نویسنده: آریا بهپور
// چهار شنبه, ۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۸

صحبت‌های مؤسس بتسدا در مورد خریداری این شرکت توسط مایکروسافت

کریستوفر ویور بنیان‌گذار بتسدا از اوضاع این شرکت بعد از خریداری توسط مایکروسافت و ادامه‌ی مسیر موفقیت‌آمیز آن گفته است.

دو روز قبل شاهد یکی از بزرگ‌ترین بمب‌های خبری صنعت بازی بودیم و مایکروسافت از خریداری شرکت زنیمکس مدیا (ZeniMax Media) خبر داد؛ شرکتی عظیم که زیرمجموعه‌های زیادی از جمله بتسدا (Bethesda) و اید سافتور (id Software) را در اختیار دارد و اکنون همه‌ی این استودیوها بخشی از خانواده‌ی استودیوهای مایکروسافت در آستانه‌ی عرضه‌ی ایکس ‌باکس سری ایکس/ایکس ‌باکس سری اس محسوب می‌شوند. دراین‌میان شاید عده‌ای شک و تردیدهایی در مورد آینده‌ی بازی‌های بتسدا داشته باشند، ولی بنیان‌گذار این استودیو نظر دیگری دارد.

کریستوفر ویور که در سال ۱۹۸۶ بتسدا را تأسیس کرد و بعدها یکی از مؤسسان شرکت زنیمکس مدیا هم بود، به‌تازگی در صحبت‌های خود با Inverse چنین گفته است: «فکر می‌کنم این موضوع اتفاقی به‌شدت جالب و پُر سود برای هر دو بخش ماجرا بوده و از یک طرف مایکروسافت می‌تواند با کمک این خرید به یکی از باتجربه‌ترین شرکت‌های بازی‌سازی دسترسی پیدا کند و از طرف دیگر هم بتسدا با بهره گرفتن از قدرت و قابلیت‌های مایکروسافت می‌تواند حتی بیشتر از قبل به‌سراغ دستاوردهای خلاقانه‌ی خود برود. در مجموع این قضیه را می‌توان اتحادی جالب و جذاب بین دو شرکت بزرگ دانست که هر دو از آن سود زیادی خواهند کرد.»

در جایی از مصاحبه از ویور سؤال شده که آیا از نظر او این قضیه تأثیری روی بازی‌های آینده‌ی بتسدا مثل استارفیلد (Starfield) و الدر اسکرولز 6 (The Elder Scrolls VI) خواهد گذاشت یا خیر؛ بازی‌هایی که هر دو از جدیدترین نسخه‌ی موتور گرافیکی بتسدا بهره می‌برند. ویور از این می‌گوید که مایکروسافت شناخت کاملی از سازوکار تولید بازی در بتسدا دارد و می‌داند که این شرکت به‌خوبی راه تولید بازی‌های بزرگ را بلد است و باید به آن زمان داد تا پروژه‌های خود را آماده‌ی عرضه کند و بدون عجله و سر فرصت تا زمان کامل شدن آن‌ها به فکر انتشارشان نباشد.

او همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود در ارتباط با کنسول‌های نسل جدید می‌گوید: «فکر نمی‌کنم حذف درایو از کنسول‌ها در آینده مشکل خاصی ایجاد کند. از طرف دیگر هر دو کنسول نسل نهم به SSD و پردازنده‌هایی قدرتمندی دسترسی دارند و می‌توانند بعد از مدتی به نقطه‌ای برسند که مردم خیلی زود تفاوت‌ها را با گذشته احساس کنند و اینترنت پرسرعت هم دراین‌میان پُلی در راه موفقیت کنسول‌ها خواهد بود و باعث می‌شود عدم وجود درایو اهمیت زیادی نداشته باشد.»


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده