نویسنده: علی نوروزی
// شنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۱

مرحله گروهی مسابقات WePlay! Bukovel Dota 2 Minor پایان یافت

با پایانِ مرحله‌ی گروهی مسابقاتِ بوکاول ماینور، فهرستِ تیم‌های راه‌یافته به مرحله‌ی اصلی این رویدادِ دارای امتیازِ Dota Pro Circuit بازی Dota 2 مشخص شد.

در تازه‌ترین اخبارِ مسابقات مطلع شدیم که پرونده‌ی مرحله‌ی گروهی تورنمنتِ WePlay! Bukovel Minor بازی Dota 2 پس از دو روز رقابتِ هیجان‌انگیز و نفس‌گیرِ ۸ تیمِ برترِ سراسرِ جهان در دو گروه بسته شده است. با پایانِ این مرحله، تیم‌های Royal Never Give Up و Geek Fam از گروهِ اول و تیم‌های Gambit Esports و Nigma از گروهِ دوم به مرحله‌ی اصلی دومین رویدادِ ماینورِ Dota Pro Circuit فصلِ ۲۰۲۰-۲۰۱۹ راه پیدا کردند و سایرِ تیم‌ها به‌خاطرِ کسبِ نتایجِ ضعیف از گردونه‌ی رقابت‌ها خارج شدند. نتایجِ دیدارهای این مرحله‌ در ادامه‌ی مطلب قابل مشاهده است.

گروهِ اول

گروهِ دوم

تیمنتیجه‌ی دیدارتیمتیمنتیجه‌ی دیدارتیم
Geek Fam۰-۲Ninjas in PyjamasNigma۲-۱Fighting PandaS
Royal Never Give Up۰-۲Team SpiritFURIA Esports۲-۰Gambit Esports
Team Spirit۰-۲Ninjas in PyjamasFURIA Esports۲-۰Nigma
Royal Never Give Up۰-۲Geek FamGambit Esports۱-۲Fighting PandaS
Team Spirit۲-۰Geek FamNigma۱-۲Fighting PandaS

Nigma Dota 2

در گروهِ اول، تیمِ Royal Never Give Up با پیروزی در تمامِ دیدارهای مرحله‌ی گروهی، در رده‌ی نخست ایستاد و به همگان نشان داد که اگرچه به اندازه‌ی تیم‌های Vici Gaming و PSG.LGD محبوب نیست، اما نباید در این فصل چشم از آن‌ها برداشت. تیمِ رویال نوِر گیو آپ پیش از شروعِ مرحله‌ی مقدماتی دومین ماینور/میجورِ این فصل تغییراتی در ترکیب ایجاد کرد و اکنون با‌توجه‌به عملکردِ آن‌ها می‌توان این تغییرات را کاملاً مثبت ارزیابی کرد. تیمِ Geek Fam نیز که از سدِ تیم‌های Ninjas in Pyjamas و Team Spirit گذشت و تنها در برابرِ تیمِ Royal Never Give Up شکست خورد، رده‌ی دومِ گروهِ اول را تصاحب کرد و به‌این‌ترتیب به مرحله‌ی اصلی مسابقات راه یافت. تیمِ گیک فَم از منطقه‌ی جنوب‌شرقی آسیا نیز پیش از شروعِ بوکاول ماینور دست به تغییراتی در ترکیب زد و جای خالی اریک "Ryoya" دانگ را با کارل "Karl" جیمی پر کرد. این تیم در مسابقاتِ DOTA Summit 11 Minor پای خود را از مرحله‌ی گروهی فراتر نگذاشت، اما تا به اینجای کار عملکردِ خوبی در WePlay! Bukovel داشته است و باید ببینیم که آیا می‌تواند به همین منوال به کارش ادامه دهد یا جلوی تیم‌های قدرتمندی نظیرِ Royal Never Give Up و Gambit Esports سرِ تعظیم فرود می‌آورد. با اینکه انتظار می‌رفت تیمِ Ninjas in Pyjamas پس از پیوستنِ جیسون “TANNER” ویدون به ترکیب وارد مسیرِ جدیدی شود، اما این اتفاق هرگز رخ نداد و تغییراتِ اخیر نه‌تنها باعث بهبودِ وضعیتِ آن‌ها نشد، بلکه این تیم را در شرایطِ بدی قرار داد. این تیم و Team Spirit که نتایجِ به مراتب بهتری نسبت به آن‌ها در مرحله‌ی گروهی کسب کرد، در رده‌های سوم و چهارم قرار گرفتند و از ادامه‌ی رقابت‌ها بازماندند.

در گروه دوم رقابت‌های بسیار جذابی را شاهد بودیم و هر یک از تیم‌ها تلاشِ زیادی کردند تا خود را به‌عنوانِ تیمِ برترِ مناطق‌شان معرفی کنند. تیمِ Gambit Esports به ترتیب با نتیجه‌ی ۰-۲ و ۱-۲ تیم‌های FURIA Esports و Fighting PandaS را کنار زد و صدرنشینِ جدولِ گروه دوم شد. این تیم پیش‌ازاین مقامِ نایب قهرمانی مسابقاتِ ای‌اس‌ال وان هامبورگ ۲۰۱۹ و مقامِ سومِ تورنمنتِ ONE Esports Dota 2 World Pro Invitational Singapore را به دست آورده بود و ایستادن آن‌ها در رده‌ی نخستِ جدولِ این گروه چندان دور از انتظار نبود. تیمِ Nigma (تیم لیکوئیدِ سابق) با چالش‌های زیادی در مرحله‌ی گروهی مسابقاتِ بوکاول ماینور روبه‌رو شد، اما در نهایت پس از پیروزی در دو دیدارِ پایانی این مرحله مقابلِ تیم‌های FURIA Esports و Fighting PandaS، به مرحله‌ی اصلی مسابقات راه پیدا کرد. تیمِ نیگما از نخستین رویدادهای دارای امتیازِ Dota Pro Circuit این فصل غایب بود، اما با شرکت در مرحله‌ی مقدماتی دومین رویدادهای ماینور/میجورِ این فصل، بلیتِ شرکت در مسابقاتِ WePlay! Bukovel را کسب کرد. با اینکه انتظارِ بیشتری از تیمِ فایتینگ پانداز داشتیم، اما آن‌ها پس از شکست در دو دیدارِ نهایی خود در این مرحله، از رقابت‌ها کنار رفتند. دراین‌میان، تیمِ FURIA Esports از منطقه‌ی آمریکای جنوبی نیز متحملِ دو شکست برابرِ تیم‌های گمبیت و نیگما شد و نتوانست به مرحله‌ی بعدی صعود کند. هر دو تیمِ Fighting PandaS و FURIA Esports را می‌توان از تیم‌های مطرحِ مناطقِ آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی به‌شمار آورد، اما عملکردِ نه‌چندان خوبِ آن‌ها در مرحله‌ی گروهی مانع از صعودشان به مرحله‌ی بعدی شد.

Ninjas in Pyjamas Dota 2

مسابقاتِ WePlay! Bukovel Minor که به‌عنوانِ دومین رویدادِ ماینورِ فصلِ ۲۰۲۰-۲۰۱۹ بازی Dota 2 شناخته می‌شود، از تاریخِ ۱۹ دی کارش را آغاز کرد و تا ۲۲ دی ادامه خواهد داشت. این رویداد که در بزرگ‌ترین پیستِ اسکی اروپای شرقی در حالِ پیگیری است، در مجموع دارای جایزه‌ی نقدی ۳۰۰ هزار دلاری و ۶۶۰ امتیازِ Dota Pro Circuit است و برنده‌ی خوش‌شانسِ آن به مسابقاتِ DreamLeague Season 13 Major دعوت می‌شود. باتوجه‌به اینکه قهرمان WePlay! Bukovel مستقیماً به رویدادِ میجورِ پیش‌رو راه می‌یابد، این تیم تنها بیشترین امتیازِ کسب‌شده در یکی از دو رویداد را به‌دست می‌آورد. به‌عنوانِ مثال، اگر تیمِ قهرمان، رتبه‌ی آخرِ رویدادِ میجور را تصاحب کند، تنها ۱۴۰ امتیازِ مربوط‌به ایستادن در رده‌ی اول رویدادِ ماینور را دریافت خواهد کرد. اما اگر در عوض در رده‌ی هشتمِ رویدادِ میجور قرار بگیرد، ۴۵۰ امتیازِ مربوط به قرارگیری در این جایگاه را کسب می‌کند. چهار تیمِ راه‌یافته به مرحله‌ی اصلی مسابقاتِ بوکاول ماینور در براکتی دو حذفی به مصافِ هم می‌روند و نحوه‌ی برگزاری همه‌ی دیدارهای این مرحله، به استثنای دیدارِ فینال که به‌شکل Best-of-Five پیگیری می‌شود، Best-of-Three است. شما می‌توانید سایرِ اخبارِ مربوط‌به مسابقاتِ بازی دوتا 2 را در «صفحه‌ی اختصاصی» آن مطالعه کنید و نظراتِ خود را درباره‌ی این خبر با وب‌سایتِ زومجی در میان بگذارید.


منبع Liquipedia
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده