نویسنده: مسیح کریمی
// دوشنبه, ۶ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۹

معرفی شخصیت ریومن سوکونا از انیمه جوجوتسو کایسن

ریومن سوکونا یا پادشاه نفرین‌ها شخصیت شرور و منفی اصلی مانگا و انیمه Jujutsu Kaisen محسوب می‌شود. پس بیایید بیشتر با این شخصیت آشنا شوید.

این روزها مانگا و انیمه Jujutsu Kaisen اثر گِگه آکوتامی طرفداران زیادی پیدا کرده است و اکنون در یک سلسه مقاله قرار است بیشتر با شخصیت‌های این انیمه و مانگا محبوب آشنا شویم. پس از آشنایی با گوجو ساتورو و ایتادوری یوجی، حالا به سراغ شخصیت ریومن سوکونا یا پادشاه نفرین‌ها می‌رویم که یکی از شخصیت شرور و منفی اصلی جوجوتسو کایسن است و بیش از هزار سال سن دارد. طبق افسانه‌ها از سوکونا به‌عنوان شیطانی خیالی یاد می‌شود که در دوران هیان حضور داشت، اما در واقعیت او یک جادوگر بود که به‌عنوان بی‌آبرو یا روسیاه هم شناخته می‌شد.

در عصر طلایی جوجوتسو، جادوگران جوجوتسو تمام تلاش خود را برای متوقف کردن سوکونا انجام دادند، اما یکی پس از دیگری شکست می‌خورد. سوکونا در طول دوره‌های مختلف با تبدیل شدن به یک جسم نفرین شده پس از مرگ از بین نمی‌رفت و فناناپذیر شد که در این حالت قدرت او در بیست انگشت نابود نشدنی خود تقسیم شدند و حالا این انگشتان اشیای نفرین شده هستند. سوکونا در مانگا جوجوتسو کایسن پس از اینکه یوجی ایتادوری یکی از انگشتان او را خورد، ظاهر شد. سوکونا داخل بدن یوجی گرفتار شد که او توانایی نادری برای کنترل سوکونا دارد.

سوکونا در مانگا Jujutsu Kaisen

سوکونا در گذشته به‌صورت یک دیو با چهار بازو و دو صورت توصیف شده است. در ادامه او ظاهر میزبان خود را که ایتادوری یوجی است، در اختیار گرفت که موهایی با ترکیب صورتی و تیره داشت و شاهد خالکوبی روی پیشانی، بینی، گونه‌ها، بالاتنه و شکم او هستیم. او همچنین یک جفت چشم دوم در زیر چشم‌های معمولی خود دارد که معمولا بسته هستند. سوکونا همچنین یک کیمونوی رنگ روشن دارد که لبه‌های آن مشکی است و او آن را با یک شال و یک جفت کفش سیاه بر تن دارد.

سوکونا بیش از هزار سال عمر کرده است و قدرت و جاودانگی خود را به ۲۰ انگشت نفرین شده انتقال داده است

سوکونا دارای شخصیتی خودخواه، خونسرد، بداخلاق و به‌شدت سادیستی است. سوکونا به‌علت قدرت زیادی که دارد کمتر به عواقب کارهای خود اهمیت می‌دهد؛ حتی اگر این عواقب روی یوجی ایتادوری، میزبان او تاثیر بگذارد. درواقع او بارها به یوجی طعنه می‌زند و به او توهین می‌کند و از تحقیر کردن او لذت می‌برد. او حتی بارها به ناامیدی یوجی خندیده است و از ناامیدی او لذت برده است. سوکونا از قدرت بی‌اندازه خود آگاه و در مورد آن کاملا مغرور است.

به همین دلیل او اهمیتی به مخالفان خود نمی‌دهد و آن‌ها را خیلی کم جد‌ی می‌گیرد حتی به صراحت اعلام کرده است که گوجو ساتورو را خواهد کشت. بااین‌حال این صفات نباید با حماقت اشتباه گرفته شود. سوکونا بسیار باهوش و حیله‌گر است و جسد یوجی را با در آوردن قلب او به گروگان می‌گیرد تا او را وادار به بستن یک عهد کند. او همچنین توانایی حریفان خود را تمجید و از آن‌ها تعریف می‌کند.

دنیای سوکونا درون ایتادوری یوجی در انیمه Jujutsu Kaisen

حالا می‌رسیم به قدرت‌ها و توانایی‌های سوکونا. در دوران طلایی جوجوتسو، ریومن سوکونا باعث ترس و وحشت همه جادوگرانی شده بود که خود به‌عنوان قدرتمندترین جادوگر زمان خود شناخته می‌شدند و درنهایت سوکونا هزاران جادوگر جوجوتسو را شکست داد و آن‌ها کشت. او باعث قتل عام‌های زیادی در طول تاریخ شده است و همین موارد باعث شد سوکونا تا زمان مرگش چنان تاثیری بگذارد که از او به‌عنوان قوی‌ترین جادوگر تاریخ و همچنین پادشاه نفرین‌ها یاد شود.

قدرت او به حدی بالا است که حتی ساتورو گوجود که قوی‌ترین جادوگر جوجوتسو عصر مدرن است، به این قدرت اذعان داشت و مبارزه با آن را بسیار دشوار و سخت می‌داند. سوکونا دارای مقدار زیادی انرژی نفرین شده است که به همان اندازه توانایی بالا و باورنکردنی در کنترل آن هم دارد. او همچنین درک فوق‌العاده‌ای از جوجوتسو دارد؛ اما تنها به جوجوتسو متکی نیست و او دارای قدرت بدنی فوق‌العاده‌ی بود که تقریبا باعث می‌شود هر حریفی را بدون آن که اجازه دهد تکنیک نفرین خود را انجام دهد، شکست دهد.

سوکونا حتی در ضعیف‌ترین حالت خود پس از تجسم در بدن یوجی به‌دلیل آنکه بیشتر انگشتان خود را نداشت، هم قدرت و توانایی زیادی داشت. سوکونا درنهایت یک روح نفرین شده درجه ویژه است که او به‌حدی دارای انرژی نفرین شده است که در زمان بیداری در حادثه شیبویا انرژی او کاملا حس می‌شد. میزان این انرژی به ساتورو گوجو شباهت دارد، اما دارای ذات پلید و کاملا متفاوتی است. قدرت سوکونا فراتر از نفرین‌های قدرتمندی مثل جوگو و ماهیتو است و تنها جادوگرهای درجه ویژه‌ای مثل یوتا اوکوتسو و ساتورو گوجو توان رقابت با او را دارند.

سوکونا در حال مبارزه با مگومی در فصل اول انیمه Jujutsu Kaisen

از توانایی‌های سوکونا می‌توان به تجسم اشاره کرد که این احتمال وجود دارد که اگر تمام انگشتان او توسط فرد میزبان خورده شود، او می‌تواند بدن فرد مذکور را کاملا به‌دست بگیرد. او همچنین استاد مبارزات تن به تن است و او دارای توان، واکنش، سرعت و دوام و ماندگاری بی‌نهایت است. او هوش تاکتیکی بالا و عالی هم دارد و او همچنین دارای توانایی دگردیسی است که از این توانایی می‌تواند به خلق چشم‌ها و دهان‌های جدید در میزبان خود شود که این موضوع باعث می‌شود تا او اجازه کنترل در بدن میزبان را به‌دست بیاورد و صحبت کند.

سوکونا دارای قدرت نفرین شده بی‌نهایت است و می‌تواند بدون محدودیت تکنیک نفرین استفاده کند

اما در مورد قدرت‌های نفرین‌شده سوکونا می‌توان به انرژی نفرین شده بی‌نهایت او بار دیگر اشاره کرد که داری قدرت ذاتی است و او را قادر می‌سازد که درطول نبردهای خود به‌طور مداوم از تکنیک‌های مختلف نفرین شده استفاده کند و حتی ذره‌ای خسته نشود. سوکونا همچنین توانایی بالایی در گسترش دامنه و تکنیک نفرین معکوس مهارت بسیار بالایی دارد و هر دو مورد را می‌تواند بدون نقش و به شکل مکرر اجرا کند.

در تکنیک نفرین شده معکوس سوکونا قادر است اعضای از دست رفته خود را فورا بازسازی کند و بدین ترتیب در هر مبارزه اگر او بخشی از بدن خود را از دست دهد می‌تواند آن را دوباره بازیابی کند. سوکونا همچنین توانایی استفاده از تکنیک بلک فلش را دارد که ضربات مرگباری با آن می‌تواند وارد کند. سوکونا همچنین دارای یک پیمان بی‌نام با یوجی است. درواقع سوکونا با دو شرط قبول کرد که بدن یوجی را بازسازی کند که اول یوجی به سوکونا اجازه دهد تا بدن او را برای یک دقیقه کاملا تصاحب کند و دوم اینکه این توافق را کاملا فراموش کند.

سوکونا در حال خلق تیر آتشین در فصل دوم انیمه Jujutsu Kaisen

با اینکه یوجی مخالف این پیمان بود، اما سوکونا به او قول داد که شخصی آسیب نمی‌زند و درنهایت او به‌راحتی ایتادوری یوجی را برای قبول این پیمان شکست داد. سوکونا همچنین دارای فنون ذاتی است و با اینکه تکنیک نفرین شده او فعلا مشخص نیست، اما او به‌راحتی می‌تواند حریفان خود را قطعه قطعه کند. این تکنیک که شکافتن است، تکنیکی خطرناک و برنده است. همچنین قدرت‌های سوکونا مبتنی‌بر آتش است که می‌تواند برای اهداف دور برد یک تیر آتشی خلق و آن استفاده و کنترل کند.

سوکونا دارای یک فن برش است که می‌تواند حملاتی متداول و برنده را که بیشتر برای اجسام بی‌جان استفاده می‌شود، استفاده کند که تاثیر زیادی روی ارواح نفرین شده هم دارد. سوکونا همچنین دارای تکنیک تار عنکبوتی است که باعث می‌شود هرکسی که در این فرم سقوط می‌کند کاملا از بین برود. سوکونا همچنین دارای تکنیک تقویت دامنه است که باعث می‌شود انرژی نفرین شدن او تقویت شود و او از این تکنیک برای خنثی کردن تکنیک بی‌نهایت گوجو استفاده می‌کند تا بتواند با او تماس فیزیکی داشته باشد.

او همچنین دارای توانایی گسترش دامنه است که معبد نحس تکنیک گسترش دامنه سوکونا است که به او امکان خلق یک معبد بودایی را می‌دهد که به شکل اسکلت است و در این معبد سوکونا می‌تواند در یک محدوده ۲۰۰ متری از فن برش خود دربرابر حریف نگون بختش استفاده کند. سوکونا همچنین دارای دو ابزار نفرین به‌نام‌های کاموتوکه و هیتن است. کاموتوکه ابزاری قدرتمند و نفرین شده شبیه یک سلاح باستانی بودایی است که با آن می‌توانسته الکتریسته را تخلیه کند.

ملاقات سوکونا با ماهیتو در فصل دوم انیمه Jujutsu Kaisen

هیتن ابزار دیگری است که سوکونا هزار سال پیش از آن استفاده می‌کرد که توانایی آن مشخص نیست. همچنین در پایان با چند فکت از سوکونا آشنا می‌شویم. سوکونا براساس یک شخصیت اساطیری ژاپنی به همین نام خلق شده است که یک شخصیت اهریمنی در کتاب نیهونی شوکی است که گفته می‌شود در استان هیدا در دوران باستان در قرن چهارم در زمان سلطنت امپراطور نینتوکو حضور داشته است. او به‌عنوان مردی با قدرت غیر انسانی توصیف شده است که با سر دو صورت و مجموعا هشت دست و پا توصیف شده است.

سرگرمی سوکونا غذا خوردن است، اما غذای خاصی را دوست ندارد. در کتاب پرسش و پاسخ خالق جوجوتسو کایسن آمده است که انگشتان سوکونا مزه صابون می‌دهند. سوکونا یک شخصیت نفرین است، اما گه‌گه فکر می‌کند او بیشتر شبیه یک بلای طبیعی است. او دارای خاطرات زمانی است که انسان بوده است. 


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده