نویسنده: مسیح کریمی
// جمعه, ۴ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۵۹

معرفی شخصیت گوجو ساتورو از انیمه جوجوتسو کایسن

گوجو ساتورو قوی‌ترین جادوگر جوجوتسو در جهان است و او یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های انیمه Jujutsu Kaisen هم محسوب می‌شود. پس بیایید بیشتر با این شخصیت محبوب آشنا شوید.

این روزها مانگا و انیمه Jujutsu Kaisen اثر گِگه آکوتامی طرفداران زیادی پیدا کرده است و اکنون در یک سلسه مقاله قرار است بیشتر با شخصیت‌های این انیمه و مانگا محبوب آشنا شویم. در ابتدا به سراغ گوجو ساتورو می‌رویم که محبوب‌ترین و قوی‌ترین شخصیت دنیای جوجوتسو کایسن است. گوجو ساتورو یا ساتورو گوجو در تاریخ ۷ دسامبر ۱۹۸۹ متولد شد. او بخشی از قبیله گوجو و جادوگران است و قد او بیش از ۱۹۰ سانتی‌متر است.

او با موهایی سفید رنگ و چشمانی آبی‌ روشن شناخته می‌شود و قدرتمندترین جادوگر جوجوتسو در جهان است و او به‌عنوان یک مربی در دبیرستان جوجوتسوی استان توکیو فعالیت می‌کند. بااین‌حال تولد گوجو باعث تغییر توازن قدرت شد و بدین ترتیب جایزه‌ای برای سر او گذاشته شده و او هدف شکارچیان جایزه‌بگیر قرار گرفته است. قدرت گوجو ساتورو هم‌تراز با سوکونا، پادشاه نفرین‌ها است.

کودکی گوجو ساتورو در انیمه Jujutsu Kaisen

اما گوجو اعتقاد دارد که ساختار جامعه جادوگری جوجوتسو ناقص است و مشکل دارد و به همین دلیل امیداور است تا با فعالیت به‌عنوان مربی و پرورش جادوگرهای مدنظرش، باعث ایجاد تغییر در آن شود. گوجو ساتورو شخصیت پیچیده‌ای دارد و او اکثرا رفتاری بی‌تفاوت و شوخ طبعانه با افرادی مثل شاگردان، همکاران و دوستان خود دارد و گتو ساگورو را تنها دوست واقعی خود می‌داند. بااین‌حال او در مقابل مدیران جادوگری رفتاری جدی دارد و بی‌پرده سخن می‌گوید و به رئیس گاکوگانجی و دشمنان خود بی‌احترامی و آن‌ها را تحقیر می‌کند.

گوجو ساتورو دارای قدرت نفرین شده بی‌نهایت است که در دنیا او تنها فردی است که دارای چنین توانایی است

گوجو در زمان بحران اکثرا کاملا خونسرد است و او به قدرت خود اعتماد زیادی دارد و او به‌حدی به توانایی خود مطمئن است که اعتقاد دارد می‌تواند سوکونا را راحت شکست دهد و فکر می‌کند که شکست‌ناپذیر است. در هر حال با اینکه او حاضر نیست فرد بی‌گناهی کشته بود، اما اگر او تشخیص دهد نمی‌تواند همه را نجات دهد، اولویت خود را روی نابودی دشمنان خواهد گذاشت تا جلوی تلفات بیشتر را بگیرد.

بااین‌حال زمانی‌که او وظیفه حفاظت از ریکو آمانای را بر عهده گرفت، یکی از افرادی بود که باعث شد تا گوجو با او ابراز همدلی و هم‌دردی کند. بااین‌حال ریکو توسط توجی فوشیگورو به قتل رسید و باعث شد تا شخصیت گوجو کاملا تغییر کند و این شخصیت او جای خودش را به غرور گسترده‌اش داد و عملا باعث تغییر همیشگی او شد. بااین‌حال گوجو ساتورو اعتقاد دارد که به هر شخصی می‌توان شانسی داد تا بتوان از قدرتش برای مبارزه با نفرین‌ها استفاده کنند.

شخصیت اصلی جوجوتسو در حال استفاده از قدرتش در فصل دوم انیمه Jujutsu Kaisen

به همین دلیل او مربی یوتا اوکوتسو می‌شود تا از قدرت پنهان او برای شکست نفرین‌های قدرتمند استفاده کند. همچنین او تصمیم گرفت تا یوتا را به‌عنوان جانشین خودش آموزش دهد تا اگر روزی در یک نبرد کشته شد، یوتا جای او را بگیرد. او در ادامه مربی یوجی ایتادوری شد و با اینکه او حامل سوکونا است، اما اعتقاد دارد می‌توان از قدرت ایتادوری برای شکست سوکونا یا کنترلش استفاده کرد.

اما به قدرت‌های گوجو ساتورو می‌رسیم و ببینیم چه چیزی باعث شده است تا او به قدرتمندترین جادوگر جوجوتسو تبدیل شود. دلیل اول می‌تواند این باشد که او میزان بسیار زیادی انرژی نفرین‌شده دارد که تقریبا میزان آن برای او بی‌نهایت است. او همچنین به‌خاطر همین موضوع می‌تواند در طول روز چندین بار از تکنیک گسترش دامنه استفاده کند که باعث برتری او دربرابر دیگر جادوگران جوجوتسو و نفرین‌ها می‌شود.

همچنین او توانایی بالایی در مبارزات تن به تن دارد و همچنین واکنش و سرعت فرا انسانی هم دارد و دارای هوش تاکتیکی و توان بی‌نهایت هم است. درکنار انرژی بی‌نهایتی که دارد، گوجو تکنیک‌های دیگری هم مثل فلش سیاه هم در کلکسیون او دیده می‌شود که باعث تحریف در فضا می‌شود که قدرت ضربه او ۲.۵ برابر یک ضربه معمولی است. او همچنین می‌تواند با استفاده از تکنیک «شور سقوط شکوفه» دامنه ضربات دشمن را خنثی کند. اما او تکنیک‌هایی هم به ارث برده است که از جمله مهم‌ترین آن می‌توان به تکنیک تکنیک بی‌حد اشاره کرد.

والپیپر انیمه Jujutsu Kaisen در زیر باران

تکنیک بی‌حد به گوجو این امکان را می‌دهد تا در سطح اتم و زمان دستکاری کند. تکنیک‌ بی‌نهایت دیگر تکنیک ویژه این شخصیت است که باعث می‌شود تا هر شخصی که قصد ضربه زدن به او را داشته باشد، نتواند او را لمس کند و این قدرت باعث می‌شود تا گوجو بتواند خودش تصمیم بگیرد چه کسی یا چه چیزی می‌تواند او را لمس کند یا نکند. او همچنین تکنیک نفرین شده گذر زمان را که با رنگ آبی مشخص است و تکنیک نفرین شده واژگونی که با رنگ قرمز مشخص شده است، به ارث برده است.

قدرت شش چشم، قدرت و تکنیک ویژه گوجو ساتورو است

او با تکنیک اول می‌تواند نوعی خلق ایجاد کند و با نوع تقویت شده آن می‌تواند یک مرکز گرانشی خلق کند که قادر است همه چیز را به‌خود جذب کند. در تکنیک دوم درواقع معکوس کردن ویژگی‌های رنگ آبی است. گوجو همچنین توانایی ترکیب این دو تکنیک را هم دارد که باعث شد تا با آن توجی فوشیگورو را شکست دهد. تکنیک هالو که رنگی بفنش دارد تکنیکی غیر استاندارد و بسیار قوی و مخرب است که درواقع ترکیب دو تکنیک قبلی محسوب می‌شود که این تکنیک توانایی حذف و پاک کردن هر چیزی را که جلوی آن است، دارد.

اما گوجو ساتورو دارای یک توانایی ویژه هم است و آن هم ۶ چشم است. بااین‌حال اطلاعات خیلی زیادی در مورد این توانایی وجود ندارد، اما به‌نظر می‌رسد که نقش اساسی در استفاده از تکنیک بی‌حد او دارد. همچنین این تکنیک باعث می‌شود تا مصرف انرژی نفرین شده ساتورو به صفر برسد و در نتیجه انرژی نفرین شده او در یک مبارزه به اتمام نمی‌رسد. بدین ترتیب او با این توانایی به اولین فرد دنیا تبدیل شده که دارای انرژی نفرین شده بی‌نهایت است.

مقاله دردسر های رایج انیمه دیدن _ انیمه جوجوتسو

همچنین شش چشم درواقع به گوجو اجازه می‌دهد تا جهان را از هر نظر مثل جرم، سرعت و غیره درک کند. اما در هر حال قدرت بالای ۶ چشم باعث شده است تا گوجو آن را با یک چشم بند بپوشاند. بااین‌حال او همچنان می‌تواند به‌راحتی با چشم بند همه‌چیز را ببیند و دلیل پوشاندن چشم‌هایش پنهان کردن قدرتش است که درکنار آن چشم‌های زیبا و بسیار ترسناکی هم دارد. گوجو ساتورو دارای توانایی فنون حصار هم است که او می‌تواند با ایجاد یک پرده سیاه رنگ یک ناحیه را کاملا مهر و موم کند تا سایر افراد نتوانند از آن خارج یا به آن وارد شوند.

همچنین ذکر این نکته می‌تواند جالب باشد که رنگ پرده گوجو درواقع ارجاعی به شخصیت گتو ساگورو دارد که برخلاف گوجو موهای سیاه‌رنگی دارد و در طول داستان ماهی فایتر سیاه‌رنگ به‌عنوان نماد این شخصیت یاد شده بود؛ درحالی‌که ماهی فایتر گوجو سفید رنگ بوده است. درنهایت به قدرت گسترش دامنه می‌رسیم که با می‌تواند یک فضای تهی نامحدود را خلق کند که در آن یک فضای متافیزیکی ایجاد می‌شود که در آن قربانیان عملا توانایی حرکت ندارند.

کنترل گوجو به‌حدی دقیق و بالا است که گسترش دامنه او تنها در یک مدت کوتاه می‌تواند باعث ایجاد تاثیری ماندگار در قربانی او شود. درنهایت این موضوع باعث شده است تا گوجو ساتورو به قدرت‌مندترین جادوگر جوجوتسو تبدیل شود که درکنار آن اگر نگوییم محبوب‌ترین، یکی از شخصیت‌های محبوب انیمه Jujutsu Kaisen هم محسوب می‌شود. همین قدرت بالا باعث شده است تا نفرین‌ها برای ایجاد دنیایی بدون انسان‌ها در ابتدا سعی در حذف این جادوگر قدرتمند کنند.

گوجو ساتورو آسیب دیده در بخش داستانی Shibuya Incident فصل دوم انیمه Jujutsu Kaisen

اما حالا بیاییم چند حقیقت جالب دیگر هم از گوجو ساتورو بخوانیم. گوجو ساتورو درواقع از نوادگان میچی‌زانه سوگاوارا است که یک جادوگر بزرگ و تحسین شده است که پس از مرگش به سه روح بزرگ و انتقام‌جوی جهان جوجوتسو تبدیل شده است. گوجو ساتورو همچنین به خوردن شیرینی‌جات معتاد است و به خوردن هر چیز شیرینی علاقه دارد. البته او در ابتدا تنها برای اینکه بتواند مغز خود را تحریک کند، شیرینی می‌خورد، اما در دامه به شیرینی معتاد شده است. بااین‌حال گوجو علاقه‌ای به مصرف الکل ندارد.

همچنین او دارای هیچ تفریحی هم نیست و درواقع او توانایی انجام دادن هر کاری را دارد. به همین دلیل او درواقع هیچ تفریح خاصی ندارد. گوجو ساتورو همچنین از طرفداران دو آتیشه انیمه دیجیمون هم محسوب می‌شود. همچنین نام ساتورو که یک نام ژاپنی است، درواقع از کلمات دانستن یا فهمیدن گرفته شده است. ساتورو را می‌توان با استفاده از کاراکترهای مختلف کانجی نوشت که به معنای بیداری معنوی یا دستیابی به ادراک بالاتر هم می‌دهد که ارجاعی جالب توجه به قدرت بی‌‌انتها این شخصیت دارد.

از دیگر معنای آن می‌توان به روشنگری، حکمت و فلسفه اشاره کرد که البته همه معنای شامل این موارد نیست. علاوه‌براین، ساتورو ظاهرا علاقه‌ای به هیچ شخصی ندارد و به همین دلیل او دارای رابطه یا دوستی با شخصی نیست. همچنین یویچی ناکامورا صداپیشگی شخصیت گوجو ساتورو را بر عهده دارد و ماریا ایسه صداپیشگی نسخه کودک این شخصیت را انجام داده است. کایجی تانگ صداپیشگی دوبله انگلیسی نسخه بزرگسال و کریستینا وی صداپیشگی دوبله انگلیسی نسخه کودک گوجو را انجام داده‌اند.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده