// پنجشنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۵۷

۱۰ محتوای پربیننده توییچ در ماه مه ۲۰۱۹

آمار توییچ در ماه مه نشان دهنده صعود قابل توجه بازی‌های GTA و World of Warcraft در بین دیگر رقبا است.

بازی League of Legends برای سومین ماه متوالی در صدر پربیننده‌ترین محتوای پلتفرم توییچ قرار گرفته است. در سمت دیگر بازی Fortnite باز هم با کاهش ساعات بازدید نسبت به سال گذشته همراه بوده است و بازی Grand Theft Auto V رشد چشمگیر خود را همانند هفته‌های قبلی ادامه داده است.

آماری که در عکس زیر مشاهده می‌کنید بر اساس مقدار ساعات دیده شدن بازی‌ها در سایت Twitch تهیه شده است که بازه زمانی ۱ تا ۳۱ مه (۱۱ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد) را نشان می‌دهد. این اطلاعات توسط بخش تجزیه و تحلیل سایت TEO منتشر شده است.

Twitch Top Content May 2019

همانطور که در مقایسه محتوای دیده شده در ماه آوریل سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ شاهد بودیم، بازی Fortnite باز هم کاهش مقدار بازدید را در ماه میلادی گذشته تجربه کرده است و همین موضوع این بازی پرطرفدار را با چیزی نزدیک به ۳۰ میلیون ساعت کاهش بازدید در جایگاه دوم رنکینگ ماه مه ۲۰۱۹ قرار می‌دهد.

Twitch Top Content May 2018

دو بازی League of Legends و Grand Theft Auto V در ماه میلادی گذشته افزایش بیننده قابل توجهی را در توییچ تجربه کرده‌اند. بازی LoL با افزایش ۱۲ میلیون ساعت بازدید که به لطف مسابقات Mid-Season Invitational رخ داده است در جایگاه نخست قرار گرفته است و بازی GTA نیز بعد از تغییراتی که در ماه مارس تجربه کرد توانسته است بیش از ۵۰ میلیون ساعت افزایش بازدید را در ماه مه سال ۲۰۱۹ تجربه کند و با مجموع ۶۳.۲ میلیون ساعت بازدید در جایگاه سوم قرار گیرد.

مورد دیگری که در ماه قبل رشد خوبی را تجربه کرد، بازی World of Warcraft است. بعد از شروع به کار سرورهای بتای بازی World of Warcraft Classic شاهد هجوم استریمرهای معروف بازی به این سرورها بودیم. علاقه‌مندان به بازی با برگزار کردن مسابقات مختلف توانستند بینندگان زیادی را در روزهای اولیه انتشار نسخه بتای بازی که هنوز در دسترس عموم قرار ندارد، به خود جلب کنند. همین موضوع باعث شد که بازی WOW بتواند صعود خوبی را در ماه مه تجربه کند.

جایگاه پنجم رنکینگ ماه مه در اختیار بازی Dota 2 قرار گرفته است. این بازی در ماه گذشته فقط یک رویداد Major را تجربه کرد که با نام MDL Disneyland Paris Major شناخته می‌شود و مرحله گروهی مسابقات ESL One Birmingham 2019 نیز در اواخر همین ماه برگزار شد. نکته قابل توجه دیگر اینکه، یک چهارم بازدید ثبت شده مربوط به بازی Dota 2 در توییچ مربوط به کانال dota2ruhub است که یک کانال مخصوص روس زبانان است. لازم به ذکر است که کانال ruhub  توانسته است در ماه مه بیشترین ساعات بازدید را در بین تمامی کانال‌های توییچ ثبت کند و صدرنشین رنکینگ «۱۰ کانال پربیننده توییچ در ماه مه ۲۰۱۹» شود.

Twitch Top Channel May 2019

در پایان بایستی یادآور شد که بازی Apex Legends بعد از سقوط سختی که در ماه آوریل تجربه کرد، در ماه میلادی گذشته از بین ۱۰ محتوای پربیننده توییچ حذف شده است. ولی با این حال دو بازی PLAYERUKNOWN'S BATTLEGROUNDS و Fortnite توانسته‌اند به عنوان نمایندگان سبک بتل‌رویال در بین ده بازی پربیننده ماه قرار گیرند.


منبع esportsobserver
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده