یکی از ویژگی های جالب بازی God Of War در جریان ساخت ریبوت Tomb Raider رد شد
کوری بارلوگ، کارگردان بازی به شدت مورد انتظار God of War به تازگی درباره زمانی که در استودیو کریستال داینامیکس روی ریبوت Tomb Raider کار میکرد صحبت کرده است. بارلوگ دلیل خروجش از این استودیو را رد شدن یکی از ایدههایش که اکنون در بازی God of War استفاده شده بیان کرد.
بارلوگ در مصاحبه با وبسایت Daily Star درباره تکنیک سینمایی «بدون کات» بازی God Of War که کل داستان بازی را در یک شات متوالی و بدون وقفه به نمایش در میآورد، مورد سوال قرار گرفت و او در پاسخ گفت که این تکنیک موردی بود که در اصل برای بازی Tomb Raider در نظر گرفته بود، اما تلاشهای او مثمر ثمر واقع نشد.
زمانی که روی بازی Tomb Raider کار میکردم، میخواستم تکنیک دوربین بدون کات را عملی کنم و این ایده را با استودیو کریستال داینامیکس در میان گذاشتم، اما همگی عکسالعملی نظیر «این دیوانگی است» و «تمایلی به انجام این کار نداریم» را نشان دادند.
مخالفت استودیو Crystal Dynamics با این ایده باعث شد تا بارلوگ تصمیم به ترک این استودیو گیرد و به استودیو سانتا مونیکا سونی بازگردد؛ جایی که بازی God of War 2 را کارگردانی کرد، نویسندگی چندین نسخه دیگر از مجموعه God of War را انجام داد و حال کارگردانی جدیدترین نسخه از این مجموعه محبوب را بر عهده دارد که برای کنسول پلیاستیشن 4 منتشر خواهد شد.
واکنش من هم اینجوری بود: اره، میدونید، فکر نکنم اینجا مکان مناسبی برای من باشه. از آن زمان برای انجام کارهای جدید در صحبت با افراد مختلفی را آغاز کردم و در نهایت متوجه شدم که ساخت نسخه جدید بازی God of War یکی از کارهایی است که میتوانم انجام دهم.
بارلوگ با اشاره به اینکه او اکنون از «حمایت بیشتری از طرف سونی» برخوردار است گفت که این کمپانی از ایدههای دیوانهکننده، «صرفنظر از اینکه چقدر دست نیافتنی باشد» نیز حمایت میکند. با این وجود، پیاده کردن ایده دوریبن بدون کات در بازی God Of War کار سادهای نبود و به تازگی مردم متوجه اهمیت آن شدهاند.
ایدهی دوربین بدون کات را از مدتها پیش در ذهن داشتم و دائما درباره آن صحبت میکردم، اما با مخالفتهای زیادی روبرو شدم. در ابتدای کار مجبور بودم با همهی اعضای تیم سازنده بازی مبارزه کنم و در نهایت شما بر تکتک آنها غلبه میکنید، مواردی را به آنها نشان میدهد، توضیح میدهید که این موارد باید چگونه باشد، اما صادقانه بگویم، فکر میکنم پس از آن هم متقاعد نشده بودند. در ماه اخیر، همه وقت آزاد زیادی داشتند. باگهای بازی باید رفع شوند و همانطور که افراد مشغول خلق محتوای جدیدی هستند، آنها بیشتر به انجام بازی میپردازند. افراد زیادی از حوزههای مختلف مثل انیماتورها و هنرمندان از استودیو به دفتر من میآیند و میگویند «بسیار خب، متوجه شدیم. دیدن بازی به صورت پیوسته و بدون کات منطقی است و الان متوجه میشویم که چرا خواهان آن بودی»
بازی God Of War یکی از بزرگترین بازیهای انحصاری پلیاستیشن 4 در سال ۲۰۱۸ به شمار میآید و اولین دنباله از این مجموعه پس از بازی God of War: Ascension است که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد. این بازی به طور محسوس تفاوتهایی با نسخههای قبلی دارد و به جای دنیای تکراری یونان به سراغ دنیای نورس و اساطیر اسکاندیناوی رفته است و داستان کریتوس و پسرش آترئوس را روایت میکند. همچنین مدت زمان گیمپلی این بازی نسبت به بازیهای قبلی مجموعه بیشتر است و تخمین زده میشود که برای اتمام آن به ۲۵ تا ۳۵ ساعت زمان نیاز است.
بازی God of War در تاریخ سی و یکم فروردینماه (۲۰ آوریل ۲۰۱۸) به صورت انحصاری برای کنسول PS4 منتشر خواهد شد. در همان روز کمپانی سونی یک باندل محدود از کنسول پلیاستیشن 4 پرو با طرح بازی God of War عرضه خواهد کرد که یک کنسول یک ترابایتی نقرهای خاکستری با الهام از تبر کریتوس در بازی جدید را در اختیار میگذارد. این باندل همچنین دارای یک کنترلر دوال شاک 4 با طرحی الهامگرفته از بازی God of War خواهد بود و در کنار تمام این موارد یک نسخه فیزیکی از بازی و یک سری محتوای دیجیتالی وجود خواهد داشت. همچنین به تازگی اعلام شد که بازی God of War چهار درجه سختی مختلف خواهد داشت و مراحل ساخت بازی نیز به اتمام رسیده است.
در دیگر اخبار مربوط به بازی Tomb Raider هم اخیرا کمپانی اسکوئر انیکس تایید کرد که نسخه بعدی سری توم ریدر بازی Shadow of the Tomb Raider خواهد بود و در تاریخ بیست و سوم شهریورماه (۱۴ سپتامبر) برای پلیاستیشن 4، ایکسباکس وان و پیسی منتشر خواهد شد. همچنین این نسخه به مانند نسخه قبلی، یک اثر انحصاری زمانی مایکروسافت نخواهد بود.
شما میتوانید نظرات خود را درباره این خبر با وبسایت زومجی در میان بگذارید.