نویسنده: آریا بهپور
// سه شنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۱

سازندگان بازی Cyberpunk 2077 هنوز رضایت کاملی از سیستم مبارزات نزدیک بازی ندارند

CD Projekt Red هنوز رضایت ۱۰۰٪ از بعضی ویژگی‌های بخش مبارزات نزدیک بازی ندارد و همچنان روی آن کار می‌کند.

هرچند بازی Cyberpunk 2077 در دنیایی آینده‌نگرانه رخ می‌دهد که تکنولوژی به اوج خود رسیده، ولی در این دنیای پیشرفته هنوز هم هستند افرادی که استفاده از سلاح‌های بُرنده در نبردهای نزدیک را به تفنگ‌های قدرتمند ترجیح می‌دهند. استودیو سی دی پراجکت رد (CD Projekt Red) هم برای این گروه از علاقمندان بازی سلاح مخصوصی را تحت‌عنوان کاتانای حرارتی تدارک دیده که البته هنوز تا بی‌نقص شدن گیم‌پلی آن کمی فرصت بیشتر لازم است.

پاول کاپالا، طراح ارشد بخش گیم‌پلی سایبرپانک 2077 به‌تازگی در گفت‌وگو با VG247 در این مورد توضیح داده است: «ما هنوز چند ماه تا زمان انتشار بازی فاصله داریم و در حال حاضر همچنان روی مبارزات نزدیک آن کار می‌کنیم. تا امروز زمان زیادی را صرف هرچه بهتر کردن این نوع مبارزات کرده‌ایم ولی هنوز به‌طور ۱۰۰٪ از آن رضایت نداریم، مخصوصاً حالت بصری و حس و حالی که با برخورد ضربات نزدیک به بدن دشمنان دیده می‌شود. بنابراین همچنان به کار روی این بخش ادامه می‌دهیم.»

او در ادامه از بهبود مبارزات نزدیک نسبت به ماه‌های قبلی می‌گوید: «خوشحالم که همین الآن هم اوضاع این بخش نسبت به قبل به‌شدت پیشرفته داشته و در آینده حتی از این هم بهتر خواهد شد، چرا که در مورد نقص‌های آن آگاه هستیم و به کامل کردن این بخش فکر می‌کنیم. در مجموع طراحی مبارزات نزدیک در بازی‌های اول شخص واقعاً کار پیچیده و دشواری است و تجربیات قبلی ما هم به بازی‌های سوم شخص مربوط می‌شده و بنابراین از همان روزی که قرار شد سایبرپانک را به‌طور اول شخص طراحی کنیم، به این مسائل فکر می‌کردیم و هنوز هم روی آن کار می‌کنیم.»

سلاح کاتانای حرارتی در بازی Cyberpunk 2077

البته بعید است در دنیایی که بیشتر دشمنان سلاح‌های گرم در اختیار دارند، بازیکن‌های زیادی قصد داشته باشند تمام مسیر را با کاتانا پیش بروند. ولی امکان این کار وجود خواهد داشت: «دشمنان بازی ما رفتاری طبیعی از خود نشان می‌دهند و وقتی به سلاح‌های گرم دسترسی دارند، آن‌ها را کنار نمی‌گذارند که با سلاح سرد سراغ شما بیایند. برای مثال اگر شما با کاتانا در محیطی قرار بگیرید که دو اسنایپر هم در آن حضور دارند، اسنایپرها به شما رحم نخواهند کرد و از همان فاصله‌ی دور به‌سمت شما تیراندازی می‌کنند. بله، به‌طور کلی امکان اینکه همه‌جای محیط را با کاتانا بگردید وجود دارد، ولی بهتر است مسیر پیشرفت خود در بازی را به‌شکلی انتخاب کنید که به مشکل نخورید. مثلاً اگر هلی‌کوپتری را در آسمان دیدید، آیا به‌سمت آن چاقو پرتاب می‌کنید؟ واقعاً بعید می‌دانم چنین استراتژی‌ای به‌جای خوبی برسد!»

در مجموع طبق صحبت‌های کاپالا، با اینکه می‌توان بازی را با کاتانا پیش برد ولی بهترین روش ممکن استفاده از سلاح‌های متنوع باتوجه‌به اوضاع و احوال محیط و دشمنان است و در غیر این‌صورت کار به‌شدت سخت خواهد شد.

بازی سایبرپانک 2077 در تاریخ ۱۹ نوامبر (۲۹ آبان) برای پی سی، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر می‌شود و بعد از آن هم نوبت به نسخه‌های استیدیا، پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس این اثر عظیم می‌رسد.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده