نویسنده: مسیح کریمی
// شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۰

معرفی شخصیت یوتا اوکوتسو از انیمه جوجوتسو کایسن

یوتا اوکوتسو یکی از قدرتمندترین و مهم‌ترین جادوگران جوجوتسو در مانگا و انیمه Jujutsu Kaisen است. پس بیایید بیشتر با این شخصیت آشنا شوید.

این روزها مانگا و انیمه Jujutsu Kaisen اثر گِگه آکوتامی طرفداران زیادی پیدا کرده است و اکنون در یک سلسه مقاله قرار است بیشتر با شخصیت‌های این انیمه و مانگا محبوب آشنا شویم. پس از آشنایی با گوجو ساتورو، ایتادوری یوجی، ریومن سوکونا و گتو سوگورو، حالا به سراغ شخصیت یوتا اوکوتسو می‌رویم که شخصیت اصلی انیمه Jujutsu Kaisen 0 هم محسوب می‌شود.

او در ابتدا توسط ریکا اوریموتو، دوست دوران کودکی که حالا یک نفرین درجه ویژه است، مورد حمله و تسخیر قرار گرفته بود و در ادامه به‌عنوان دانش‌آموز گوجو ساتورو به دبیرستان جوجوتسو توکیو آمد و اکنون دانش‌آموز سال دوم این دبیرستان است که ساتورو راهنما و مربی او است. یوتا اوکوتسو در ۷ مارس ۲۰۰۱ متولد شده است و تقریبا ۱۸۰ سانتی‌متر قد دارد و دارای موهایی مشکی رنگ و چشمانی به رنگ آبی تیره است.

یوتا اوکوتسو و روح نفرین ریکا در انیمه Jujutsu Kaisen 0

یوتا پیش از پیوستن به مدرسه جوجوتسو مرد جوانی با موهای مشکی و ژولیده بود که به‌عنوان یک سال اولی استرس زیادی داشت. او وضعیت خطرناکی دارد و به علت کمبود خواب زیر پلک‌های او سیاه شده بود. در ادامه یوتا در سال دوم موهای بلندتری پیدا می‌کند و یوتا در مدرسه جوجوتسو اغلقب یک ژاکت یکنواخت سفید با یک شلوار جین آبی تن می‌کند که دارای کفش‌های کتانی سفید هم است تا با کت او هم‌خوانی داشته باشد. یوتا اکثرا یک کیف که درون آن کاتانا خود را حمل می‌کند، در اختیار دارد.

یوتا باعث تبدیل شدن ریکا به یک روح نفرین بسیار قدرتمند شده است

یوتا در ابتدا پسری بسیار ترسو و تنها بود که در زمان بزرگ شدنش مورد آزار و اذیت زیادی قرار گرفته بود. او پس از مرگ ریکا نتوانست با دیگر ارتباط برقرار کند و تمام اعتماد به نفس خود را از دست داد. درواقع یوتا با گرفتن یک حلقه از ریکا به هم قول دادند که وقتی بزرگ شدند، با یکدیگر ازدواج کنند، اما ریکا در اثر یک تصادف کشته می‌شوند و یوتا ناخوداگاه ریکا را نفرین می‌کند و این نفرین تا پایان با او باقی خواهد ماند.

بدین ترتیب تعامل با دیگر برای یوتا کار دشواری شد و اغلب دیگران بدون هیچ دلیلی باعث ترس او می‌شوند یا او به‌حدی خجالتی است که با آن‌ها صحبت نمی‌کند. بااین‌حال یوتا واقعا به دیگران اهمیت می‌دهد و حتی اگر به معنای تنها شدنش باشد، تصمیم گرفت تا از آن‌ها جدا شود. ماکی زنین می‌گوید که یوتا بچه‌ای بد اخلاق است که تمام زندگی بدون هدف گذرانده است. یوتا این موضوع را قبول دارد و از صحبت ماکی برای به‌دست آوردن جایگاهی در جادوگری جوجوتسو استفاده کرد.

یوتا و توگه در حال های فایو در انیمه Jujutsu Kaisen 0

با اینکه ترسو بودن یوتا تغییری نکرده است، اما او به آرامی اجتماعی‌تر می‌شود و بیشتر با دیگران ارتباط برقرار می‌کند و با اینکه او پیشرفت‌های زیادی در این زمینه کرده است، اما همچنان مشکلاتی در ارتباط برقرار کردن با شخصیت‌هایی مثل توگه اینوماکی دارد. او در ابتدا از توگه می‌ترسید، اما در ادامه متوجه شد او چقدر آدم مهربانی است و تلاش کرد تا با او ارتباط برقرار کند. پیدا کردن دوست باعث می‌شود تا یوتا به خود بیشتر اعتماد کند و هدف خود را برای کمک به دیگران و رهایی از ریکا مشخص کند.

او در وهله اول نسبت به نفرینی که دارد احساس مسئولیت می‌کرد و بسیار سخت تلاش می‌کند تا راهی برای کمک به این موضوع پیدا کند. او در تمرینات سخت تلاش می‌کند تا تمام صحبت‌های دوستان و مربیان خود را به یاد می‌آورد تا مصمم‌تر به کار خود ادامه دهد. یوتا دربرابر گتو سوگورو تاریک‌ترین جنبه خود را نشان داد و گتو تنها به دوستان یوتا آسیب رساند و این موضوع باعث شد تا یوتا قصد کشتن گتو را داشته باشد.

خشم یوتا باعث شد تا او با میل خودش به ریکا فرمان دهد. او حتی حاضر بود که با مرگ و فدا کردن خودش، باعث نجات دوستانش شود و همچنین گتو را شکست دهد. زمانی‌که یوتا پس از مدتی دوری در خارج از کشور به جوجوتسو بازگشت، یک ریکای جدید او را همراهی می‌کرد و ظاهرا در تاریکی خود گم شده است. او قبول کرد تا یوجی ایتادوری را به قتل برساند و دلیل آن هم این بود که او ادعا کرد که ایتادوری یوجی مسئول بریده شدن دست توگه است. اما او واقعا تصمیم به مرگ شاگرد گوجو ساتورو که استاد او نیز است، داشت؟

یوتا در حال مبارزه با کاتانا در انیمه Jujutsu Kaisen 0

یوتا یکی از چهار جادوگر سطح ویژه دبیرستان جوجوتسو است. او توسط روح نفرین ریکا تسخیر شده است و به همین دلیل دارای قدرت بسیار زیاد و بدون مرزی شده که او را به سطح ویژه جادوگران رسانده است. او درواقع جدیدترین فردی است که این رتبه را دریافت می‌کند. بااین‌حال یوتا در ابتدا کاملا از نحوه مبارزه یا انرژی نفرین شده خود بی‌اطلاع بود، اما در ادامه توسط گوجو ساتورو مورد آزمایش قرار گرفت و به ماموریتی فرستاده شد تا بتواند او را امتحان کند.

یوتا دارای نسبت فامیلی دور با گوجو ساتورو است

یوتا کم کم متوجه ضعف و مشکلات خود آگاه شد و به مدت سه ماه تا مأموریت بعدی خود اصول اولیه نبرد با شمشیر را آموزش دید. او با اینکه در تمرینات نمی‌توانست به ماکی ضربه زند، اما همیشه سخت تلاش می‌کرد و تسلیم نمی‌شد. در طول مسابقه Goodwill Event، یوتا توانسته تمام اعضای دبیرستان جوجوتسو شهر کیوتو را شکست دهد. درنهایت در ۲۴ دسامبر ۲۰۱۷ و پس از اینکه سوگورو گتو به دوستان او آسیب زد، یوتا در ابتدا با استفاده و کنترل ریکا توانست گتو را شکست دهد و سپس باعث آسیب دیدگی جدی او شود.

پس از این پیروزی یوتا متوجه شد که او کسی بود که در جوانی ریکا را نفرین کرده است و عکس آن درست نیست. او از نوادگان میشیزانه سوگاوارا، یکی از بزرگ‌ترین جادوگرانی است که تاکنون وجود داشته است و یکی از اقوام دور قبلیه گوجو هم محسوب می‌شود. یوتا پیوند خدمتکار به ارباب را قطع کرد، اما ریکا تمایلی به مجازات او نداشت و بنابراین نفرین شکسته شد و روح اوریموتو را آزاد کرد.

یوتا و ریکا در حال مبارزه در انیمه Jujutsu Kaisen 0

یوتا در ابتدا تصور می‌کرد که پس از مرگ ریکا او دیگر نمی‌تواند جادوگر شود و کنجاکو اعتقاد داشت که انرژی فوق‌العاده زیاد یوتا و توانایی بالای او در کپی کردن نفرین‌ها به‌خاطر روح نفرین شده ریکا است. اما این فرضیه‌ها نادرست هستند و گوجو ساتورو بیش از یک‌بار گفته است که یوتا توانایی اینکه بتواند از او پیش بگیرد دارد. تا مارس ۲۰۱۸، یوتا توانست سطح ویژه جادوگران را به‌دست بیاورد و گوجو ساتورو تصمیم گرفت میگل، دوست گتو را مجبور کند تا یوتا را آموزش دهد.

میگل در خارج از کشور یوتا را آموزش داد و در زمان حادثه شیبویا او به توکیو بازگشت و یوتا قادر بود تا ارواح نفرین شده بزرگی را بدون هیچ تلاشی فرا بخواند. یوتا توانایی و مهارت بالایی در استفاده از سلاح‌ها به‌خصوص شمشیرزنی دارد و او در اولین تمرینات خود برای تبدیل شدن به یک جادوگر یک کاتانا دریافت کرد تا بتواند از انرژی نفرین شده استفاده کند. در طول تمرینات خود با ماکی، یوتا به استاد استفاده از کاتانا تبدیل شد و توانست با آن رقیبان قدرتمندی مثل گتو را شکست دهد.

او همچنین در مبارزات تن به تن توانایی بالایی درد و به‌راحتی می‌تواند در آن رقیبان خود را حتی با یک حرکت شکست دهد. همچنین یوتا در میدان مبارزه از هوش تاکتیکی بالایی برخودار است. او به‌طور کلی شخصیت بسیار باهوشی است و او همیشه دارای ایده‌های خوبی برای استفاده از توانایی‌های خود در زمان مبارزه است. یوتا همچنین دارای انرژی نفرین شده زیادی است که بخشی از آن به‌خاطر رابطه ژنتیکی با میچیزن سوگاوارا است. انرژی نفرین شده او زمانی برای اولین‌بار آشکار شد که او یکی از عزیزان خود را به روح نفرین شده تبدیل کرد.

بازگشت یوتا در فصل دوم انیمه Jujutsu Kaisen

روح نفرین ریکا به‌حدی قدرتمند شده است که سوگوترو گتو به او لقب ملکه نفرین را داده است. انرژی بی حد ریکا باعث شد تا یوتا بتواند در ظرف یک سال از تکنیک‌های نفرین شده پیشرفته‌تری استفاده کند. یوتا توانایی دستکاری انرژی نفرین شده را هم دارد و از دیگر توانایی‌های او می‌توان به تقویت انرژی نفرین شده و خروجی آن اشاره کرد که او می‌تواند مقدار انرژی نفرین شده‌ای را که لازم است کنترل کند و آن را به اشیای نفرین شده انتقال دهد.

یوتا همچنین توانایی استفاده از تکنیک بلک فلش را دارد. کاتانا و مشت پولادین ابزارهای نفرین یوتا هستند. حال پیش از پایان بیاییم چند حقیقت جالب در مورد یوتا بخوانیم. کانجی نام یوتا به «دومین شاخه از ۱۰ شاخه سلستیال» به‌همراه «استخوان» اشاره دارد. کلم با نمک و روغن کنجد غذا مورد علاقه یوتا است و او علاقه‌ای به استیک چرب ندارد. طراحی مو اولیه او در ادامه به‌خاطر شباهت زیادی که به مگومی داشت، تغییر کرد. مگومی اوگاتا صداپیشگی نسخه ژاپنی و کی‌لی مک‌کی صداپیشگی نسخه انگلیسی شخصیت یوتا را بر عهده دارند.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده