نویسنده: عارف حسین پور
// سه شنبه, ۴ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۲۰

سریال WandaVision از سیتکام‌های The Office و Modern Family الهام گرفته است

کوین فایگی، رئیس استودیوهای مارول اعلام کرد که سریال WandaVision از سیتکام‌های مدرنی چون The Office و Modern Family الهام گرفته است.

حتی اگر اهل تماشای فیلم‌های ابرقهرمانی هم نباشید و از ساخته‌های مارول استودیوز (Marvel Studios) خوش‌تان نیاید، باز هم بعید است که تریلر سریال WandaVision توجه‌تان را جلب نکرده باشد. با چیزی که در این تریلر دیدیم و همچنین باتوجه‌به اطلاعاتی که تا به امروز از WandaVision منتشر شده‌اند، می‌توانیم بگوییم که این سریال با پروژه‌های قبلی مارول تفاوت‌های زیادی دارد. اولین ساخته این شرکت که قرار است از سرویس استریم دیزنی پلاس پخش شود، حال و هوای جالب و عجیبی خواهد داشت. کوین فایگی، رئیس مارول استودیو درباره سریال WandaVision می‌گوید که ریشه‌های این سریال را باید در فیلم‌های اخیر Avengers جست‌وجو کنیم. او در گفت‌وگو با وبسایت Empire در این‌باره توضیح داد:

«اگر به دنیای سینمایی مارول نگاه کنید، فکر نمی‌کنم که هیچ شخصیتی بیشتر از واندا ماکسیموف، درد و آسیب را تحمل کرده باشد. همچنین به‌نظر نمی‌رسد که هیچ شخصیتی به اندازه واندا قدرتمند باشد. همچنین هیچ کدام از ابرقهرمانان، به اندازه واندا دارای قدرت‌های مخفی و کشف‌نشده نیستند. بنابراین پرداختن به این شخصیت، پس از فیلم Endgame ارزشش را خواهد داشت. چه کس دیگری از این قدرت آگاه است؟ از کجا آمده است؟ آیا مایند استون (Mind Stone) آن را آزاد کرده؟».

اسکارلت ویچ و ویژن در سریال WandaVision

گمانه‌زنی‌های زیادی در خصوص ارتباط فیلم Avengers: Endgame با سریال WandaVision وجود دارد و طرفداران دنیای سینمایی مارول، تئوری‌های مختلفی را در این زمینه مطرح کرده‌اند. آخرین باری که این شخصیت‌ها را دیدیم، «ویژن» در انتهای فیلم Infinity War کشته شده بود و واندا هم در Endgame این فرصت را پیدا کرد تا انتقامش را بگیرد. اما هیچ‌کدام از این اتفاقات نشان نمی‌دهند که چگونه این دو نفر، در یک سیتکام جدید، کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند.

براساس اطلاعاتی که از سریال منتشر شده‌، اپیزودهای ابتدایی آن، به سبک سیتکام‌های آمریکایی قدیمی ساخته ‌شده‌اند. حتی برای این اپیزودها از تصاویر سیاه و سفید استفاده شده و صدای خنده تماشاگرها نیز روی صحنه‌های مختلف شنیده می‌شود. اما احتمالا چنین سبکی تا پایان سربال حفظ نخواهد شد. طبق صحبت‌های فایگی، سریال WandaVision از سیتکام‌های جدیدتر مانند The Office و Modern Family نیز الگوبرداری کرده است. رئیس مارول استودیو در این‌باره گفت: «ما به سبک سریال‌هایی چون The Office و Modern Family نزدیک می‌شویم. یعنی از ویژگی‌هایی مثل صحبت کردن با دوربین، لرزیدن دوربین و استایل مستند‌گونه استفاده می‌کنیم.»

اگرچه سریال‌ The Office یکی از پرطرفدارترین مجموعه‌های تلویزیونی تاریخ به شمار می‌رود، اما احتمالا طرفداران مارول می‌خواهند بدانند که شخصیت‌هایی چون واندا و ویژن، چطور می‌توانند در سریالی که روایت مستندگونه دارد حضور پیدا کنند و حتی دیوار چهارم را بشکنند. آیا ویژن نسخه مارولی شخصیت «دوایت شروت» در سریال The Office خواهد بود و واندا هم به‌نوعی نقش «پم بیزلی» را بازی می‌کند؟ تا زمان پخش سریال نمی‌توانیم در این‌باره قضاوت کنیم.

سریال وانداویژن از تاریخ ۲۶ دی (۱۵ ژانویه) از سرویس دیزنی پلاس پخش می‌شود. در این سریال الیزابت اولسن در نقش واندا مکسیموف (اسکارلت ویچ) و پل بتانی در نقش ویژن بازی می‌کنند. جک شافر که قبلا به‌عنوان نویسنده در پروژه‌های دیگر مارول مثل فیلم‌های Captain Marvel و Black Widow حضور داشته، شورانر سریال WandaVision خواهد بود و وظیفه نویسندگی و تهیه‌کنندگی را نیز بر عهده داشته است.


منبع ThePlaylist
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده