نویسنده: کیان کاظمی
// جمعه, ۳ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۱

الکترونیک آرتز: از بازی Mass Effect: Andromeda انتقادات فراوانی شد

پتریک سادرلند، مدیر الکترونیک آرتز از آینده مجموعه Mass Effect و انتقادات فراوان پیرامون بازی Mass Effect: Andromeda سخن گفت.

بدون شک سری Mass Effect یکی از بزرگترین و شناخته شده‌ترین مجموعه‌های ساخته شده توسط کمپانی الکترونیک آرتز است. جدیدترین نسخه این سری یعنی بازی Mass Effect: Andromeda در ماه مارس عرضه شد و عملکرد ناامیدکننده و بسیار ضعیفی در مقایسه با بازی‌های قبلی سری داشت. حال، پتریک سادرلند، مدیر الکترونیک آرتز در جریان نمایشگاه گیمزکام 2017 گفته است که بازی Mass Effect: Andromeda بیشتر از آنچه استحقاقش را داشت، مورد انتقاد قرار گرفته است. وی همچنین گفت که معتقد است احتمال بازگشت سری Mass Effect وجود دارد، اما فقط در صورتیکه که ایده مناسب و جدید وجود داشته باشد. سادرلند به وبسایت گیم‌راکتور گفت:

معمولا این را نمی‌گویم، اما این یکی از آن شرایطی است که احساس می‌کنم بازی بیشتر از آنچه استحقاقش را داشت، مورد انتقاد قرار گرفت. معتقدم که این بازی در واقع بازی خوبی است. بله، مسلما قبول دارم که مواردی وجود داشت که می‌توانستیم بهتر آن‌ها را پیاده‌سازی کنیم، اما به طور کلی، اگر امروز بروید و بازی را با تمامی محتوایی که امروز در خود دارد خریداری کنید، به نظر شخصی خودم بازی ارزش خرید را دارد.

البته سادرلند تا حدود زیادی حق دارد، استودیو بایوور در چند ماه اخیر بروزرسانی‌های فراوانی برای آندرومدا منتشر کرده و در کنار رفع مشکلات مختلف بازی، از همه مهمتر مشکلات انیمیشن را برطرف کرده و محتوای جدیدی به بازی اضافه کرده است. بروزرسانی بخش چندنفره بازی همچنان ادامه دارد اما بایوور گفته است که کارش با محتوای بخش تکنفره بازی تمام شده است. برخلاف تمامی نسخه‌های اصلی Mass Effect در گذشته، آندرومدا هیچ بسته الحاقی داستانی دریافت نخواهد کرد.

Mass Effect: Andromeda

علاوه بر این، سازنده بازی آندرومدا یعنی بایوور مونترال با استودیو الکترونیک آرتز موتیو ادغام شده است. با وجود این شرایط و گزارشاتی مبنی بر متوقف شدن پروسه تولید سری Mass Effect، سادرلند معتقد است امکان بازگشت مجموعه وجود دارد. سادرلند گفت:

برای Mass Effect به عنوان یک مجموعه، طرفداران بسیار فراوانی وجود دارد و من افرادی را دیده‌ایم که می‌گویند: «اوه، الکترونیک آرتز دیگر Mass Effect نمی‌سازد». دلیلی نمی‌بینم که نخواهیم بعدا به سری Mass Effect بپردازیم. چرا که نه؟ این مجموعه از جهان دیدنی و جذابی برخوردار است، مجموعه‌ای دوست داشتنی است، علاقه‌مندان به مجموعه فراوان هستند و این سری بازی کمک فراوانی به الکترونیک آرتز و بایوور کرده است.

وی افزود:

گرچه چیزی که بایستی مراقبش باشیم این است که هر زمان که Mass Effect را برگرداندیم، باید مطمئن شویم که بازگشت مجموعه به روشی کاملا مناسب و در موقعیتی تازه و هیجان انگیز انجام شود. این وظیفه من، کیسی هادسون، بایوور و تیم Mass Effect است که از نحوه ایجاد این شرایط سر در بیاوریم و هنوز موفق به انجام اینکار نشده‌ایم، اما خواهیم شد.

کیسی هادسون امسال به بایوور بازگشت تا رهبری تیم بایوور ادمونتون را بر عهده گیرد. این استودیو روی بازی Anthem، بازی جدید بایوور کار می‌کند و هادسون معتقد است که این بازی سرگرمی‌های تعاملی را دوباره تعریف خواهد کرد.

جدا از نقشه‌های بایوور و الکترونیک آرتز برای بازی‌های ویدیویی Mass Effect، یک فیلم براساس این مجموعه علمی تخیلی در دست تولید است.

علاقه‌مند به بازگشت سری Mass Effect هستید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده