نویسنده: مسیح کریمی
// شنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۱

بررسی تریلر جدید فیلم Deadpool 2

در این مطلب به بررسی تریلر جدید فیلم Deadpool 2 می‌پردازیم که اخیرا کمپانی فاکس قرن بیستم آن را منتشر کرده است. در ادامه با زومجی همراه باشید.

ماه آبان امسال، کمپانی فاکس قرن بیستم تریلر جدیدی از فیلم مورد انتظار ددپول ۲ (Deadpool 2) را منتشر کرد که بخش زیادی از آن را مانند تریلر اول که در اسفند سال گذشته منتشر شده است، تصاویر غیر رسمی تشکیل داده بود، اما در این تریلر شاهد تصاویر رسمی کوتاهی هم از این فیلم مورد انتظار سال ۲۰۱۸ بودیم. حال در روز چهارشنبه هفته گذشته، کمپانی فاکس قرن بیستم تریلر جدیدی از دنباله فیلم Deadpool (ددپول) را منتشر کرده است که تمرکز این تریلر روی معرفی شخصیت کیبل با بازی جاش برولین بوده است؛ اما در این تریلر شاهد تصاویر رسمی متعددی از فیلم Deadpool 2 هم بودیم که این تصاویر اطلاعات جدیدی از این فیلم دنیای سینمایی مارول را برای ما به اشتراک گذاشته است. حال در این مقاله به بررسی تریلر جدید فیلم Deadpool 2 و اطلاعاتی را که از این فیلم فاش کرده است، می‌پردازیم.

Cable in Deadpool 2

Cable in Deadpool 2

تریلر با باز شدن چشم شخصیت کیبل با بازی جاش برولین، آغاز می‌شود که او در یک شهر تخریب شده حضور دارد. با توجه به این صحنه و نمای بیرون از ساختمان، به نظر می‌رسد که داستان شخصیت کیبل در فیلم قرار است از آینده آغاز شود. در دنیای کامیک، کیبل پسر سایکلاپس و کلون جین گری است که توسط آپوکالیپس با ویروس تکنو-ارگانیک آلوده می‌شود. بدین ترتیب کیبل برای اینکه نجات داده شود، به آینده فرستاده می‌شود و همانطور که خودتان هم قطعا متوجه شده‌اید، آینده واقعا آن چیزی نیست که خانواده کیبل آن را انتظار داشتند. 

Deadpool 2

در ادامه شاهد خرس عروسکی روی کمبرند کیبل هستیم که شاید کمی در نگاه اول عجیب باشد، اما این خرس عروسکی می‌تواند یک سرنخ برای خط داستانی کیبل باشد. در دنیای کامیک، شخصیت هوپ (Hope) اولین میوتنتی است که پس از داستان Decimation متولد می‌شود. او در آستانه کشته شدن توسط گروه افراطی The Purifiers، گروهی که از میتونت‌ها متنفر بودند و تصمیم داشتند همه آن‌ها را از بین ببرند، بود؛ اما کیبل زندگی هوپ را نجات داد. کیبل معتقد بود که هوپ می‌تواند زندگی همه میتونت‌های سراسر جهان را نجات بدهد و بنابراین تصمیم گرفت که از او محافظت کند.

با این حال، اشخاص دیگری در زمان مثل بیشاپ (Bishop)، سفر کردند تا هوپ را بکشند و از اینکه آینده از اینی که هست بدتر نشود، جلوگیری کنند. این خرس عروسکی احتمالا به دوران کودکی هوپ اشاره دارد. درست است که این داستان می‌تواند برای شما کمی پیچیده و دیوانه‌وار باشد، اما اگر قرار باشد این داستان در فیلم Deadpool 2 هم استفاده شود ممکن است اتفاقات از چیزی که هست پیچیده‌تر هم شود. با این حال، این داستان بخش مهمی از تاریخچه شخصیت کیبل را تشکیل می‌دهد و در اولین تیزر تریلر این فیلم هم به نام شخصیت هوپ روی باجه تلفن اشاره شده بود.

Cable in Deadpool 2

Cable in Deadpool 2

قسمت اول تریلر فیلم Deadpool 2 بسیار جدی است و کیبل می‌گوید که در جنگ متولد و در آن بزرگ شده است و در ادامه اضافه می‌کند که مردم فکر می‌کنند که درد را درک می‌کنند، اما هیچ تصوری از آن را ندارند و در ادامه در مورد بیشترین دردی که مردم تجربه کرده‌اند، صحبت می‌کند. تا این لحظه، این تریلر مانند بسیاری از تریلرهای فیلم‌های ابرقهرمانی که منتشر شده، بسیار جدی بوده است؛ اما همانطور که متوجه شدید جلوه‌های ویژه دست شخصیت کیبل کامل نشده است و ددپول تریلر را قطع می‌کند و می‌گوید که این یک بازوی فلزی است و آن‌ها قرار نیست آن را مانند یک سیبیل از فیلم حذف کنند. این شوخی در واقع اشاره‌ای به داستان حذف سیبیل هنری کویل، بازیگر نقش سوپرمن با جلوه‌های ویژه در فیلم Justice League (لیگ عدالت) دارد.

Deadpool 2

Deadpool 2

پس از توقف تریلر، ددپول با استفاده و بازی با اکشن فیگورهای شخصیت ددپول و کیبل تریلر را ادامه می‌دهد و به‌جای این دو شخصیت هم صحبت می‌کند. در این صحنه ددپول و کیبل در یک خیابان روبه‌روی یکدیگر قرار گرفته‌اند و پس از مسخره کردن لحن جدی شخصیت کیبل توسط وید ویلسون، در ادامه شاهد شوخی‌های معروف شخصیت ددپول با کیبل هستیم. این تریلری است که قطعا طرفداران شخصیت ددپول سزاوار آن هستند، اما بسیار بعید است که شاهد استفاده از این تصاویر جالب و بامزه در فیلم باشیم و به نظر می‌رسد که این تصاویر تنها برای تبلیغات این فیلم استفاده خواهد شد.

Deadpool 2

Deadpool 2

در این صحنه، ددپول لباسی مشابه شخصیت وودی در انیمیشن Toy Story (داستان اسباب بازی) را بر تن دارد و در ادامه یکی از جمله‌های معروف این شخصیت را هم به زبان می‌آورد. به نظر می‌رسد که ددپول عاشق انیمیشن Toy Story است، اما متاسفانه قرار نیست شاهد این تصاویر در نسخه اصلی فیلم Deadpool 2 باشیم. در صحنه‌ای دیگر دو شخصیت ددپول با لباس وودی و کیبل را خوابیده می‌توانیم مشاهده کنیم که وید ویلسون مانند شخصیت اندی در انیمیشن Toy Story نام کوچک خود را زیر پای این اکشن فیگورها نوشته است.

Deadpool 2

Deadpool 2

Deadpool 2

پس از پایان این صحنه، بار دیگر شاهد نمایش تصاویر رسمی فیلم Deadpool 2 هستیم که مانند تریلر قبلی روند سریعی دارند. در صحنه اول، شخصیت کیبل را می‌بینیم که توسط نیروهای DMC، که در ادامه در مورد آن‌ها توضیح خواهیم داد، محاصره شده است و او با استفاده از یک سپر نیرو مانند که بخشی از نیروهای شخصیت کیبل نیست و بخشی از تجهیزات پیشرفته این شخصیت است، در برابر تیراندازی این نیروها ایستادگی می‌کند و در ادامه شاهد مبارزه کیبل با آن‌ها هستیم.

Deadpool 2

در ادامه شخصیت ددپول را مشاهده می‌کنیم که با استفاده از یک آجر در حال حمله به یک فرد ناشناس است. به نظر می‌رسد که ددپول در مرکز بیماری‌های روانی حضور دارند، اما مشخص نیست که او در این مرکز بستری بوده یا وید ویلسون به دنبال شخص خاصی به این مرکز آمده است.

Deadpool 2

Deadpool 2

پس از این صحنه، شاهد مبارزه شخصیت دومینو با بازی زازی بیتز، هستیم که در حال مبارزه با یک شخصیت مشابه شخصیتی که ددپول با آن مبارزه می‌کرد، است و به نظر می‌رسد که این شخصیت‌ها در یک مرکز بیماری روانی در حال مبارزه با افرادی ناشناس هستند. در ادامه شاهد یک صحنه از شخصیت نگاسونیک با بازی برایانا هیلدبرند، هم هستیم که در حال استفاده از قدرتش است. می‌توان امیدوار بود که ددپول ‌شوخی‌های جدیدی را برای این شخصیت آماده کرده باشد.

Deadpool 2

پس از این صحنه‌ها، شاهد یک صحنه جالب هستیم که در آن گروهی از شخصیت‌ها در عقب یک هواپیمای باری حضور دارند، اما تنها ددپول و دومینو در این تصویر قابل تشخیص هستند و سه شخصیت دیگر، شخصیت‌های جدید و تایید نشده‌ای هستند. نقش یکی از این شخصیت را تری کروس بر عهده دارد، اما نقش او هنوز در این فیلم رسما تایید و اعلام نشده است. با این حال، گروهی اعتقاد دارند که کروس نقش شخصیت جی.دبلیو بریج (G. W. Bridge) یا همر (Hammer) را در این فیلم بر عهده دارد. با این وجود، چیزی که مشخص است این است که این شخصیت‌ها، احتمالا اعضای گروه X-Force (ایکس‌-‌فورس) هستند و با وجود اینکه بسیاری دوست دارند که شاهد حضور شخصیت بیشاپ در فیلم باشیم، اما ظاهر کروس شباهت بسیاری به شخصیت بدلم (Bedlam) دارد که این شخصیت میتونتی است که در عملیات‌های پنهانی می‌تواند یک میدان بیو الکتریکی را در اطراف خود ایجاد کند. با این حال، شخصیت جی.دبلیو بریج، یکی از شخصیت‌هایی است که در گذشته با کیبل همکاری کرده است و به نظر می‌رسد که گزینه محتمل‌تری نسبت به دیگر گزینه‌ها است.

Deadpool 2

شخصیتی که بین دو شخصیت ددپول و دومینو حضور دارد، شباهت زیادی به شخصیت چمبر (Chamber) از اعضای گروه Generation X دارد، اما شخصیتی که بین ددپول و شخصیت کروس قرار دارد، ظاهرش آن چندان مشخص نیست و تنها کلاه‌خود این شخصیت قابل مشاهده است که برخی اعتقاد دارند که بی‌شباهت به شخصیت Shatterstar نیست. این شخصیت، یکی از اعضای اولیه گروه X-Force هم است و اگر این نظریه درست باشد، حضور این شخصیت در فیلم چندان دور از ذهن نیست. طبق شایعات، لوئیز تن نقش این شخصیت را در فیلم بازی کرده است.

Deadpool 2

Deadpool 2

در طول تریلر بارها شاهد مبارزه ددپول و کیبل با نیروهایی هستیم که روی لباس، وسایل نقلیه و تجهیزات آن‌ها کلمه DMC دیده می‌شود، اما واقعا آن‌ها چه کسانی هستند؟ آن‌ها قطعا اعضای گروه دریل مک‌دانیلز، خواننده رپ و هیپ هاپ نیستند. نظریه‌ای که اخیرا مطرح شده این است که این گروه احتمالا با نظریه خط داستانی هوپ در ارتباط هستند. این گروه ممکن است گروهی باشند که در نظر دارند که پس از آغاز داستان هوپ، میتونت‌ها را دستگیر و جمع آوری کنند. پس احتمالا کلمه DMC مخفف جمله Department of Mutant Control یا سازمان کنترل میوتنت است. این سازمان وظیفه دارد که میتونت‌ها را دستگیر، کنترل و سپس در عملیات‌هایی که علیه آن‌ها انجام می‌شود، از این میوتنت‌ها استفاده کند. تلاش دولت برای نابودی میوتنت‌ها بخش بزرگ و مهمی از داستان‌ فیلم‌های مجموعه X-Men را تشکیل می‌دهد و ظاهرا در این فیلم هم شاهد آن خواهیم بود. درست است که ددپول یک میتونت نیست و در واقع یک میوتیت (Mutate) است (با میتونت‌ها و اینهیومن‌ها تفاوت دارند)، اما او در حال همکاری با آن‌ها است و قطعا در یک دردسر بزرگ خواهد افتاد.

Deadpool 2

Deadpool 2

پس از نمایش چند صحنه اکشن و همچنین نمایش بازگشت شخصیت دوپیندر با بازی کارا سانی، حال صحنه پایانی فیلم را مشاهده می‌کنیم که کیبل به سراغ وید ویلسون آمده است و شخصیت Blind AI با بازی لزلی اوگامس، هم در کنار ددپول حضور دارد و پس از یک مکالمه کوتاه تریلر به پایان می‌رسد. به نظر می‌رسد که فیلم Deadpool 2 دقیقا همان چیزی است که طرفداران در انتظار آن هستند و قرار است بار دیگر شاهد صحنه‌های اکشن و شوخی متعددی اینبار در مقیاسی بزرگ‌تر در این فیلم باشیم. علاوه بر این، در تریلر بین المللی این فیلم شاهد تصاویر جدید کوتاهی هم هستیم که در آن شخصیت کلاسوس با بازی استفان کاپیساک هم حضور کوتاهی دارد که ددپول با او یک شوخی ددپولی انجام می‌دهد.

Deadpool 2

فیلم Deadpool 2 به کارگردانی دیوید لیچ، قرار است در تاریخ ۱۸ می ۲۰۱۸ (۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷) به روی پرده‌های سینما برود. رایان رینولدز، جاش برولین، زازی بیتز،‌ استفان کاپیساک، برایانا هیلدبرند، جک کزی، لزلی اوگامس، تی جی میلر، مورنا باکرین، کارا سانی، جولیان دنیسون، کوتسونا شیئوری و تری کروس، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Deadpool 2 حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده