نویسنده: کیان کاظمی
// جمعه, ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۲

ساخت نسخه بعدی Mass Effect در هاله ای از ابهام

به نظر می‌رسد الکترونیک آرتز برخی از کارمندان استودیو بایوور مونترال را به دیگر استودیوها منتقل کرده که این تصمیم آینده سری Mass Effect را دچار وقفه خواهد کرد.

در جریان کنفرانس تلفنی الکترونیک آرتز با سرمایه‌گذاران کمپانی، مدیریت این کمپانی به حمایت از سازنده سری Mass Effect و بازی Mass Effect: Andromeda یعنی استودیو بایوور مونترال پرداخت. اما طبق جدیدترین گزارشات به نظر می‌رسد که تغییراتی در این استودیو اعمال شده است.

در گزارش اخیر وبسایت Kotaku آمده است که آینده سری Mass Effect دچار وقفه شده است. در حال حاضر ساخت ادامه مجموعه کاملا منتفی نشده، اما گفته‌های منابع Kotaku حاکی از آن است که الکترونیک آرتز همانطور که پیش بینی می‌شد فعلا دستور آغاز توسعه نسخه بعدی سری را نداده و بلافاصله ساخت Mass Effect جدید آغاز نشده است.

علاوه بر این، تغییراتی در شرایط کلی بایوور مونترال ایجاد شده است. برخی کارمندان استودیو به دیگر بخش‌های EA منتقل شده‌اند و برای ساخت بازی Star Wars Battlefront II و یک پروژه دیگر که تا آخر سال ۲۰۱۸ رونمایی نخواهد شد، کمک خواهند کرد. اعضای باقی مانده در بایوور مونترال احتمالا روی تولید محتوای جدید برای بخش چندنفره آندرومدا یا بازی جدید بایوور کار خواهند کرد که عرضه آن به تازگی با تاخیر مواجه شد.

EA در گفتگو کوتاهی با وب‌سایت GameSpot اعلام کرد که استودیو بایوور مونترال به هیچ عنوان کوچک سازی نشده و بیانیه‌ای از سوی رانیک روی، مدیر استودیو به اشتراک گذاشت. روی تایید کرد که برخی از کارمندان استودیو به بخش دیگری منتقل شده‌اند یا روی دیگر بازی‌های بایوور کار می‌کنند:

تیم‌های ما در بایوور و سرتاسر EA به سختی در تلاش بودند تا بتوانند بازی Mass Effect Andromeda را به دست بازیکنان سرتاسر جهان برسانند. در حالی‌که بایوور به تمرکز خود روی انجمن Mass Effect Andromeda و ارایه خدمات زنده ادامه می‌د‌هد، ما به طور مداوم آمادگی خود برای تجربه بعدی که قرار است خلق کنیم می‌سنجیم.

تیم‌های حاضر در استودیوهای جهانی EA از افراد با استعداد فراوانی برخوردار هستند و ما بیشتر از هر وقت دیگری، با استودیوها برای خلق پروژه‌های کلیدی همکاری می‌کنیم. در حالی‌که بایوور و تیم‌های دیگر در فضای استودیو مونترال به صورت مشترک کار می‌کنند؛ ما برخی اعضای تیم بایوور را داریم که روی پروژه‌های دیگری که در راه هستند فعالیت می‌کنند. ما همچنین در حال تقسیم‌بندی اعضا روی پروژه‌های در دست توسعه دیگر بایوور هستیم.

در سال‌های آتی محتوای فراوانی از سوی بایوور منتشر خواهد شد.

آندرومدا اولین بازی از سری Mass Effect بود که به طور کامل در استودیو بایوور مونترال ساخته شد. واکنش‌ها نسبت به این بازی چیزی نبود که بازیکنان و سازندگان از یک بازی Mass Effect انتظار داشتند و این نکته‌ای است که اندره ویلسون، مدیرعامل EA نیز در جلسه مالی این هفته کمپانی به آن اعتراف کرد:

بازی Mass Effect: Andromeda یک بازی جالب است؛ این بازی برای مدت بسیار فراوانی در دست توسعه بوده و بسیاری از عناصری را که بایوور به آن‌ها معروف است ارایه می‌دهد: داستان، اندازه، عمق، وسعت و ابتکار.

وی افزود:

در حالیکه مجموع نمرات منتقدان به بازی از چیزی که ما دوست داشتیم کمتر بود، بیش از ۱۰۰ نمره منتقدان به بازی ۸۰ و بیشتر بوده است. این موضوع به طرفداران پرشور و مشتاق نگاه ویژه‌ای از بازی را ارایه می‌دهد. بسیاری از بازیکنان دقیقا چیزی را که به دنبالش بودند در بازی پیدا کردند و برخی بازیکنان هم موفق به انجام این کار نشدند.

ویلسون در ادامه گفته بود که از عملکرد بایوور و نحوه برخورد آن‌ها با سری Mass Effect راضی است و انتظارات EA همچنان از آینده مجموعه Mass Effect بالا است.

ولیسون قول داد که محتوای جدیدی برای آندرومدا عرضه خواهد شد و ارتباطی میان مشکلات پیرامون آندرومدا و تاخیر بازی جدید بایوور وجود ندارد.

جدا از محتوای جدید، بایوور همچنان برای بهبود بازی آندرومدا در تلاش است. پس از عرضه یک بروزرسانی در ماه گذشته که مشکلات انیمیشن چهره بازی را تا حدودی برطرف کرد، یک بروزرسانی جدید هم امروز منتشر شد که بهبودهای مختلفی در سکانس‌های سینمایی بازی ایجاد کرده است.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده