نویسنده: مسیح کریمی
// چهار شنبه, ۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۸

مذاکرات والت دیزنی برای خرید فاکس قرن بیستم از سر گرفته شد

طبق جدیدترین خبرهای منتشر شده، مذاکره کمپانی والت دیزنی با کمپانی فاکس قرن 21 برای خرید بخش بزرگ و مهمی از این کمپانی از سر گرفته شده است.

ماه گذشته خبرها و شایعاتی منتشر شد، مبنی بر اینکه کمپانی دیزنی به‌دنبال خرید کمپانی فاکس قرن بیستم است و مذاکرات خود را با کمپانی فاکس قرن ۲۱ آغاز کرده است. این خبر بیشتر طرفداران دنیای مارول (Marvel) و دنیای سینمایی آن را خوشحال کرد؛ چرا که اگر این اتفاق رخ دهد، حق ساخت فیلم‌های مجموعه‌های محبوبی چون مردان ایکس (X-Men) که شامل ددپول و ولورین نیز می‌شود و چهار شگفت‌انگیز (Fantastic Four) که در حال حاضر در اختیار فاکس قرن بیستم (20th Century Fox) است، باز پس گرفته و به مارول استودیو (Marvel Studios) داده خواهد شد. با این حال، مدت کوتاهی بعد اعلام شد که مذاکرات این دو کمپانی متوقف شده است، اما امکان از سرگیری مذاکرات وجود دارد.

حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، مذاکرات کمپانی والت دیزنی (Walt Disney) با کمپانی فاکس قرن ۲۱ از سر گرفته شده است. طبق خبری که وب‌سایت ددلاین منتشر کرده، مذاکرات پس از اینکه از سر گرفته شده، به‌سرعت در حال پیشرفت بوده است و هر دو طرف مذاکره در حال حاضر سکوت کرده‌اند که این موضوع باعث شده که گمانه‌زنی‌هایی به‌وجود بیاید که این دو کمپانی در آستانه یک توافق و معامله هستند. منبع نزدیک ددلاین به این دو کمپانی، گفته است شایعاتی شنیده که دیزنی مذاکرات برای خرید فاکس را سرعت بخشیده است و به جز بخش خبری و ورزشی فاکس، بقیه بخش‌های سینمایی و تلویزیونی این کمپانی به والت دیزنی فروخته خواهد شد و ممکن است که به‌زودی یک بیانیه رسمی منتشر شود.

Fantastic Four

این اتفاق قطعا طرفداران دنیای کامیک و مارول را خوشحال خواهد کرد، اما کسانی نیز وجود دارند که نگران هستند که دیزنی و مارول تصمیم و برنامه‌ای برای ادامه ساخت فیلم‌های ابرقهرمانی با درجه سنی بزرگسال نداشته باشند. با این حال، موفقیت تجاری فیلم Deadpool (ددپول) و فیلم Logan (لوگان) که با درجه سنی بزرگسال تولید و منتشر شده‌اند، احتمالا باعث خواهد شد که این مسیر ادامه داده شود. در خرداد امسال، کوین فایگی در یک مصاحبه اعلام کرد که ممکن است مارول استودیو روزی فیلمی با درجه سنی بزرگسال تولید و منتشر کند.

علاوه بر باز پس‌گیری مجموعه‌های مارول، دیزنی مجموعه‌های محبوب دیگری چون بیگانه (Alien)، غارتگر (Predator)، سیاره میمون‌ها (Planet of the Apes)، کینگزمن (Kingsman)، جان سخت (Die Hard) و از همه مهم‌تر مجموعه آواتار (Avatar) به‌کارگردانی جیمز کامرون، را به‌دست خواهد آورد. علاوه بر این، بخش تلویزیونی کمپانی فاکس شامل شبکه نشنال جئوگرافیک و FX می‌شود و همچنین شبکه‌های بین‌المللی مثل استار و اسکای نیز بخشی از دارایی‌های بخش تلویزیونی کمپانی فاکس قرن ۲۱ هستند که دیزنی به‌دنبال تصاحب آن است. 


منبع Comicbookmovie
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده