نویسنده: مسیح کریمی
// یکشنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۶

تماشاگران در ونیز هشت دقیقه ایستاده فیلم جوکر را تشویق کردند

پس از پایان نمایش فیلم Joker در جشنواره فیلم ونیز، تماشاگران حدود ۸ دقیقه این فیلم و عوامل آن را تشویق کردند.

روز گذشته بود که فیلم Joker (جوکر) در جشنواره فیلم ونیز امسال نمایش داده شد و اولین واکنش‌های رسمی این فیلم نیز منتظر شده که این فیلم با ستایش بسیاری از منتقدان مواجه شده است و بسیاری اعتقاد دارند که واکین فینیکس یکی از شانس‌های اصلی اسکار امسال خواهد بود. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، تماشاگران برای دقایقی طولانی به تشویق فیلم جوکر پرداخته‌اند. طبق خبری که ورایتی منتشر کرده، فیلم Joker در پایان نمایش خود در جشنواره فیلم ونیز با ۸ دقیقه تشویق ایستاده تماشاگران مواجه شده که در ادامه تاد فیلیپس، کارگردان و واکین فینیکس و زازی بیتز، دو بازیگر حاضر فیلم در جشنواره برای تشکر به روی صحنه آمدند. در هر حال، رابرت دنیرو موفق به حضور در جشنواره فیلم ونیز نشده و غایب بوده است. فیلم Joker با اینکه اقتباسی از کامیک‌های DC (دی سی) است، اما داستان و منشا متفاوتی را دنبال می‌کند که در کتاب‌های کامیک وجود ندارد.

فیلم  Joker

بدین ترتیب در فیلم Joker شاهد حضور بتمن و دیگر شخصیت‌های دنیای کامیک نیستیم. اتفاقات فیلم جوکر در گاتهام سال ۱۹۸۱ جریان دارد که آرتور فلک یک استندآپ کمدین ناموفق است و با تحقیرهای زیادی نیز مواجه می‌شود. آرتور فلک که مردی غمگین با مشکلات روحی و روانی ریشه‌دار است، به نماد نیهیلیسم تبدیل خواهد شد. فینیکس نیز در کنفرانس مطبوعاتی فیلم Joker گفت که او دوران سختی را پشت سر گذاشته تا این نقش را بازی کند و او هرگز به دنبال این نبود که نسخه جوکری را بازی کند که هیث لجر در فیلم The Dark Knight (شوالیه تاریکی) بازی کرده و برای آن جایزه اسکار دریافت کرده بود. آلبرتو باربرا، مدیر هنری جشنواره فیلم ونیز نیز از فینیکس به‌عنوان یکی از مهم‌ترین شانس‌های اسکار نام برده و حال باید دید فیلم جوکر و فینیکس در بخش جوایز ونیز 2019 چگونه عمل خواهند کرد.

فیلم Joker برای اکران در تاریخ ۴ اکتبر ۲۰۱۹ (۱۲ مهر ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده است. پس از جشنواره فیلم ونیز، فیلم جوکر قرار است در جشنواره فیلم تورنتو نیز نمایش داده شود. واکین فینیکس، رابرت دنیرو، برت کالن، زازی بیتز، فرانسیس کانروی، مارک مارون، گلن فلشلر، داگلاس هاج، دانته پریرا اولسون، شیا ویگهام و بیل کمپ، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Joker حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. 


منبع Comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده