نویسنده: مسیح کریمی
// جمعه, ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۵

معرفی شخصیت گتو سوگورو از انیمه جوجوتسو کایسن

گتو سوگورو تنها و بهترین دوست گوجو ساتورو در مانگا و انیمه Jujutsu Kaisen است و سپس مقابل هم قرار گرفتند. پس بیایید بیشتر با این شخصیت آشنا شوید.

این روزها مانگا و انیمه Jujutsu Kaisen اثر گِگه آکوتامی طرفداران زیادی پیدا کرده است و اکنون در یک سلسه مقاله قرار است بیشتر با شخصیت‌های این انیمه و مانگا محبوب آشنا شویم. پس از آشنایی با گوجو ساتورو، ایتادوری یوجی و ریومن سوکونا، حالا به سراغ شخصیت گتو سوگورو یا سوگورو گتو می‌رویم که روزی جادوگر جوجوتسو بود، اما در ادامه مقابل آن‌ها قرار گرفت و او تنها و بهترین دوست گوجو ساتورو هم محسوب می‌شود.

سوگورو گتو یک جادوگر سطح ویژه است که تخصص او جمع‌آوری و کنترل ارواح‌ نفرین شده است. او یکی از دانش‌آموزان دبیرستان جوجوتسو در توکیو و هم‌کلاسی ساتورو گوجو و شوکو لیری بوده است و او همچنین شاگرد ماسامیچی یاگا به حساب می‌آید. بااین‌حال نفرت او به غیر جادوگرها باعث شد که در یک شب باعث کشته شدن بیش از ۱۰۰ فرد شود و همین موضوع باعث شد از مدرسه توکیو اخراج شود و این اتفاقات باعث شد تا به‌عنوان بدترین شخص در بین کاربران نفرین شناخته شود.

ظاهر ناراحت گتو سوگورو در فصل دوم انیمه Jujutsu Kaisen

گتو سوگورو در ۳ فوریه ۱۹۹۰ متولد شد که مردی عضلانی با قدی بلند و موهایی بلند و مشکی دارد که اکثرا موهای خود را می‌بندد. قد او بیش از ۱۸۰ سانتی‌متر است و چشمان او در مانگا بنفش و در انیمه قهوه‌ای است. در سال ۲۰۰۶ و در دوران دانش‌آموزی، موهای سوگورو بسیار کوتاه‌تر بود تا حدی که بیشتر چتری به‌نظر می‌رسید. پس از آگست ۲۰۰۷ که او به یک کاربر نفرین تبدیل شد، موهای او شروع به بلندتر شدن کرد.

گوجو ساتورو تنها و بهترین دوست گتو سوگورو است

سوگورو در طول دوران دانش‌آموزی یک یونیفرم معمولی جوجوتسو بر تن داشت، اما پس از آن لباسی مشابه یک کشیش بودایی بر تن کرد. او یک لباس کاشایا طلایی رنگ روی لباس سیاه یوکاتا می پوشد. لباس او با جوراب‌های سفید و صندل‌های زوری تکمیل می‌شود. گتو سوگورو از کسانی که جادوگر نبودند، متنفر بود و معمولا به آن‌ها میمون می‌گفت؛ چرا که اعتقاد داشت جادوگران نژاد برتر و مرحله بعدی تکامل بشریت هستند. او اعتقاد داشت که میمون‌ها تنها دو نقش جمع‌آوری پول و جمع‌آوری نفرین را برای او دارند.

اگر آن‌ها نقش خود را ایفا نمی‌کردند، سوگورو با کمال میل به نفرین اجازه می‌داد تا آن‌ها را بکشد. در مقابل سوگورو به کاربران نفرینی که با او متحد بودند، اهمیت زیادی می‌داد و فرماندهان خود را بخشی از خانواده خود می‌دانست. همچنین این کاربران که اعتقادی مشابه سوگورو داشتند، امیدوار بودند تا سوگورو روزی پادشاه جهان جوجوتسو شود. سوگورو همچنین روابط خوبی با جادوگران جوجوتسو داشت و با آن‌ها مودب بود.

بحث کردن گوجو ساتورو با سوگورو گتو در فصل دوم انیمه Jujutsu Kaisen

اگرچه او معمولا به این موضوع تظاهر می‌کرد و حتی به دوستی با یوتا اوکوتسو تظاهر کرده بود و قصد او از این دوستی کشتن او بوده است. او درواقع به یوتا توضیح داد که آن‌ها در حال زندگی در یک پارادوکس هستند که در آن ضعیف‌ها بر افراد قوی‌تر حکمرانی می‌کنند. جادوگران جوجوتسو بدون اینکه از آ‌ن‌ها قدردانی شود، در حال خدمت به غیر جادوگران هستند و بشریت مانع از تکامل خود شده است و این تکامل می‌تواند با کشتن افراد غیر جادوگر محقق شود.

سوگورو پس از اینکه همکلاسی‌های یوتا را شکست داشت، از خوشحالی شروع به گریه کرد که دلیل آن تلاش جادوگران جوان برای محافظت از یکدیگر بود و این دنیایی بود که او آرزوی آن را داشت، اما او ادعا کرد با اینکه نمی‌خواهد باعث مرگ یوتا شود، ولی مجبور است تا او را بکشد تا بتواند به این رویا برسد. اما سوگورو در مبارزه با یوتا درنهایت شکست خورد و نتوانست او را به‌همراه نفرین قدرتمندش شکست دهد. درواقع ساتورو اعتقاد داشت که یوتا می‌تواند بهترین دوست او را شکست دهد و درنهایت این پایانی بر داستان سوگورو بود.

در پایان سوگورو در آخرین لحظات خود به ساتورو گفت که نمی‌تواند در این دنیا خوشحال باشد و در همان لحظه به دوران دبیرستانی که داشتند فکر می‌کرد. سوگورو همچنین گفت که ساتورو باید او را به نفرین تبدیل کند، اما در پایان این اتفاقات پیوند بین آن‌ها درنهایت باقی ماند. درواقع گوجو ساتورو تنها و بهترین دوست سوگورو گتو بود و آن‌ها به شکلی دو طرفه به این موضوع اعتقاد داشتند؛ اگرچه درنهایت روبه‌روی یکدیگر قرار گرفتند.

سوگورو گتو در انیمه Jujutsu Kaisen 0

مرگ ریکو آمانای باعث شد تا همه‌چیز در زندگی گتو تغییر کند و باعث شود که او تصمیم بگیرد که راه دیگری را دنبال کند. درواقع او در ابتدا تصمیم گرفت تا زندگی ریکو را نگیرد و درنهایت توسط افرادی مثل یوکی سوکومو به سمت دنیای که در آن غیر جادوگرها وجود ندارند، حرکت کرد. بااین‌حال مرگ سوگورو تنها پایانی بر زندگی او بود و ایدئولوژی او همچنان باقی ماند و همچنین در ادامه بدن او توسط جادوگر دیگری به‌نام کنجاکو تسخیر شد تا از توانایی‌های او برای تحقق این رویا استفاده شود.

سوگورو گتو اعتقاد داشت که جادوگران درواقع نسخه تکامل یافته بشریت هستند و غیر جادوگران باید از بین بروند

گتو سوگورو یکی از چهار جادوگر درجه ویژه محسوب می‌شود که به علت خطری که برای بشریت دارند در بین بدترین کاربران نفرین شناخته می‌شود. در زمانی‌که او دانش‌آموز بود، سوگورو و ساتورو هر دو به‌عنوان قوی‌ترین شناخته می‌شدند. سوگورو با اینکه توانایی بالایی در جمع‌آوری و استفاده از نفرین‌ها داشت و آن را می‌توانست در نبردهای مختلفی استفاده کند، اما بیش از حد به نفرین‌های خود وابسته نبود و همچنین یک مبارز بسیار توانا هم محسوب می‌شود.

سوگورو گتو درکنار دستکاری نفرین‌های خود یک مبارز تن به تن فوق‌العاده است. سوگورو درواقع تصور غلطی از خود برای دشمنان خود ایجاد کرده است و باعث دست کم گرفتن او توسط حریفان می‌شود و بدین ترتیب زمانی‌که شاهد توانایی‌های رزمی او می‌شوند، شگفت‌زده خواهند شد. سوگورو به یک کاربر نفرین تمام مسلح اجازه می‌دهد تا به او نزدیک شود تا با انواع و اقسام تکنیک‌های مشت و ضربات مختلف او را شکست دهد.

سوگورو در حال مبارزه با پاندا در انیمه Jujutsu Kaisen 0

او همچنین می‌تواند از ابزار نفرین‌ شده و درجه ویژه استفاده کند و دانش بالایی در استفاده از این ابزار و سلاح‌ها را دارد. سوگورو گتو دارای هوش تاکتیکی بالایی بود و در دبیرستان جوجوتسو همیشه در حفظ آموزش‌ها و نکات کلیدی نسبت به ساتورو برتری داشت. درواقع او می‌توانست همیشه یک قدم جلوتر از حریف خود فکر و عمل کند و همین موضوع باعث دادن امتیاز به او در مبارزات می‌شد. سوگورو همچنین پس از تبدیل شدن به یک کاربر نفرین توانست با توانایی Time Vessel Association بقایای انجمن مذهبی که آن‌ها را کشته بود، به‌دست بگیرد.

سوگورو دارای قدرت نفرین شده بسیار زیادی هم است و او می‌تواند هزاران نفرین را همزمان با انرژی نفرین شده دستکاری کند. او به‌طور کلی درک بالایی از عملکرد انرژی و تکنیک‌های نفرین شده دارد و او قادر است تا انرژی را دستکاری کند تا ضمن مخفی ماندن باقی مانده آن، بتواند انرژی را در سلاح‌های خود جمع کند. سوگورو همچنین توانایی دستکاری روح نفرین شده را دارد که به او اجازه می‌دهد تا ارواح نفرین شده را کنترل و جذب کند.

نفرین‌های تحت سلطه به گوی‌های سیاه کوچکی جذب می‌شوند که سوگورو باید برای استفاده از آن خوراکی بخورد. اگر نفرین دو درجه پایین‌تر از سطح سوگورو باشد، او بدون هیچ مشکل یا عواقبی می‌تواند آن را جذب کند. او همچنین توانایی جذب نفرین‌های دیگر جادوگران پس از کشتن آن‌ها را هم دارد. او دارای قدرت حداکثری اوزوماکی است که این تکنیک این امکان را به سوگورو می‌دهد تا تعداد زیادی از نفرین‌ها برای یک حمله قدرتمند ترکیب کند. سوگورو از این تکنیک در مبارزه با یوتا و ریکا استفاده کرد و بیش از ۴ هزار نفرین را ترکیب و استفاده کرد.

سوگورو و ابزار نفرین شده سطح ویژه خود در حال مبارزه با یوتا و ریکا در انیمه Jujutsu Kaisen 0

تکنیک حصار سوگورو نوعی پرده است که در یک منطقه وسیع اجرا می‌شود و همه چیز درون خود را از دنیای بیرون از آن پنهان می‌کند. سوگورو می‌تواند با اجرای تکنیک حصار خود جادوگران و حصار جادوگران ضعیف‌تر خود را حبس کند و به دام خود بیندازد. سوگورو همچنین دارای نفرین شده‌ای به‌نام Playful Cloud است که یک ابزار نفرین شده سطح ویژه است که سوگورو برای مبارزه همزمان با یوتا و ریکا از آن استفاده کرد. این ابزار سه بخشی می‌تواند به‌طور موثر باعث دفاع، دفع و ضد حمله شود.

همچنین در پایان بهتر است با چند نکته جذاب دیگر در مورد گتو سوگورو آشنا شویم. نام خانوادگی شامل کانجی تابستان و روغن است و نام کوچک او حاوی دو کلمه عالی و تعالی است. تخصص او هنرهای رزمی است و غذای مورد علاقه او زارو سوبا است که در سینی بامبو سرو شود. او درواقع از هیچ غذایی متنفر نیست و زمانی‌که یک روح نفرین شده می‌گیرد، دچار استرس می‌شود. تاکاهیرو ساکورایی صداپیشگی نسخه ژاپنی و لکس لانگ صداپیشگی نسخه انگلیسی شخصیت سوگورو گتو را در انیمه جوجوتسو کایسن بر عهده دارند.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده