نویسنده: عارف حسین پور
// سه شنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۱۵

بازی‌های مجموعه Kingdom Hearts برای ایکس باکس وان منتشر شدند

شرکت اسکوئر انیکس دو بازی کالکشن Kingdom Hearts 1.5 + 2.5 Remix و Kingdom Hearts 2.8 Final Chapter Prologue را برای کنسول ایکس باکس وان منتشر کرد.

بازی‌های مجموعه Kingdom Hearts که در آنها شاهد حضور شخصیت‌های شناخته‌ شده اسکوئر انیکس و دیزنی هستیم، طرفداران زیادی در بین علاقه‌مندان به سبک نقش‌آفرینی اکشن دارند. خبر خوب برای صاحبان کنسول ایکس باکس وان و دوستداران Kingdom Hearts آن است که دو نسخه کالکشن از این مجموعه، از امروز روی کنسول نسل هشتمی مایکروسافت در دسترس هستند.

بازی‌های Kingdom Hearts 1.5 + 2.5 Remix و Kingdom Hearts 2.8 Final Chapter Prologue ابتدا دیروز در نیوزیلند منتشر شدند و حالا در سایر نقاط جهان نیز در دسترس بازیکن‌ها  قرار گرفته‌اند. البته خبر انتشار نسخه 2.8 Final Chapter Prologue برای ایکس‌باکس وان حدوداً یک هفته قبل، با مشاهده نام این بازی در فروشگاه مایکروسافت لو رفته بود.

اگر شما هم با سیستم نام‌گذاری گیج‌کننده بازی‌های این مجموعه مشکل دارید، در ادامه توضیحاتی را در همین باره ارائه می‌کنیم. ابتدا باید بگوییم که تاکنون سه کالکشن از مجموعه Kingdom Hearts منتشر شده‌اند که شامل بازسازی نسخه‌های قدیمی می‌شوند و یک سری محتواهای جدید را نیز دربر می‌گیرند. کالکشن اول با نام Kingdom Hearts HD 1.5 Remix در سال ۲۰۱۳ به انتشار رسید؛ دنباله آن که Kingdom Hearts HD 2.5 Remix نام داشت یک سال بعد منتشر شد و در نهایت، کالکشن سوم با اسم Kingdom Hearts HD 2.8 Final Chapter Prologue در سال ۲۰۱۷ در اختیار بازیکنان قرار گرفت. اما اجازه بدهید که بازی‌های موجود در هر کدام از این نسخه‌ها را معرفی کنیم:

نسخه کالکشن Kingdom Hearts HD 1.5 Remix:

  • بازی Kingdom Hearts Final Mix: این بازی در اواخر سال ۲۰۰۲ برای کنسول پلی استیشن 2 منتشر شد و تغییرات جزئی نسبت به نسخه اصلی بازی داشت.
  • بازی Re:Chain of Memories: بازسازی نسخه Chain of Memories که ابتدا در سال ۲۰۰۴ برای کنسول گیم بوی ادونس منتشر شده بود و سپس روی پلی‌استیشن 2 بازسازی شد.
  • بازی Kingdom Hearts 358/2 Days: این بازی در سال ۲۰۰۹ برای کنسول نینتندو DS به انتشار رسید. البته در نسخه کالکشن، این بازی فقط به‌صورت فیلم نمایش داده می‌شود و می‌توانید داستان آن را در زمان ۲ ساعت و ۵۰ دقیقه مشاهده کنید.

بازی Kingdom Hearts 2.8 Final Chapter Prologue

نسخه کالکشن Kingdom Hearts HD 2.5 Remix:

  • بازی Kingdom Hearts II Final Mix: شماره دوم از این مجموعه در سال ۲۰۰۵ و باز هم برای کنسول پلی‌استیشن 2 منتشر شد که نسخه ریمستر شده آن از طریق این کالکشن در دسترس است.
  • بازی Birth by Sleep Final Mix: این نسخه در واقع پیش‌درآمدی برای اولین بازی مجموعه است و اتفاقات آن حدود ۱۰ سال قبل از داستان شماره اول Kingdom Hearts روایت می‌شوند. این بازی ابتدا برای کنسول دستی PSP ساخته شده بود، اما بعداً برای پلی استیشن 3 بازسازی شد.
  • بازی Kingdom Hearts Re:coded: این بازی هم که برای کنسول نینتندو DS عرضه شده بود، حالا در این کالکشن به‌صورت فیلم قرار داده شده تا بازیکن‌ها با داستان آن آشنا شوند. البته بخش زیادی از این فیلم ۳ ساعته از نو ساخته شده و حتی شاهد صداگذاری روی شخصیت‌ها هستیم.

نسخه کالکشن Kingdom Hearts HD 2.8 Final Chapter Prologue:

  • بازی Dream Drop Distance HD: داستان این شماره در واقع بعد از نسخه Re:coded اتفاق می‌افتد. این بازی که در ابتدا برای کنسول نینتندو 3DS منتشر شده بود، در نسخه بازسازی شده با تغییراتی در گیم‌پلی همراه شد. برای مثال برخی از ویژگی‌های بازی که برای انجام آنها باید از صفحه لمسی کنسول 3DS استفاده می‌کردید، به صورت یک بازی کارتی طراحی شدند. 
  • بازی Kingdom Hearts 0.2: Birth by Sleep – A Fragmentary Passage: نسخه اصلی بازی Birth by Sleep در سال ۲۰۱۰ برای کنسول PSP منتشر شد. حالا در نسخه بازسازی شده شاهد یک اپیزود کاملاً جدید هستیم که داستان آن پس از ماجراهای نسخه اصلی اتفاق می‌افتد.
  • فیلم Kingdom Hearts χ Back Cover: در این فیلم یک ساعته، داستانی روایت می‌‌شود که با اتفاقات بازی Kingdom Hearts χ ارتباط دارد. برای ساخت این فیلم با موتور آنریل 4 از تکنولوژی خاصی استفاده شده است که در بازی Kingdom Hearts III ابداع شده بود.

درباره نسخه Kingdom Hearts 1.5 + 2.5 Remix باید بگوییم همانطور که از نامش پیداست، شامل هر دو کالکشن HD 1.5 Remix و HD 2.5 Remix می‌شود. گفتنی است که خبر عرضه این بازی‌ها برای کنسول ایکس‌باکس وان در وبسایت ResetEra به انتشار رسیده و هنوز اسکوئر انیکس درباره آن اظهار نظری نکرده است.

اولین شماره از مجموعه Kingdom Hearts در سال ۲۰۰۲ منتشر شد. این مجموعه مخصوصاً در ژاپن با استقبال بسیار خوب بازیکنان همراه بود. هنوز هم نسخه‌های مختلف این فرنچایز در زمینه فروش موفق عمل می‌کنند؛ به‌طوری که بازی Kingdom Hearts 3 یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های سال ۲۰۱۹ در کشور ژاپن بود. آراییس نظریان در بررسی خود از این بازی نمره خوب ۸.۵ از ۱۰ را برای آن در نظر گرفته است.


منبع EuroGamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده