نویسنده: مسیح کریمی
// چهار شنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۸

خرید فاکس قرن بیستم توسط دیزنی احتمالا فردا نهایی می‌شود

طبق جدیدترین خبرهای منتشر شده، کمپانی والت دیزنی و فاکس قرن ۲۱ احتمالا فردا به یک توافق رسمی و نهایی دست خواهند یافت.

ماه گذشته خبرها و شایعاتی منتشر شد مبنی بر اینکه کمپانی دیزنی به‌دنبال خرید کمپانی فاکس قرن بیستم است و مذاکرات خود را با کمپانی فاکس قرن ۲۱ آغاز کرده، اما مدت کوتاهی بعد اعلام شد که مذاکرات این دو کمپانی متوقف شده است. اواسط این ماه، خبری منتشر شد مبنی بر اینکه مذاکرات کمپانی والت دیزنی با کمپانی فاکس قرن 21 برای خرید بخش بزرگ و مهمی از این کمپانی از سر گرفته شده است و هفته گذشته اعلام شد که این دو کمپانی در آستانه یک توافق تاریخی هستند. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، به نظر می‌رسد که به‌زودی باید شاهد خرید بخش مهم و بزرگی از کمپانی 21st Century Fox توسط کمپانی Walt Disney باشیم.

طبق خبری که وب‌سایت CNBC منتشر کرده، پس از اینکه روز دوشنبه کمپانی کامکست که زیر مجموعه آن کمپانی ان‌بی‌سی یونیورسال است، از مذاکرات برای خرید کمپانی فاکس قرن بیستم خارج شد، در حال حاضر کمپانی والت دیزنی تنها کمپانی حاضر در این مذاکرات است. گفته می‌شود که ارزش این معامله بیش از ۶۰ میلیارد دلار برآورد شده است که طبق این معامله، دیزنی کنترل تمامی استودیوهای فیلمسازی کمپانی فاکس قرن بیستم و شبکه‌های کمپانی فاکس را که شامل FX ،FXX و Nat Geo و شبکه‌های ورزشی منطقه‌ای و غیره می‌شود، به‌دست خواهد گرفت. با این حال، کمپانی فاکس قرن ۲۱ کنترل شبکه ورزشی، اقتصادی و خبری خود را حفظ خواهد کرد.

X-Men

در صورتی که این قرارداد نهایی شود، دیزنی حقوق ساخت فیلم بر اساس دو مجموعه مردان ایکس (X-Men) و چهار شگفت‌انگیز (Fantastic Four) را که از مجموعه‌های بسیار محبوب و پرطرفدار کمپانی مارول است، به‌دست خواهد آورد و سرانجام کمپانی مارول استودیو می‌تواند بر اساس این دو مجموعه فیلم تولید و منتشر کند و دیگر مانعی برای حضور این دو مجموعه در دنیای سینمایی مارول وجود ندارد. همچنین این اتفاق باعث خواهد شد که شبکه استریم جدید کمپانی دیزنی دارای یک آرشیو فوق‌العاده از فیلم و سریال باشد. دیزنی در حال ایجاد یک شبکه استریم جدید برای رقابت با شبکه نتفلیکس است که این شبکه استریم قرار است از سال ۲۰۱۹ آغاز به کار کند.

علاوه بر بازپس‌گیری دو مجموعه بزرگ مارول، دیزنی صاحب حقوق فیلم‌ها و مجموعه‌های بزرگ دیگری از جمله آواتار (Avatar)، بیگانه (Alien)، غارتگر (Predator)، سیاره میمون‌ها (Planet of the Apes)، کینگزمن (Kingsman) و جان سخت (Die Hard) نیز خواهد شد. با این حال، دیزنی با داشتن استودیوهای فیلمسازی و انیمیشن‌سازی مختلف و تصاحب کمپانی مارول، لوکاس‌فیلم و پیکسار، تبدیل به بزرگ‌ترین کمپانی هالیوود شده است و خرید کمپانی فاکس قرن بیستم تنها باعث گسترش امپراطوری دیزنی در سینمای جهان خواهد شد.

Fantastic Four

با این حال، بسیاری نگران آینده ساخت فیلم‌های ابرقهرمانی با درجه سنی بزرگسال مانند فیلم Deadpool (ددپول) و فیلم Logan (لوگان) و همچنین فیلم‌های ابرقهرمانی متفاوت و ترسناکی مثل فیلم The New Mutants (میوتنت‌های جدید) جدید هستند و می‌خواهند بدانند که آیا دیزنی ساخت این فیلم‌ها را ادامه خواهد داد یا تصمیم دارد که این روند را متوقف کند. با این حال، کوین فایگی، رئیس مارول استودیو نیز پیش از این از علاقه خود به ساخت فیلم‌های ابرقهرمانی با درجه سنی بزرگسال خبر داده بود و فاز چهارم دنیای سینمایی مارول را بسیار متفاوت‌تر از سه فاز گذشته این دنیای سینمایی می‌داند.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده