// جمعه, ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۲۸

شایعه: پلی استیشن، کوجیما پروداکشنز و استودیو ژاپن سونی مشغول ساخت دو بازی Silent Hill هستند

به نظر می‌رسد روند پخش شایعات و گزارش‌های گوناگون درباره‌ی زنده شدن پروژه‌ی .Silent Hills P.T هیدئو کوجیما در هفته‌های اخیر توقف‌پذیر نیست. زیرا اکنون منبعی جدید هم آن‌ها را تایید کرده است.

جمع‌بندی تمام شایعه‌ها و گزارش‌های رسمی و غیررسمی منتشرشده طی هفته‌های اخیر این بود که اولا کونامی بنا به تایید خود از مدتی قبل به‌صورت جدی پروسه‌ی جست‌وجو برای یافتن راه‌هایی برای زنده کردن دوباره‌ی سری «سایلنت هیل» را آغاز کرده است و ثانیا بنا به گزارش‌های تاییدنشده، این کار را با ساخت دو بازی ویدیویی انجام می‌دهد؛ یک اثر گسترده‌ی داستان‌گو و مورد انتظار و یک بازی که کم‌وبیش کل مجموعه‌ی مورد بحث را ریبوت می‌کند و از ابتدا کلید می‌زند. اما اکنون ماجرا قابل‌توجه‌تر از قبل شده است؛ قابل‌توجه‌تر از تمام موشکافی‌هایی که طرفداران را به این باور می‌رساندند که سونی راه‌ها را هموار کرده تا بالاخره «سایلنت هیلز» آفریده شود. زیرا اکنون علاوه‌بر شایعه‌های جدید در فروم‌های شناخته‌شده، یک اینسایدر معتبر دنیای ویدیوگیم (فردی که با اعلام صحیح برخی اخبار دنیای بازی‌ها پیش از انتشار رسمی آن‌ها مخاطبان را به این باور رسانده است که اطلاعات دست اولی از صنعت بازی دارد و نقش مهمی در بخشی از آن ایفا می‌کند) و دست کم دو رسانه هم باتوجه‌به منابع خود این شایعه‌های جدید را تایید کرده‌اند. هر سه منبع نام‌برده هم می‌گویند که تاییدیه‌ی این اطلاعات را از چندین شخص/منبع قابل اعتماد دارند.

مطابق این داده‌های تازه از راه رسیده، کونامی از چندین و چند ماه قبل مشغول گفت‌وگو با استودیوهای بازی‌سازی متفاوت شده است تا وظیفه‌ی ساخت بازی‌های گوناگون از سری Silent Hill را به آن‌ها بسپارند؛ از یک بازی اپیزودیک که حالا دیگر کنسل شده است تا یک سافت‌ریبوت (بازسازی داستانی نسبی و آغاز دوباره‌ی مجموعه). گویا یکی از این استودیوها هم Supermassive Games بود که سابقه‌ی ساخت بازی‌های ترسناکی چون Until Dawn و The Dark Pictures: Man of Medan را دارد. گزارش‌ها به ما می‌گویند که هیچ‌کدام از آن گفت‌وگوها به نتیجه نرسیدند.

سایلنت هیل / Silent Hill

باز هم مطابق همین شایعه‌ها بعد از این سونی که مشغول همکاری با کوجیما پروداکشنز جدید شده بود، پلی‌ استیشن وارد مذاکره با کونامی می‌شود؛ با پذیرش درصد قابل توجهی از هزینه‌ی ساخت بازی‌ها و احتمالا شرط انحصاری کردن آن‌ها روی کنسول پلی‌ استیشن 5. این همکاری هم مدت‌ها قبل به نتیجه رسید و به‌ همین خاطر پروسه‌ی ساخت بازی اول یعنی همان سافت‌ریبوت سری «سایلنت هیل» که ظاهرا درون SIE Japan Studio، یکی از اصلی‌ترین استودیوهای فرست‌پارتی و اختصاصی پلی‌استیشن ساخته می‌شود، از نزدیک به یک سال قبل کلید خورد.

این استودیو که سابقه‌ی ساخت بازی‌های موفقی چون بخش عظیمی از «بلادبورن» (Bloodborne)، دو قسمت از سری Gravity Rush و The Last Guardian فومیتو اوئدا در کارنامه‌ی آن دیده می‌شود و بارها در پروژه‌های لایق توجه دیگر نیز با استودیوهای گوناگون همکاری کرده است، براساس گزارش مورد بحث همین حالا دارد یک بازی با اسم Silent Hill می‌سازد که قرار است این مجموعه را از ابتدا شروع کند. همچنین گفته می‌شود که سازندگان اصلی این بازی برخی از اعضای کلیدی Team SIlent (گروهی از بازی‌سازهای بزرگ که رهبری مراحل خلق سه‌گانه‌ی ابتدایی و ماندگار Silent Hill را برعهده داشتند) هستند؛ کی‌ایچیرو تویاما (Keiichiro Toyama)، نویسنده و کارگردان اولین بازی Silent Hill کارگردان این بازی جدید، آکیرا یامائوکا (Akira Yamaoka) یا همان آهنگ‌ساز اکثر قسمت‌های این سری آهنگ‌ساز بازی جدید و ماساهیرو ایتو (Masahiro Ito) یعنی طراحی هیولاهای چهار «سایلنت هیل» آغازین، طراح هیولاهای این بازی جدید خواهد بود.

جالب‌تر آن که شخص ماساهیرو ایتو هم این اواخر بارها با توئیت‌های مرموزانه به در دست ساخت بودن یک بازی «سایلنت هیل» اشاره می‌کرد. از آن‌جایی که کی‌ایچیرو تویاما نزدیک به دو دهه‌ی اخیر مشغول فعالیت در استودیوی SIE Japan Studio بوده است و اصلا درون همین استودیو روی بازی ترسناک Siren و دنباله‌ی آن کار کرد، این شایعه حتی باورپذیرتر از حالت عادی به نظر می‌آید. راستی طرفداران مدت‌ها قبل از رسیدن این شایعه‌های جدید نیز در گزارشی شنیده بودند که SIE Japan Studio مشغول ساخت یک بازی با نام ساده و بدون پسوند و پیشوند Silent Hill شده است.

PT

اکنون به بخش‌های هیجان‌انگیزتر این گزارش تازه و تاییدنشده می‌رسیم. مطابق این اطلاعات کونامی که تحت تاثیر دستیابی استودیوی بازی‌سازی تازه‌تأسیسِ کوجیما پروداکشنز به خروجی پایدار پروژه‌ای AAA و همزمان متفاوت مثل Death Stranding در مدت‌زمانی بسیار کوتاه‌تر از حد معمول قرار گرفته است و در طول تاریخ خود توانست همکاری‌های بسیار موفقی با سونی داشته باشد، به درخواست سران پلی‌استیشن قرارداد ساخت یک بازی درون مجموعه‌ی «سایلنت هیل» توسط استودیوی Kojima Productions را نیز امضا کرد؛ تنها با ذکر این نکته که Silent Hills هیدئو کوجیما باید دو بازیگر بسیار معروف داشته باشد. ماجرا هم از جایی جالب‌تر شود که بدانید تقریبا اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی وب‌سایت معتبر یوروگیمر هم گزارش داد که کونامی احتمالا قصد ساخت چنین اثری با چنین ویژگی‌هایی را دارد. البته گفته می‌شود این قرارداد از جهات گوناگون انقدر دست کوجیما پروداکشنز را باز می‌گذارد که هیدئو کوجیما بتواند دقیقا همان بازی Silent Hills که قبل از اخراج زشتش از کونامی قصد ساخت آن را داشت، تولید کند.

همچنین بر پایه‌ی گزارش جدید و تاییدنشده‌ی مورد بحث باید در نظر داشت که پروسه‌ی خلق Silent Hills توسط خالق نخستین بازی پست‌مدرن تاریخ طولانی‌تر از بازی Silent Hill استودیوی ژاپن سونی خواهد بود. همچنین برخلاف «سایلنت هیل» استودیوی ژاپن، «سایلنت هیلز» هیدئو کوجیما براساس این گزارش در برخی بخش‌ها از نسخه‌ی دوم هدست واقعیت مجازی سونی (PSVR 2 که گویا اواخر سال ۲۰۲۱ میلادی عرضه می‌شود) نیز پشتیبانی خواهد کرد؛ به این معنی که احتمالا قسمتی از گیم‌پلی اثر مورد اشاره مثل دموی .P.T با دوربین اول‌شخص پیش می‌رود.

قطعا هیچ‌کدام از این اطلاعات هنوز رسمی نیستند و همزمان قطعا این باعث نمی‌شود که آن‌ها بسیاری از علاقه‌مندان را هیجان‌زده نکنند؛ حتی هیجان‌زده‌تر از قبل.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده