نویسنده: علی گودرزی
// پنجشنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۰

بازی Cyberpunk 2077 تجربه‌ای به مراتب عمیق‌تر از The Witcher 3 را ارائه می‌کند

طبق ادعای طراح ارشد بازی سایبرپانک، این اثر یک تجربه‌ی نقش‌آفرینی «بسیار بسیار عمیق‌تری» را نسبت به بازی The Witcher 3 تحویل بازیکنان خواهد داد.

مدتی پیش استودیوی سی‌دی پراجکت رد (CD Projekt Red)‌ با پخش یک اپیزود به‌شدت جذاب و دیدنی از سری برنامه‌های دیجیتالی نایت‌سیتی وایر (NightCity Wire) دوباره بازی سایبرپانک 2077 را سر زبان‌ها انداخت و هواداران را برای انتشار اطلاعات جدید از این ساخته‌ی به‌شدت مورد انتظار، تشنه کرد. موضوعی که تیم تولید بازی طی روزهای اخیر با انجام مصاحبه‌های مختلف، به‌‌آن جامه‌ی عمل پوشاندند.

طی روزهای اخیر شاهد مصاحبه‌ی افراد مختلف از تیم تولید بازی بودیم و اطلاعاتی جدید از این ساخته منتشر شدند. حالا و در جریان آخرین اخبار بازی، صحبت‌های طراح ارشد بازی به انتشار اطلاعاتی تازه از Cyberpunk 2077 منجر شده است. مایلز تست (Miles Tost) در جریان مصاحبه‌ با برنامه‌ی یوتیوبی «نت‌رانر» به ‌صحبت پیرامون شاکله‌ی «سایبرپانک 2077» پرداخته است. طبق ادعای تست، این اثر یک تجربه‌ی RPG به‌مراتب عمیق‌تر و پیچیده‌تر از ویچر ۳ (The Witcher 3: Wild Hunt) را ارائه خواهد کرد. تست در پاسخ به پرسش‌ پیرامون عمق سایبرپانک 2077 چنین می‌گوید:

راستش را بخواهید؛ دقیق نمی‌دانم! سلاح‌های زیادی در بازی وجود دارد. یک عالمه! چطور می‌توانم به‌طور خلاصه بیان کنم؟ حس می‌کنم مردم با تجربه‌ی سایبرپانک، به این قضیه پی‌ببرند که اثر نام‌برده یک بازی RPG معمولی نخواهد بود.

 سی‌دی پراجکت رد با تولید بازی The Witcher 3: Wild Hunt و گسترش مسیری که سری ویچر در آن قدم گذاشته بود، به خلق یک تجربه‌ی Role Playing مثال‌زدنی دست زد که الهام‌بخش بازی‌های بسیار زیادی شد. اثری که با در دسترس قرار دادن مأموریت‌های جانبی پر تعداد و به‌شدت متنوع، فعالیت‌های متنوع در یک نقشه‌ی عظیم کنار سیستم مبارزات و Loot عمیق،‌ کاری می‌کرد که گیمر به زندگی کردن آن اثر مشغول شود.

The Witcher 3: Wild Hunt / ویچر ۳

ادعای تُست پیرامون عمق بیشتر سایبرپانک نسبت به‌ویچر ۳، قطعا جالب و قابل تفکر است. تست در ادامه‌ی صحبت‌های خود چنین می‌گوید: «شخصی‌سازی و انتخاب تجهیزات، انتخاب مهارت‌هایی که دارید، استعدادی که کاراکتر شما دارد، اینکه کاراکتر شما چه شکلی خواهد بود، اینکه چطور دیالوگ‌ها را انتخاب می‌کنید و موارد بیشتر، به محوریت تجربه‌ی سایبرپانک 2077 تبدیل می‌شوند. فکر می‌کنم که بیشتر مردم با یک نگاه اولیه‌ به‌ بازی، بگویند که اوه پسر این هم یک بازی اکشن اول‌شخص دیگر است؛ یک بازی کاملا شوتر! اما نه اینطور نیست. این قضیه تنها در حد یک نظر ابتدایی و اولیه است. از نظر من سایبرپانک از جهات بسیار زیادی، یک تجربه‌ی نقش‌آفرینی بسیار بسیار عمیق‌تر از ویچر ۳ را ارائه خواهد کرد!»

عضو ارشد تیم طراحی مراحل بازی سایبرپانک 2077 در ادامه‌ی صحبت‌هایش به مکان‌های قابل دسترس یا به‌نوعی، «در‌های بازشدنی» شهر «نایت‌سیتی» در سایبرپانک اشاره می‌کند و چنین می‌گوید: «در دنیای سایبرپانک، در‌های غیرقابل باز شدن آنقدرها هم زیاد نیستند. ما نمی‌توانیم در مقابل تمامی در‌های بازنشدنی، یک نگهبان قرار بدهیم که شما را پس بزند اما، در نقاطی که حس می‌کنیم ممنوع بودن ورود به آن‌ها بدیهی است، مثلا مکان‌های این‌چنینی که در کوئست‌های داستانی، اجسامی را مقابل در‌ها قرار می‌دهیم که نمی‌گذارند وارد آن‌ها شوید. تعداد در‌ها و طبیعتا تعداد مکان‌هایی که در سایبرپانک می‌توانید به کاوش در آن‌ها بپردازید، بسیار بیشتر از ویچر ۳ خواهد بود. در قسمتی از تولید ویچر ۳ یک لحظه توقف کردیم و در‌های موجود در دنیای آن بازی را شمردیم؛ ۲ هزار و ۵۰۰ در! این تعداد در سایبرپانک بسیار بیشتر از ویچر ۳ خواهد بود و طبیعتا به همان نسبت، مکان‌های قابل کاوش سایبرپانک 2077 در قیاس با ویچر ۳، تعداد و تنوع بیشتری خواهد داشت.»

بازی Cyberpunk 2077 در تاریخ ۲۹ آبان ماه (۱۹ نوامبر) برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و کامپیوتر عرضه خواهد شد.با وجود اینکه سیستم‌های شوتینگ و مبارزات بازی که در تریلر جدید اثر تماشا کردیم، به‌شدت جذاب و کامل به‌نظر می‌رسند اما تیم تولید بازی هنوز از کیفیت شوتینگ و کیفیت نبردهای نزدیک، رضایت ۱۰۰ درصدی ندارد و مشغول تکمیل فرایند آفرینش آن‌ها است.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده