زنیمکس،‌ شرکت مادر بتسدا را با پرداخت ۷ و نیم میلیارد دلار خریداری کرده است.

اعلام شدن این خبر دقیقا یک روز پیش از آغاز پیش‌فروش کنسول‌های نسل بعدی ایکس باکس سری اس و ایکس باکس سری ایکس، باعث شد که تمامی بحث‌های پیرامون صنعت بازی‌های ویدیویی در این خبر خلاصه شود. بحث‌هایی که کماکان نیز ادامه دارند و به احتمال بسیار زیاد برای مدت‌های مدیدی ادامه خواهند داشت. پس از اعلام این خبر، سوالی که برای بسیاری از کاربران پیش آمد، این بود: چه بر سر بازی‌ها و فرنچایزهای بتسدا می‌آید و آیا این بازی‌ها قرار است که به طور کامل در انحصار پلتفرم ایکس باکس باشند؟

پرسشی که هنوز پاسخ درستی به آن داده نشده است. تاد هاواراد، یکی از اصلی‌ترین اعضای استودیو بتسدا، اعلام کرد که آنها قصد دارند بازی‌هایشان را در اختیار تمامی گیمرها قرار دهند. از آن طرف فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس باکس گفت که آن‌ها به صورت بازی به بازی برای انحصاری شدن بازی‌ها تصمیم خواهند گرفت. از آن طرف، طبق اعلام مایکروسافت تمامی بازی‌های ساخته شده توسط بتسدا در روز عرضه در سرویس گیم‌پس برای مشترکین در دسترس قرار خواهد گرفت.

در یکی دیگر از زوم‌کست‌های زومجی، این‌بار به بحث در رابطه با این خبر و عواقب احتمالی آن پرداخته‌ایم. از شما دعوت می‌کنیم جدیدترین زوم‌کست زومجی را از دست ندهید:


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده