نویسنده: علی نوروزی
// دوشنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۱

تیم Team Secret فاتح مسابقات MDL Disneyland Paris Major در رشته Dota 2 شد

مسابقات اِم‌دی‌ال دیزنی‌لند پاریس میجور بازی DOTA 2 در حالی با پیروزی تیم Team Secret به پایان رسید که رقابت‌های بسیار زیبا و هیجان‌انگیزی را از تیم‌های حاضر در این رویداد شاهد بودیم.

در سال‌های گذشته شرکت ولو دست به تغییرات بزرگی در نحوه برگزاری مسابقات بازی DOTA 2 زد و تیم‌های برتر سراسر جهان را با رونمایی از سیستم ماینور/میجور به ماراتن سنگین و نفس‌گیری دعوت کرد که تنها تیم‌های قدرتمند از پس از برمی‌آیند. به‌طور قطع می‌توان امتیاز Dota Pro Circuit را مهم‌ترین تغییری دانست که این سیستم به همراه آورد؛ امتیازی که تیم‌ها را مجبور کرد تا برای راهیابی مستقیم به مرحله گروهی مسابقات اینترنشنال آتی با یکدیگر به رقابت بپردازند. تابه‌حال شاهد بسته‌شدن پرونده چهار رویداد ماینور و سه رویداد میجور این فصل بودیم که تکلیف چهار تیم راه‌یافته به مسابقات TI9 را مشخص کرد و حال نوبت به چهارمین رویداد میجور این فصل یعنی مسابقات MDL Disneyland Paris Major رسیده است تا باری دیگر تیم‌ها را برای کسب قسمتی از جایزه نقدی یک میلیون دلاری و پانزده هزار امتیاز DPC مقابل هم قرار دهد. این تورنمنت که میزبانی آن بر عهده جورین وَن‌دِر هایدن (شیوِر) و جیک کانر (سِراَکشن‌اِسلَکس) بود و در میان مفسران آن چهره‌های نام‌آشنایی نظیر اووِن دیویس (اودی‌پیکسل)، دیوید پارکر (گادز)، یوانس لوکاس (فاگد)، آستین والش (کَپیتالیست) و گرانت هریس (گِراندگِرانت) دیده می‌شد، در سالن دیزنی ایونت آرنا واقع در شهر پاریس، پایتخت کشور فرانسه برگزار شد. مسابقات اِم‌دی‌ال دیزنی‌لند پاریس میجور در چهار مرحله ماقبل مقدماتی، مقدماتی، گروهی و اصلی پیگیری شد و سرانجام تیم Team Secret با غلبه بر سایر رقبا جام را بالای سر برد و جایزه نقدی ۳۵۰ هزار دلاری و ۴۹۵۰ امتیاز جایگاه نخست را از آن خود کرد. با پایان این رویداد چهار تیم PSG.LGD ،Fnatic ،Team Liquid و Ninjas in Pyjamas جواز حضور در مسابقات سالانه The International 9 را به دست آوردند و به این ترتیب تنها چهار جایگاه دیگر باقی مانده است که تکلیف آن‌ها در رویدادهای آتی مشخص می‌شود. 

MDL Disneyland Paris Major

مرحله مقدماتی مسابقات اِم‌دی‌ال دیزنی‌لند پاریس میجور در بازه زمانی ۸ تا ۱۲ فروردین ماه در شش منطقه اصلی برگزار شد و نهایتا تیم‌های OG ،Team Secret و Team Liquid از منطقه اروپا، تیم‌های Virtus.pro و Team Empire از منطقه CIS، تیم‌های Keen Gaming ،PSG.LGD و Vici Gaming از منطقه چین، تیم‌های Fnatic و Mineski از منطقه جنوب‌شرق آسیا، تیم‌های paiN Gaming و Chaos Esports Club از منطقه امریکای جنوبی و تیم‌های Evil Geniuses ،Complexity Gaming و beastcoast از امریکای شمالی به مرحله بعدی راه یافتند. دراین‌میان، تیم Ninjas in Pyjamas نیز به واسطه قهرمانی در رویداد ماینور قبل یعنی مسابقات Dota PIT Minor به‌طور مستقیم جواز حضور در مرحله گروهی رقابت‌ها را به دست آورد تا با پانزده تیم دیگر برای کسب عنوان قهرمانی به رقابت بپردازد. شرکت کردن تیم TEAM TEAM با نام تازه beastcoast در این مسابقات و پیوستن موقت جارون کلینتون (monkeys-forever) به‌جای یانگ وو هنگ (Deth) به تیم Complexity Gaming از تغییراتی بود که در رویداد MDL Disneyland Paris Major شاهدشان بودیم.

نکته جالب توجه درباره مرحله گروهی مسابقات اِم‌دی‌ال دیزنی‌لند پاریس میجور این بود که چهار تیم «ویرتوس.پرو»، «تیم سیکرت»، «وی‌چی گیمینگ» و «ایول جنیوسس» که پیش از این نام‌شان به فهرست تیم‌های راه‌یافته به مسابقات The International 9 اضافه شده بود، در جایگاه اول گروه‌های‌شان قرار گرفتند و باری دیگر آمادگی بالای خود را به رخ همگان کشیدند.

مرحله گروهی این رویداد بزرگ در تاریخ ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ماه برگزار شد و جایگاه تیم‌ها در براکت بالایی و پایینی مرحله اصلی را مشخص کرد. در ابتدا شانزده تیم راه‌یافته به این مرحله به چهار گروه متشکل از چهار تیم تقسیم شدند که در گروه اول تیم‌های Team Liquid ،Keen Gaming ،beastcoast و Virtus.pro، در گروه دوم تیم‌های Ninjas in Pyjamas ،Chaos Esports Club ،Team Empire و Team Secret، در گروه سوم تیم‌های PSG.LGD ،Mineski ،paiN Gaming و Vici Gaming و در گروه چهارم تیم‌های OG ،compLexity Gaming ،Fnatic و Evil Geniuses حضور داشتند. پس از پایان رقابت‌های این مرحله که به‌صورت Best of Three برگزار شد، تیم‌های Team Liquid و Virtus.pro از گروه اول، تیم‌های Team Secret و Ninjas in Pyjamas از گروه دوم، تیم‌های Vici Gaming و PSG.LGD از گروه سوم و تیم‌های Evil Geniuses و OG از گروه چهارم به خاطر قرارگیری در رده‌های اول و دوم گروه‌ها به براکت بالایی مرحله اصلی راه پیدا کردند و سایر تیم‌ها در براکت پایینی دسته‌بندی شدند.

MDL Disneyland Paris Major

زنگ آغاز مرحله اصلی مسابقات MDL Disneyland Paris Major در تاریخ ۱۶ اردیبهشت به صدا در آمد و پس از هشت روز رقابت‌های جذاب و تماشایی نهایتا در تاریخ ۲۳ اردیبهشت خاتمه یافت. در اولین روز این مرحله دو دیدار در براکت بالایی و دو دیدار در براکت پایینی برگزار شد که در دیدارهای براکت بالایی تیم Team Secret با نتیجه ۱-۲ بر PSG.LGD و تیم OG با نتیجه ۰-۲ بر تیم Virtus.pro غلبه کرد و در براکت پایینی شاهد پیروزی تیم‌های compLexity Gaming و Mineski بودیم. در روز دوم نیز دو دیدار در هر دو براکت برگزار شد که در براکت بالایی تیم Team Liquid با نتیجه ۱-۲ بازی را به تیم Evil Geniuses واگذار کرد و تیم Vici Gaming با نتیجه ۱-۲ مغلوب Ninjas in Pyjamas شد. در براکت پایینی اما این تیم‌های paiN Gaming و Keen Gaming بودند که به پیروزی دست یافتند.

تیم Team Liquid که در اولین روز مرحله اصلی مسابقات از Evil Geniuses شکست خورده بود، در فینال براکت پایینی انتقام سختی از EG گرفت، اما فینال بزرگ را به Team Secret واگذار کرد

در روز سوم شاهد هیچ دیداری نبودیم و رقابت‌ها از روز چهارم مجددا پیگیری شد. در این روز چهار دیدار در براکت پایینی اتفاق افتاد که درنهایت تیم‌های PSG. LGD ،Virtus.pro ،Team Liquid و Vici Gaming با دو پیروزی پیاپی مقابل رقیبان جواز حضور در روزهای آتی را به دست آوردند. روز پنجم مرحله اصلی مسابقات با برگزاری دو دیدار در براکت بالایی و دو دیدار در براکت پایینی پیگیری شد. در براکت بالایی شاهد تقابل تیم‌های Team Secret و OG بودیم که Team Secret با نتیجه ۰-۲ حریف اروپایی خود را کنار زد و در دیدار دیگر تیم Evil Geniuses با نتیجه ۱-۲ به کار تیم Ninjas in Pyjamas در براکت بالایی پایان داد. در براکت پایینی نیز تیم PSG.LGD تیم Virtus.pro را با نتیجه ۰-۲ راهی خانه کرد و تیم Vici Gaming در مصاف با Team Liquid با نتیجه ۱-۲ شکست خورد. در روز ششم شاهد چهار دیدار، یکی در براکت بالایی و سه دیدار در براکت پایینی بودیم. در اولین دیدار تیم Team Secret با Evil Geniuses به جدال پرداخت که نتیجه ۱-۲ به نفع تیم سیکرت رقم خورد. در دیدارهای براکت پایینی نیز تیم PSG.LGD با نتیجه ۱-۲ بر Ninjas in Pyjamas و تیم Team Liquid با نتیجه ۱-۲ بر OG غلبه کرد. دیدار نهایی این روز نیز میان برندگان دو دیدار قبل برگزار شد و درنهایت Team Liquid با نتیجه ۱-۲ به پیروزی دست یافت. در روز هفتم و هشتم مسابقات هم دو دیدار برگزار شد که در اولین دیدار تیم Team Liquid به‌سادگی هرچه تمام‌تر تیم Evil Geniuses را مغلوب ساخت و در فینال مسابقات تیم Team Secret با نتیجه ۱-۳ ترمز تیم Team Liquid را کشید و نام خود را به‌عنوان قهرمان این دوره از مسابقات به ثبت رسانید.

MDL Disneyland Paris Major

تیم‌های برتر و جوایز اهداشده

رتبهنام تیممبلغ جایزهامتیاز
اولTeam Secret۳۵۰.۰۰۰ دلار۴۹۵۰
دومTeam Liquid۱۷۰.۰۰۰ دلار۳۰۰۰
سومEvil Geniuses۱۰۰.۰۰۰ دلار۲۱۰۰
چهارمPSG.LGD۸۰.۰۰۰ دلار۱۳۵۰
پنجم-ششمOG۶۰.۰۰۰ دلار۹۰۰
Ninjas in Pyjamas
هفتم-هشتمVirtus.pro۴۰.۰۰۰ دلار۴۵۰
Vici Gaming
نهم-دوازدهمcompLexity Gaming۱۵.۰۰۰ دلار۱۵۰
Mineski
paiN Gaming
Keen Gaming
سیزدهم-شانزدهمbeastcoast۱۰.۰۰۰ دلار۷۵
Team Empire
Chaos Esports Club
Fnatic


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده