نویسنده: علی گودرزی
// یکشنبه, ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۹

نگاهی به پنج لحظه ماندگار سری Silent Hill

از ورود به‌کوچه‌ی جهنمی سایلنت هیل و جنون در اتاق مانکن‌ها تا مواجه با کله هرمی مجازاتگر؛ در این آیتم ویدیویی از ۵ لحظه‌ی ماندگار سری سایلنت هیل می‌گوییم. همراه زومجی باشید.

آثار ترسناک جایگاهی ویژه و اساسی را در میان گونه‌های مختلف سرگرمی به‌خود اختصاص داده‌اند. از کتاب‌ها و فیلم‌ها گرفته تا بازی‌های ویدیویی مختلف، همه‌ساله آثار ترسناک متنوعی در دسترس قرار می‌گیرند، مخاطبان خود را سرگرم می‌کنند و اغلب فراموش می‌شوند  چرا که ارائه یک اثر موفق و قدرتمند در ژانر ترس چه در زمان گذشته چه در روزهای جاری، یک امر سخت و پر ریسک بوده است. سری بازی‌های سایلنت هیل (Silent Hill) از آن آثار وحشتناک و موفق مدیوم گیم هستند که به‌لطف کیفیت به‌شدت بالای خود، از سال ۱۹۹۹ تا سال ۲۰۱۴ و نسل هشت ویدیو گیم، توانسته‌اند خود را در بالاترین سطح از هنر هشتم حفظ کنند.

سال ۲۰۱۹ مصادف است با بیست سالگی انتشار اولین نسخه از سری بازی‌های سایلنت‌ هیل. بازی‌هایی که به‌شکلی عمیق و روان‌کاوانه، دل مفهوم ترس را شکافتند و تجربیاتی شگفت‌آور و جانانه را برای بازیکنان خود خلق کردند. نبوغ خالقان ژاپنی این بازی تنها به‌مفاهیم داستانی و اتمسفریک این بازی‌ها خلاصه نمی‌شد و در زمینه‌ی گیم‌پلی و بعد سرگرم‌کنندگی هم با آثاری عالی و باکیفیت در ژانر ترس/بقا طرف بودیم. موردی که در دموی P.T به‌شکلی دیوانه‌وار توسط هیدئو کوجیما خلق شد و صدحیف که این دموی وحشتناک، هرگز به‌خلق بازی Silent Hills که قرار بود در تیم کوجیما پروداکشنز توسعه‌ی خود را طی کند، منجر نشد. در آیتم ویدیویی که در ادامه‌ی مطلب تماشایش می‌کنیم، به‌بهانه‌ی بیست سالگی مجموعه‌ی ذکر شده تصمیم گرفتیم تا ۵ لحظه‌ی ماندگار آن را زیر ذره‌بین ببریم و به‌نوعی، با‌ آن‌ها یک خاطره‌بازی‌ مختصر داشته باشیم. آیتمی که به‌عنوان بخشی از هفتادوسومین قسمت از برنامه‌های هفتگی لودینگ، چهارشنبه‌ی گذشته در دسترس قرار گرفت. در لودینگ ۷۳ به‌مناسبت هشت سالگی انتشار بازی The Elder Scrolls V: Skyrim به‌این اثر ماندگار و تأثیرگذار هم نگاهی انداخته‌ایم و از اخبار X019 هم گفته‌ایم. اگر به‌این موضوعات علاقه‌مند هستید، تماشای لودینگ ۷۳ را از دست ندهید.

دانلود از آپارات | دانلود از یوتیوب


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده