نویسنده: مسیح کریمی
// دوشنبه, ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۵۹

معرفی شخصیت ایتادوری یوجی از انیمه جوجوتسو کایسن

ایتادوری یوجی شخصیت اصلی مانگا و انیمه Jujutsu Kaisen محسوب می‌شود که حامل سوکونا است. پس بیایید بیشتر با این شخصیت آشنا شوید.

این روزها مانگا و انیمه Jujutsu Kaisen اثر گِگه آکوتامی طرفداران زیادی پیدا کرده است و اکنون در یک سلسه مقاله قرار است بیشتر با شخصیت‌های این انیمه و مانگا محبوب آشنا شویم. پس از آشنایی با گوجو ساتورو، حالا به سراغ شخصیت ایتادوری یوجی می‌رویم که شخصیت اصلی جوجوتسو کایسن است. ایتادوری یوجی یا یوجی ایتادوری در تاریخ ۲۰ مارس ۲۰۰۳ متولد شده است. او پسر جین ایتادوری و کائوری ایتادوری و نوه واسوکه ایتادوری است.

قد ایتادوری یوجی ۱۷۳ سانتی‌متر است و مو او در مانگا بلوند است، اما رنگ مو او در انیمه به رنگ سیاه و صورتی در آمده است، اما چقدر از شخصیت او می‌دانیم؟ او توسط پدر بزرگش بزرگ شده است که برای او حکمی مانند پدر را دارد. یوجی ایتادوری تا دوران دبیرستان زندگی نرمال و ساده‌ای در شهر سندای داشت تا اینکه با مگومی آشنا شد و با خوردن یکی از انگشتان سوکونا عملا زندگی او برای همیشه تغییر کرد. او در ادامه به یکی شاگردان گوجو ساتورو در دبیرستان جوجوتسو در توکیو تبدیل شد که درکنار مگومی و نوبارا یکی از سه دانش‌آموز سال اولی این دبیرستان است.

ایتادوری یوجی و پدر بزرگش در بیمارستان در فصل اول انیمه Jujutsu Kaisen

ایتادوری پس از خوردن انگشت سوکونا نه‌تنها توانست پادشاه نفرین‌ها را کنترل کند و کنترل بدن خود را به‌دست بگیرد، بلکه خوردن انگشت سوکونا باعث مرگ او نشد. بدین ترتیب ایتادوری به حامل سوکونا تبدیل شد که با خوردن هر انگشت این پادشاه نفرین، قدرت سوکونا بیشتر می‌شد و او می‌توانست زمان بیشتری کنترل بدن ایتادوری را به‌دست بگیرد. همین توانایی باعث شد تا ایتادوری نظر گوجو ساتورو را جلب کند و تصمیم بگیرد که به او کمک کند تا به زندگی خود به‌عنوان دانش‌آموز مدرسه جوجوتسو ادامه دهد.

ایتادوری یوجی توانایی ویژه‌ای در کنترل سوکونا، پادشاه نفرین‌ها دارد و به همین دلیل مورد توجه گوجو ساتورو قرار گرفته است

یوجی ایتادوری به‌عنوان فردی منصف و مهربان توصیف شده است که می‌خواهد بدون هیچ چشم داشتنی یا صرف‌نظر از داستان یک رابطه خاص و عمیق به همه کمک کند و به آن‌ها اهمیت دهد. او برای ارزش زندگی اهمیت زیادی قائل است و هدف او این است که همه افراد حتی نفرین‌ها مرگی عادلانه داشته باشند. به همین دلیل است که او باور دارد گرفتن زندگی یک انسان دیگر کاری غیر اخلاقی است و تلاش می‌کند به هر روشی از این کار اجتناب کند؛ مگر اینکه مجبور شود و آخرین راه چاره باشد.

ایتادوری یوجی شخصیت پر انرژی و برون‌گرایی دارد که درکنار نوبارا همیشه در حال جولان دادن در خیابان‌های توکیو و خوشگذرانی است و همچنین او اشتیاق بالایی برای تمرین با گوجو دارد. یوجی همچنین هر زمانی‌که به‌دنبال رسیدن به هدف یا اهداف خاصی استع تمرکز بالایی می‌کند و در مواجه شدن با آن کاملا سر سخت و بسیار پر شور است. او همچنین به‌دلیل بی‌تجربگی و نداشتن دانش کافی در مورد ارواح نفرین و جادوگران جوجوتسو کاملا ساده لوح و بی‌تجربه است.

گوجو ساتورو و دانش آموزانش در قطار در پوستر فصل دوم انیمه Jujutsu Kaisen

او اما ثابت کرده است که می‌تواند سریع یاد بگیرد و با محیط خود را سازگار کند و او همچنین به سرعت توانسته است درک و کنترل انرژی نفرین خود را به‌دست بیاورد. اگرچه یوجی اکثرا خوش خلاق است و رفتاری دوستانه و مهربان دارد، اما پس از دیدن ظلمی که نفرین‌ها آن را به‌خصوص بر علیه انسان‌ها انجام داده‌اند، خیلی سریع خشمگین و عصبانی می‌شود. یوجی پس از اینکه شاهد حرکت غیر انسانی ماهیتو و رفتارش با جونپی بود، تصمیم گرفت تا برای اولین‌بار در زندگی خود هدفی برای کشتن پیدا کند و او نفرتی بسیار شدید پیدا کرد و در همین حال توانست تمرکز بیشتری روی روح نفرین شده پیدا کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های یوجی تمایل او برای فدا کردن خود برای دیگران است تا جایی‌که آخرین کلمات او با پدر بزرگش پیش از مرگ در مورد این بود که مرگ در محاصره دیگران است. زمانی‌که مگومی در معرض مرگ قرار داشت، یوجی به سرعت و ناگهانی انگشت سوکونا را قورت داد تا باعث نابودی نفرین شود و آن‌ها را نجات دهد؛ با اینکه این اولین ملاقات ایتادوری یوجی با مگومی بود.

اما به قدرت‌ها و توانایی‌های ایتادوری یوجی می‌رسیم. او یکی از قدرتمندترین و با استعدادترین شاگردان جوجوتسو در توکیو است. گوجو ساتورو او را در سطح بالقوه شخصیت‌هایی مثل یوتا اوکوتسو و کینجی هاکاری قرار داده است که اعتقاد دارد این سه دانش اموز می‌توانند از قدرت و سطح او فراتر بروند. با اینکه او تا چند ماه قبل از حادثه شیبویا هیچ ارتباطی با دنیای جوجوتسو نداشت، یوجی می‌تواند با نفرین‌های سطح اول و سطح ویژه مبارزه کند و آن‌ها را شکست دهد.

ایتادوری یوجی در حال مبارزه در فصل دوم انیمه Jujutsu Kaisen

یوجی دارای توانایی‌های فیزیکی فوق بشری است که آن را به‌طرز استادانه‌ای با انرژی نفرین شده خود ترکیب می‌کند. یوجی همچنین قادر است که سوکونا را بدون هیچ عوارض منفی در بدن خود نگه دارد که توانایی بسیار نادری است. او می‌تواند با این توانایی به اشکال ارواح را درک کند و این توانایی او را قادر می‌سازد تا به ماهیتو ضربه بزند که با کنترل شکل روحش می‌تواند از آسیب خوردن مصون بماند.

یوجی ایتادوری دارای توانایی‌های بالای فیزیکی و انرژی نفرین شده فوق‌العاده‌ای است

اما به‌طور خلاصه یوجی ایتادوری قدرت‌های فرا انسانی، پایداری بسیار بالا، واکنش و سرعت بسیار فوق‌العاده، استقامت فوق‌العاده، شاگردی بسیار مستعد، مبارز تن به تن ماهر و فوق‌العاده، مقاومت بالا دربرابر سم و مهارت بالا در استفاده از سلاح دارد. قدرت فیزیکی بالا ایتادوری باعث شده است تا او بتواند جسم‌های سنگین و بزرگی را بلند و به سمت دشمنان پرتاب کند و همچنین در مبارزات برای نفرین‌های قدرتمند بهره ببرد. او حتی توانایی ضربه زدن به هانامی و چوسو را هم دارد و قدرت فلش و مشت‌های بسیار کشنده است.

یوجی همچنین سرعت بالایی دارد تا جایی که او می‌تواند یک دو ۵۰ متری را تنها در ۳ ثانیه به پایان برساند. سرعت او تا ۶۰.۱۲ کیلومتر بر ثانیه می‌رسد. همچنین او توانایی بالایی در جا خالی دادن از ضربات دشمنان و حریفان دارد و او توانست دربرابر ۵ دانش آموزش مدرسه کیوتو که قصد کشتن او را داشتند، به‌راحتی ضربان آن‌ها را جا خالی دهد. او همچنین به سرعت می‌توانست به قدرت خونی چوسو واکنش نشان دهد و همین سرعت و توانایی باعث شده است تا او را مبارزی قدرتمند تبدیل کند.

یوجی ایتادوری مهر و موم شده در فصل اول انیمه Jujutsu Kaisen

یوجی همچنین می‌تواند برای مدت زمان طولانی به مبارزه بپردازد و به این راحتی از پا در نمی‌آید. او همچنین استقامت بالایی دارد و همچنین در مبارزات تن به تن توانایی بالایی از خود نشان داده است تا حدی که او می‌تواند پا به پای آئوی تودو مبارزه کند و قدرت او قابل مقایسه با جوجوتسوهای سطح ویژه است. همچنین خوردن انگشتان سوکونا باعث شده است تا یوجی به هرگونه سمی مقاوم شود و با اینکه او هرگز برای استفاده از هیچ سلاحی آموزش ندیده است، بااین‌حال او توانایی بالایی در استفاده از آن‌ها دارد و استعداد بالایی در یادگیری سریع در آن‌ها از انواع سلاح‌ها نشان داده است.

ایتادوری یوجی همچنین دارای انرژی نفرین شده فوق‌العاده‌ای است که بخشی از آن به‌خاطر نفرین ویژه سطح ویژه ریومن سوکونا است. یوجی دارای استعداد ذاتی نیست، اما در یادگیری کنترل انرژی بسیار عملکرد خوبی دارد. او همچنین می‌تواند مشت‌های ناهمگون و قدرتمندی را به حریفان خود وارد کند که هدف این نوع مشت، مشتی با انرژی نفرین شده است که در آن باعث تقویت قدرت مشت او می‌شود. بااین‌حال او از این مشت پس از مبارزه با آوئی تودو تقریبا در نبرد دیگری استفاده نمی‌کند.

یوجی همچنن می‌تواند از تکنیک فلش سیاه استفاده کند که باعث ایجاد تحریف فضا می‌شود و ۲.۵ برابر قدرتمند‌تر از یک ضربه معمولی است. یوجی اکنون می‌تواند ۴ مرتبه به‌طور متوالی از قدرت فلش سیاه استفاده کند. او همچنین دارای ابزار Slaughter Demon است که گوجو ساتورو به او داده است که در اصل به ماکی زنین تعلق دارد. این سلاح در مبارزه با نفرین‌ها بسیار موثر است. بااین‌حال این سلاح در مبارزه با یک نفرین سطح ویژه نابود شد.

ایتادوی یوجی در صحنه پایانی فصل دوم انیمه Jujutsu Kaisen

یوجی همچنین دارای یک پیمان نامشخص با سوکونا است. درواقع پادشاه نفرین به دو شرط قبول کرد که بدن یوجی را احیا کند که اول اینکه یوجی به سوکونا اجازه دهد تا بدن او را برای یک دقیقه تصاحب کند و همچنین پس از قبول کردن آن، این پیمان را فراموش کند. ایتادوری یوجی همچنین می‌تواند از تکنیک نفرین معکوس هم استفاده کند که او در ادامه این تکنیک و استفاده از آن را یاد می‌گیرد.

همچنین در پایان بهتر است چند دانستی جالب دیگر از ایتادوری یوجی بدانیم. سرگرمی او کارائوکه، تماشای تلویزیون و جعل هویت است و برنج با نودل غذای مورد علاقه او است، اما او از هیچ غذایی بدش نمی‌آید. نام خانوادگی او برگرفته از یک گیاه دارویی است. یوجی در زمان تمرین فیلم دیدن به تماشای آثاری چون فیلم Léon: The Professional، فیلم The Descent، فیلم The Host، فیلم The Emperor's Naked Army Marches On و فیلم Deep Blue Sea است که مورد آخر توسط گوجو برای او اسپویل شده بود.

او همچنین علاقه زیادی به تماشا برنامه‌های مرتبط با غذا از تلویزیون دارد. او همچنین اگر جادوگر جوجوتسو نمی‌شد، احتمالا آتش نشان می‌شده است. جونیا انوکی صداپیشگی نسخه ژاپنی و آدام مک آرتور صداپیشگی نسخه انگلیسی شخصیت ایتادوری یوجی را بر عهده دارند.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده