// شنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۰۱

معرفی بهترین بازی های گوگل پلی پس

با گذشت نزدیک به سه ماه از زمان عرضه آزمایشی سرویس گوگل پلی پس، در این مقاله قصد داریم تا به معرفی برخی از برترین بازی‌های این سرویس بپردازیم. با زومجی همراه باشید.

با موفقیت سرویس‌های آنلاین اشتراکی و همه‌گیر شدن آن‌ها در صنعت موسیقی و تلویزیون، شرکت‌های متعددی تصمیم گرفتند تا محتوای دیجیتال خود را ازطریق این روش به مخاطبان خود عرضه کنند. این پدیده کم‌کم راه به صنعت بازی‌های ویدیویی هم پیدا کرد که شاید معروف‌ترین آن‌ها دو سرویس ایکس‌باکس گیم‌پس مایکروسافت و پلی‌استیشن ناو شرکت سونی باشد. اما این سرویس‌ها مختص کنسول‌های بازی بودند و جای خالی آن‌ها برای گیمرهای پلتفرم موبایل به‌شدت حس می‌شد. بالاخره ابتدا این شرکت اپل بود که فروردین‌ماه‌ امسال در یک رویداد ویژه به‌طور رسمی از سرویس اپل آرکید خود که مختص بازی‌های اپ‌استور بود، رونمایی کرد. این سرویس مجموعه‌ای از آثار انحصاری و پرمیوم را در خود جای داده است و علاقه‌مندان می‌توانند با پرداخت هزینه اشتراک ماهانه به تمامی آن‌ها دسترسی داشته باشند. با این رویکرد اپل، همگان منتظر بودند ببینند که شرکت گوگل برای عقب نماندن از رقیب دیرینه خود چه تصمیمی در ازای بازی‌های فروشگاه پلی‌استور اتخاذ می‌کند. بالاخره با شروع فصل پاییز بود که این غول تکنولوژی به‌انتظار مخاطبان خود پایان داد و به‌طور رسمی از سرویس گوگل پلی پس (Google Play Pass) خود رونمایی کرد. سرویسی که همانند دیگر سرویس‌های اشتراکی، کاربران برای استفاده از امکانات آن باید مبلغی به‌صورت ماهانه پرداخت کنند و از محتوای آن بهره ببرند. اما سرویس گوگل یک تفاوت اساسی با اپل آرکید دارد و آن محتوایی است که به کاربران خود ارائه می‌دهد. این سرویس برخلاف اپل آرکید که تنها روی بازی‌های موبایل تمرکز دارد، بیش از ۳۵۰ بازی و نرم‌افزار پرمیوم را در خود جای داده است. بیش از دو سوم این مجموعه را بازی‌ها تشکیل داده‌اند و خبری از آثار انحصاری برای این سرویس نیست. به‌نحوی که اکثر بازی‌های این سرویس در فروشگاه اپ‌استور هم قابل خریداری هستند و شاید کاربران دیگر پلتفرم‌ها هم آن را تجربه کرده باشند. با این اوصاف در بین فهرست بلند بالای گوگل آثاری حضور دارند که از لحاظ کیفیت در سطح بالایی قرار می‌گیرند و ما در زومجی تجربه آن‌ها را به‌هر گیمر موبایلی توصیه می‌کنیم. بنابراین در این مقاله سعی کرده‌ایم تا با انتخاب برخی از برترین بازی‌های فهرست گوگل پلی پس، شما را با محتویات این سرویس آشنا کنیم. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی تمامی این بازی‌ها بپردازیم.

بازی موبایل 80 Days

80 Days

اولین بازی این فهرست یک بازی نقش‌آفرینی از استودیو inkle Ltd است که ابتدا در سال ۲۰۱۴ برای پلتفرم موبایل عرضه شده بود. وقایع داستان بازی در سال ۱۸۷۲ حول شخصیتی به‌نام Phileas Fogg اتفاق می‌افتد.او قصد دارد تا دور دنیا را در مدت زمان ۸۰ روز سفر کند و شما هم باید در این راه به او کمک کنید.بدین منظور ابتدا باید مسیر خود را دور یک کره سه‌بعدی انتخاب کرده و توسط وسایل نقلیه همانند کشتی فضایی، زیردریایی، شتر مکانیکی، قطار بخار و غیره به دور دنیا سفر کنید. شما در بازی در نقش دستیار وفادار فیلیس فاگ به‌نام Passepartout بازی را پیش می‌برید و باید حواس‌تان به سلامتی، وضعیت مالی و زمان باشد. شما باید مسیر خود را شهر به شهر در سراسر جهان انتخاب کرده و به‌صورت کامل به وضعیت اقتصادی خود دقت کنید و مواظب باشید که ورشکسته نشوید. آیتم‌های مختلف را تبادل کنید و تجهیزات گوناگون را برای شرایطی که با آن روبه‌رو می‌شوید، جمع‌آوری کنید. دقت داشته باشید که بار زیاد می‌تواند باعث کند شدن شما شود. ساعت درون بازی هیچ‌وقت از حرکت باز نمی‌ایستد و تمامی وسایل داخل بازی همیشه در حال حرکت هستند. هر شهر و سفر توسط یک داستان تعاملی که در آن شما همه کارها را کنترل می‌کنید، روایت می‌شود. بازی با اتصال به اینترنت موقعیت مکانی تمامی دیگر بازیکنان، مسیرهای‌شان، پیروزی‌ها و شکست‌های‌شان را به‌صورت زنده به شما نشان می‌دهد. 80 Days با ۱۵۰ شهر مختلف برای گشت‌وگذار هم‌اکنون به‌صورت رایگان درسرویس گوگل پلی پس قرار گرفته است. 

دانلود بازی 80 Days

Absolute Drift

Absolute Drift

Absolute Drift یک بازی سبک رانندگی از استودیو بازی‌سازی Noodlecake است که شما در آن در محیطی هنری و نقاشی‌شده، با خودروی خود دریفت می‌کشید. در فضای باز و آزاد این بازی شما می‌توانید مهارت‌های خود را تمرین کرده و به‌رخ بکشید. شما می‌توانید در مجموع ۶ خودرو را در اختیار بگیرید و به‌شکل دلخواه آن‌ها را شخصی‌سازی کنید. سازندگان سه حالت مختلف به‌نام‌های Drifting ،Driftkhana و Mountain Drifting در بازی قرار داده‌اند که شما می‌توانید آن‌ها را در ۳۴ مرحله مختلف تجربه کنید. پنج مکان مختلف برای رانندگی درنظر گرفته شده است که هرکدام مراحل و طراحی منحصربه‌فرد خود را دارند. مراحلی که شامل فرودگاه‌ها و لنگرگاه‌ها می‌شوید و کلان‌شهرهای معلق هم در آن پیدا می‌کنید. همچنین با اتصال به‌اینترنت شما می‌توانید امتیاز خود را در رتبه‌بندی جهانی بازی مشاهده کنید و با کسب امتیاز بیشتر خود را به بالاترین رتبه ممکن برسانید. بازی دارای برچسب قیمت ۲.۹۹ دلاری است، اما شما می‌توانید با عضویت در سرویس گوگل پلی‌پس آن را به‌رایگان روی گوشی‌های اندرویدی خود تجربه کنید.

دانلود بازی Absolute Drift

Agent A: A puzzle in disguise

Agent A: A puzzle in disguise

Agent A: A puzzle in disguise یک بازی معمایی جذاب از استودیو Yak & Co است که در سال ۲۰۱۸ به‌عنوان برترین بازی فروشگاه پلی‌استور شناخته شد. در داستان بازی شما در نقش مأموری به‌نام Agent A قرار می‌گیرید که باید جاسوسی به‌نام Ruby La Rouge را که نیروهای سرویس اطلاعاتی را هدف قرار می‌دهد، شناسایی و دستگیر کنید. بدین منظور اول از همه باید روبی را تعقیب کنید و سپس مخفی‌گاه او را پیدا کرده و به آن نفوذ کنید. حال با وارد شدن به مخفی‌گاه، باید پرده از برنامه‌های او بردارید. فقط باید در این مسیر مواظب باشید، چرا که La Rouge در زمینه کشتن مأموران مهارت بسیاری دارد که یکی از آن‌ها هم خود شما هستید. داستان بازی در پنج بخش روایت می‌شود. سازندگان دنیاهای مختلفی را در بازی گنجانده‌اند. حدود ۶۰ فضای مختلف شامل ماشین‌آلات آینده‌نگرانه و گجت‌های مختلف در بازی وجود دارد که همگی معماهای ذهنی جذابی را در خود جای داده‌اند. اگر در مسیر خود با چیز غیرمعمولی برخورد کردید، از روی مشاهدات خود، دست‌نوشته بردارید تا برای حل معماهایی که بعدا با آن‌ها روبه‌رو می‌شوید، بتوانید از آن‌ها استفاده کنید. آرت‌های بازی از دهه ۶۰ میلادی و دنیایی سایبرپانکی الهام گرفته شده‌اند و حس‌وحالی عجیب را به مخاطب ارائه می‌دهند . در بازی ۳۵ محیط مختلف برای گشت‌وگذار وجود دارد که این مسئله باعث می‌شود حوصله‌ مخاطب در طول بازی سر نرود. اگر می‌خواهید که بازی معمایی و ماجراجویی سرگرم‌کننده را تجربه کنید، Agent A انتخاب شما است.

دانلود بازی Agent A: A puzzle in disguise

Bridge Constructor Portal

Bridge Constructor Portal

بازی بعدی Bridge Constructor Portal نام دارد که تجربه سری محبوب Portal را با سبک پل‌سازی به گوشی‌های هوشمند آورده است. در سال ۲۰۰۷ بود که شرکت ولو بازی Portal را با مجموعه‌ای از مکانیزم‌های جذاب و خلاقانه به بازیکنان معرفی کرد. این استودیو خوش‌نام در سال ۲۰۱۶ با الهام‌گیری از این مجموعه بازی Bridge Constructor Portal را در سبک پل‌سازی منتشر کرد. شما در این بازی در یک شرکت سازنده پل استخدام می‌شوید و پس از آن به‌عنوان طراح پل‌ها برای عبور خودروها فعالیت می‌کنید. هدف کلی شما واضح است؛ پلی بسازید که خودروها از مبدا به مقصد برسند! شاید در مراحل اولیه انجام این کار چالش خاصی پیش‌روی بازیکنان قرار ندهد. اما با پیش‌روی در بازی و پیچیده‌تر شدن مکانیزم‌های پل‌سازی، متوجه می‌شوید که سازندگان در بازی Bridge Constructor Portal تا چه اندازه می‌توانند بی‌رحم باشند. بدون شک وجود پورتال‌های مشهور سری Portal استودیو ولو بازی را از یکنواختی خارج کرده و درعین حال المان‌های سرگرم‌کننده زیادی را هم به بازی افزوده است. عملکرد این پورتال‌ها دقیقا همانند بازی اصلی آن است و خودروی شما با ورود به پورتال قرمز رنگ از پورتال قرمز رنگ دوم خارج می‌شود. این بازی از لحاظ بصری طراحی ساده و چشم‌نوازی دارد و درواقع این فیزیک به‌شدت واقع‌گرایانه آن است که باعث شده تا Bridge Constructor Portal به یک بازی کاملا سرگرم‌کننده و لذت‌بخش تبدیل شود. اگر به‌بازی‌های معمایی علاقه‌مند هستید و می‌خواهید کمی خود را دربرابر قوانین فیزیک محک بزنید، این بازی را از دست ندهید.

دانلود بازی Bridge Constructor Portal

ELOH

ELOH

بازی بعدی اثری معمایی و موزیکال از استودیو Broken Rules Interactive Media GmbH است که در آن بازیکنان باید با شناخت ریتم آهنگ‌ها، پازل‌های گوناگون را حل کنند. ELOH شما را به‌دنیای موزیکال خود می‌برد. دنیایی که در آن شما وظیفه دارید تا ۸۵ مرحله ناب و لذت‌بخش را پشت سر بگذارید. هر مرحله بازی شامل چندین جایگاه است که باید در آن مجسمه‌هایی با شکل صورت را در آن‌ها قرار دهید و پرتوهای رنگی را به‌آن‌ها شلیک کنید. این نورها با برخورد به مجسمه‌ها از خود صدا تولید می‌کنند و ریتم موسیقی دلنوازی را برای شما به صدا درمی‌آورند. در ابتدا کار آسانی پیش رو دارید و مجسمه‌ها کم تعداد هستند. اما رفته رفته هم مکعب‌ها بیشتر می‌شوند و تعداد چشمه‌هایی که پرتوها از آن ساطع می‌شوند، افزایش پیدا می‌کند. برای حرکت دادن مجسمه‌ها کافی است آن‌ها را لمس کرده و جایگاه‌شان را مشخص کنید. هدف شما راهنمایی پرتوهای نور و راهنمایی آن‌ها به مقصدشان است. گاهی ممکن است در بازی چندین منبع نور وجود داشته باشید و شما مجبور باشید هریک از نورها را جداگانه به منابع خود برسانید. برخورد این پرتوها به مجسمه‌ها، صداهای مختلفی را ساطع می‌کند که در حل پازل‌ها به‌صورت مستقیم نقش دارند. طراحی هنری بازی واقعا جذاب است و از همان ابتدا بازیکنان را جذب خودش می‌کند. درمجموع بازی درکنار موسیقی لذت‌بخش و گرافیک بصری جذاب، گیم‌پلی سرگرم‌کننده‌ای را پیش‌روی بازیکنان قرار می‌دهد و می‌تواند برای چندساعتی مخاطب خود را محو دنیای زیبای خود کند.

دانلود بازی ELOH

Evoland

Evoland

Evoland اثری است در سبک نقش‌آفرینی و اکشن که استودیو Playdigious وظیفه انتشار آن را به‌عهده داشته است. در این بازی بازیکنان کنترل شخصیتی را به‌عهده دارند که در تاریخ بازی‌های ویدیویی سفر می‌کند و با پیشرفت‌های انجام شده در آن صنعت آشنا می‌شود. بازی با وجود گرافیک و گیم‌پلی ساده، بسیار لذت‌بخش است. سیستم گیم‌پلی Evoland بدین صورت است که با پیش‌روی در مراحل آن صندوق‌هایی را باید باز کنید که هرکدام در خود تکنولوژی جدیدی را نهفته دارند. این تکنولوژی‌ها درواقع گرافیک‌ها و سیستم‌های گیم‌پلی بهتری هستند که با پیشرفت زمان در بازی‌های ویدیویی ظهور پیدا کرده‌اند. در این بازی می‌توان نمونه‌هایی از بازی‌های کلاسیک همانند زلدا و فاینال فانتزی را در بخش‌های اصلی بازی پیدا کرد که به‌نوبه خود بسیار جذاب به‌نظر می‌رسد. دیالوگ‌های بامزه، انتقاداتی با زبان طنز به برخی نکات دنیای گیم و راهنمایی‌هایی که با اشاراتی به بازی‌های بزرگ و پرطرفدار این سبک همراه شده، حس نوستالژی خاصی به بازی‌کننده می‌دهد. در آغاز بازی با دنیایی سیاه و سفید مواجه می‌شوید که در آن تنها می‌توانید به یک جهت حرکت کنید. با پیش‌روی در بازی و با باز کردن صندوق‌های مختلف، کم‌کم بافت‌های بازی باکیفیت‌تر شده و کاراکترهای غیرقابل بازی بیشتری به محیط اضافه می‌شود. همچنین شما می‌توانید موسیقی‌های بیشتر و گرافیک سه‌بعدی را در محیط اطراف خود مشاهده کنید که هرکدام به‌نوبه خود باعث حس تازگی Evoland می‌شوند. این بازی مطمئنا برای گیمرهای قدیمی و علاقه‌مندان آثار کلاسیک بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

دانلود بازی Evoland

FRAMED 2

FRAMED 1 & 2

مجموعه بازی‌های FRAMED را می‌توان یکی از خلاقانه‌ترین آثار پلتفرم موبایل در سال‌های اخیر خطاب کرد. این بازی‌ها توسط استودیو استرالیایی Loveshack توسعه‌داده شده‌اند و ستایش بسیاری از منتقدان را دریافت کرده‌اند. FRAMED درواقع یک بازی پازلی نوآر است که محیطی شبیه به صفحات کمیک بوکی دارد. در هرصفحه با چیدن آیتم‌های محیطی درکنار یکدیگر باید داستان بازی را پیش ببرید. شما همواره در حال فرار از مأمور پلیس هستید و باید مسیر خروج را برای شخصیت اصلی هموار کنید. درصورتی که آیتم‌های بازی را به‌اشتباه درکنار یکدیگر بچینید می‌توانید باعث دستگیر شدن یا حتی کشته شدن کاراکتر بازی شوید. گرافیک نوآر بازی بسیار چشم‌نواز است و موسیقی جذاب آن هم باعث شده تا این اثر به تجربه‌ای لذت‌بخش برای بازیکنان تبدیل شود. نسخه دوم این بازی خلاقانه در سال ۲۰۱۷ منتشر شد که وقایع داستان آن پس از اتفاقات قسمت اول رخ می‌دهد. در طول بازی فردی سیاه‌پوش محموله‌ای گران‌بها را تحویل می‌گیرید و باید از دست پلیس و دیگر افراد خلاف‌کار فرار کند. همانند نسخه اول باید با درست چیدن فریم‌ها درکنار هم، فرد سیاه‌پوش را از دست پلیس فراری دهید. جالب است بدانید در نسخه دوم علاوه‌بر مرد سیاه‌پوش یک شخصیت دیگر هم به بازی اضافه می‌شود و در مقاطعی بازیکنان کنترل هردو شخصیت را به‌صورت همزمان به‌عهده می‌گیرند. هر دو نسخه مجموعه FRAMED بازی‌های باکیفیتی هستند که تجربه آن‌ها را به‌علاقه‌مندان بازی‌های ماجراجویی توصیه می‌کنیم.

دانلود بازی FRAMED 2

Game Dev Tycoon

Game Dev Tycoon

بازی بعدی این فهرست به یک اثر استراتژی جذاب از استودیو گرین‌هات گیمز (Greenheart Games) اختصاص دارد. درواقع Game Dev Tycoon یک بازی شبیه‌ساز تجارت است که در آن موفقیت شما به خلاقیت و اراده‌تان برای تجربه کردن بستگی دارد. در این بازی شما در نقش یک توسعه‌دهنده بازی قرار می‌گیرید و باید شرکت خود را راه‌اندازی کرده و بازی‌های خود را طراحی کنید و برای تبدیل شدن به بهترین طراح بازی، راه خود را پیدا کنید. وقایع بازی از دهه ۸۰ میلادی آغاز می‌گردد. عصر طلایی بازی‌های ویدیویی در این سال‌ها آغاز شده است و شما باید تاریخ را بازنویسی کنید. در هر بخش بازی طراحی کنید و سپس منتظر باشید تا نمره منتقدان را راجع به بازی‌تان دریافت کنید. همچنین می‌توانید تیم خود را توسعه دهید و بهترین و کارآمدترین نیروهای صنعت بازی‌سازی را به استخدام خود دربیاورید. Game Dev Tycoon با قیمت ۴.۹۹ دلار در فروشگاه‌ پلی‌استور و اپ‌استور قابل خریداری است، اما افرادی که حق اشتراک سرویس گوگل پلی‌پس را پرداخت کرده باشند، می‌توانند آن را به‌رایگان روی پلتفرم اندروید تجربه کنند.

دانلود بازی Game Dev Tycoon

Hidden Folks

Hidden Folks

بازی بعدی اثری کژوال به‌نام Hidden Folks از توسعه‌دهنده‌ای مستقل به نام آدریان دی‌یانگ است که در آن‌ شما باید چیزهای مختلف را بین انبوهی از شلوغی‌ها پیدا کنید. Hidden Folks طراحی بسیار ساده‌ای دارد. تمامی اجزای محیط توسط دست با خطوط مشکی رنگ کشیده‌ شده‌اند. در Hidden Folks، بازی برخی شخصیت‌ها را مشخص می‌کند و از شما می‌خواهد که آن‌ها را پیدا کنید. تقریبا همه این شخصیت‌ها یک داستان کوچک با خود به‌همراه دارند و درواقع شما باید از سرنخ‌ها استفاده کرده و با پیگیری داستان آن‌ها، شخصیت‌های مورد نظر را پیدا کنید. راهنمایی‌های بازی بسیار هوشمندانه و کاملا به‌اندازه است و پس از آن، این خود شما هستید که باید ماجراجویی‌های اصلی را به‌عهده بگیرید. جالب است بدانید که سازندگان تمامی صداگذاری‌های بازی را با دهان درآورده‌اند. وقایع بازی در بیش از ۲۵ منطقه مختلف رخ می‌دهد و شما در مراحل آن باید بیش از ۲۵۰ هدف مخفی‌شده را پیدا کنید. Hidden Folks در سال ۲۰۱۷ برای پلتفرم‌های موبایل، لینوکس، مک و ویندوز منتشر شد و سازندگان در سال ۲۰۱۸ آن را برای کنسول نینتندو سوییچ هم منتشر کردند. بااین‌حال افرادی که در سرویس گوگل پلی‌پس عضو شده باشند می‌توانند نسخه کامل این بازی ۳.۹۹ دلاری را به‌رایگان تجربه کنند.

دانلود بازی Hidden Folks

Lichtspeer

Lichtspeer

Lichtspeer یک بازی ماجراجویی از استودیو Noodlecake است که در آن شما باید در دنیایی عجیب با پرتاب نیزه‌های نوری با دشمنان خود مقابله کنید. این بازی خوش‌سبک شما را یاد بازی‌های آرکید دهه ۸۰ میلادی می‌اندازد و می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند. در سرزمینی که موجوداتی همانند پنگوئن‌های وایکینگ، زامبی‌ها و هیپسترهای غول‌‌آسای یخی در آن زندگی می‌کنند، زنده ماندن و بقا یک هنر است. خوش‌بختانه یک قهرمان باستانی با یک سلاح زیبا ظاهر می‌شود تا خدایان را خوشحال کرده و توازن را به جهان بازگرداند. سازندگان بیش از ۶۰ مرحله دیوانه‌وار در بازی قرار داده‌اند و شما باید با قرار گرفتن در شخصیت اصلی با ۶ باس مختلف بازی مقابله کنید. همچنین بازی ۱۰ نیزه قابل ارتقای مختلف در اختیارتان قرار می‌دهد و شما می‌توانید با هرکدام از آن‌ها به نبرد دشمنان خود بروید. گرافیک بازی به‌صورت نقاشی شده و کارتونی است و از نظر تنوع رنگ بسیار چشم‌نواز به‌نظر می‌رسد. Lichtspeer با قیمت ۳.۹۹ دلار در فروشگاه پلی‌استور و اپ‌استور قرار گرفته است و اگر از کاربران سرویس گوگل‌ پلی‌پس هستید، می‌توانید این بازی را به‌رایگان تجربه کنید.

دانلود بازی Lichtspeer

LIMBO

LIMBO

LIMBO یک بازی پلتفرمر معمایی از استودیو Playdead است که ابتدا در سال ۲۰۱۰ روی پلتفرم ایکس‌باکس لایو آرکید منتشر شد و سپس به دیگر پلتفرم‌ها هم راه پیدا کرد. در این بازی شما در نقش پسری قرار می‌گیرید که برای یافتن خواهرش باید از محیط‌ها و تله‌های خطرناک عبور کند. سرتاسر بازی پر از معماهای مختلف است و برای حل آن‌ها شخصیت شما اکثر مواقع باید مرگ را تجربه کند. محیط بازی با وجود تله‌ها و موجوداتی که قصد جان شما را دارند، بسیار نفس‌گیر و جذاب طراحی شده است. طراحی دوبعدی و نوآر بازی حس‌وحال غریبی را به‌شما منتقل می‌کند که نشان از دنیایی برزخی دارد. لازم به‌ذکر است که مکانیزم‌های معماهای بازی برمبنای قوانین فیزیک طراحی شده‌اند و بازیکنان به‌خوبی می‌توانند با آن‌ها ارتباط برقرار کنند. لیمبو از زمان انتشار تاکنون جوایز بسیار زیادی را دریافت کرده است و می‌توان آن را یکی از بهترین آثار موجود در سرویس گوگل پلی پس نامید.

دانلود بازی LIMBO

Lumino City

Lumino City

Lumino City یک بازی سبک ماجراجویی و معمایی از استودیو State of Play Games است که ابتدا در سال ۲۰۱۴ دراختیار کاربران قرار گرفته بود. تمامی محیط‌های بازی از کاغذ، مقوا، نورهای مینیاتوری و موتورهای کوچک ساخته شده است. ساخت محیط بازی از نمونه‌های واقعی و نورپردازی فوق‌العاده آن شما را به‌تحسین سازندگان وا می‌دارد. درون محیط جذاب بازی شما می‌توانید المان‌های ماجراجویی و معمایی هوشمندانه‌ای را ببینید که می‌توانند ساعت‌ها شما را سرگرم کنند. در داستان بازی، پدربزرگ Lumi که درواقع محافظ شهر Lumino City است دزدیده می‌شود و شما باید برای پیدا کردن او در شهر گشت‌وگذار کرده و مکانیسم‌های شگفت‌انگیز این دنیای منحصربه‌فرد را کشف کنید. داستان بازی به‌صورت یکپارچه روایت می‌شود و این یکپارچگی را می‌توانید در طول بازی هم مشاهده کنید. معماهای بازی بخش اصلی آن را تشکیل می‌دهند و با تنوع بسیار خود باعث طولانی‌تر شدن گیم‌پلی می‌شوند. کنترل بازی برای صفحات لمسی موبایل بهینه شده است و تجربه‌ای لذت‌بخش را دراختیار بازیکنان قرار می‌دهد. در مجموع شاید Lumino City به‌چالش برانگیزی آثار مشابه این سبک نباشد، اما مطمئنا می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند.

دانلود بازی Lumino City

Mini Metro

Mini Metro

بازی بعدی اثری است که در آن باید زیربنای متروی یک شهر را بسازید. Mini Metro ساخته استودیو دایناسور پولو کلاب (Dinosaur Polo Club)‌ یک بازی کوچک در سبک شبیه‌سازی است که در آن شما وظیفه مدیریت و سازماندهی خطوط مترو در شهرهای مختلف از پاریس گرفته تا نیویورک را برعهده دارید. درواقع شما در ابتدا یک متروی خلوت را در دست می‌گیرید و باید با مدیریت صحیح، افزایش و استقرار لوکوموتیوها و کارهای از این قبیل، خطوط متروی خود را گسترش دهید و مردم بیشتری را جذب آن‌ها کنید. با گذشت هر هفته (در زمان بازی) و افزایش امتیاز شما، بازی پیشنهاد‌هایی برای افزایش خطوط ریلی، افزایش گنجایش یک ایستگاه یا دریافت لوازم مورد نیاز برای احداث پل را می‌دهد که باید باتوجه‌به برنامه‌ی خود برای سازماندهی خطوط، یکی از پیشنهادها را به‌صورت هفتگی انتخاب کنید. توسعه‌دهندگان همچنین چالش‌های روزانه را برای تنوع بیشتر در نظر گرفته‌اند، به این ترتیب به‌صورت روزانه شهرهای جدیدی برای به چالش کشیدن بازیکنان در دسترس قرار می‌گیرد. رشد شهرها به‌صورت تصادفی انجام می‌شود و درنتیجه تجربه بازی هر کاربر منحصربه‌فرد است. Mini Metro با بیست شهر واقعی که در خود جای داده است، بدون شک تجربه‌ای سرگرم‌کننده را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد.

دانلود بازی Mini Metro

Monument Valley 2

Monument Valley 1 & 2

از دیگر بازی‌هایی که می‌توانید در فهرست گوگل پلی‌پس پیدا کنید مجموعه Monument Valley استودیو ustwo games است. نسخه اول و دوم این مجموعه نام‌آشنا پس از انتشار با واکنش بسیار مثبت کاربران و منتقدین روبه‌رو شدند و در مدت زمان کوتاهی توسط بازیکنان بسیار دانلود شدند. در بازی Monument Valley شما باید شاهزاده‌ای به‌نام Ida را ازطریق ساختمان‌هایی با معماری‌های غیرممکن در یک دنیای فوق‌العاده زیبا راهنمایی کنید. در طول بازی با مسیرها و ساختمان‌هایی روبه‌رو می‌شوید که می‌توانند بسیار گیج‌کننده باشند و باید از بین آن‌ها راه‌های مخفی زیادی را پیدا کنید. با موفقیت نسخه اول، استودیو آس‌تو گیمز به سراغ ساخت نسخه بعدی این مجموعه رفت که اتفاقا بازی کم‌وکسری از نسخه اولیه خود نداشت. در نسخه دوم شما باید این‌بار یک مادر به‌نام Ro و فرزندش را از میان مسیرهای مختلف هدایت کنید و در طول بازی با حل معماهای گوناگون، پرده از راز Sacred Geometry بردارید. در طول مسیر شاهد آموزش دادن Ro به‌فرزندش هستید و در برخی موارد هم باید از هر دو شخصیت اصلی برای پیش بردن بازی استفاده کنید. هر دو نسخه این بازی در سرویس گوگل پلی پس قرار دارند و اگر تاکنون آن‌ها را تجربه نکرده‌اید، به‌شما توصیه می‌کنیم وارد دنیای جادویی دره مانیومنت شوید.

دانلود بازی Monument Valley 2

Neighbours from Hell Season 2

Neighbours from Hell Season 1 & 2

بدون شک اکثر گیمرها حداقل یک‌بار نام بازی همسایه جهنمی (Neighbours from Hell) به گوش‌شان خورده است. این بازی خاطره‌انگیز توسط استودیو جووود پروداکشنز (JoWood Productions) ابتدا در سال ۲۰۰۳ منتشر شد و مخاطبان بسیاری (مخصوصا در ایران) را جذب خود کرد. سال ۲۰۱۷ بود که شرکت THQ Nordic این بازی را برای پلتفرم موبایل عرضه کرد تا باری دیگر بازیکنان بتوانند این بازی جذاب را روی گوشی‌های خود تجربه کنند. بازی روایت‌گر داستان زندگی پسر جوانی به‌نام (Woody) است که از دست همسایه خود به‌نام آقای روتوایلر (Mr. Rottweiler) به‌تنگ آمده است و حالا می‌خواهد که به هر شکل ممکن از او انتقام بگیرد. بازی در سبک اشاره و کلیک ۲.۵ بعدی طراحی شده است و شما با قرار گرفتن در نقش وودی باید از آیتم‌های موجود در محیط استفاده کرده و به همسایه خود آزار و اذیت برسانید. فضاهای بازی به قسمت‌های مختلف مانند اتاق تقسیم می‌شوند که تعداد آن‌ها معمولا به چهار یا پنج عدد می‌رسد و به‌صورت یک شو تلویزیونی نمایش داده می‌شوند. چالش اصلی شما ایجاد تله‌های مختلف و درعین حال مخفی ماندن از آقای روتوایلر است. با عضویت در سرویس گوگل پلی‌‌پس علاوه‌بر سیزن یک این بازی، شما می‌توانید فصل دوم آن را هم که توسط استودیو HandyGames برای گوشی‌های موبایل منتشر شده است، به‌رایگان تجربه کنید و از اذیت و آزار همسایه خود لذت ببرید!

دانلود بازی Neighbours from Hell Season 2

Old Man’s Journey

Old Man’s Journey

یکی دیگر از بازی‌های سرویس گوگل پلی‌پس Old Man’s Journey نام دارد که پیش از این توسط استودیو Broken Rules برای پلتفرم موبایل و پی‌سی عرضه شده بود. Old Man’s Journey درواقع یک بازی اکشن ماجراجویی است که در آن باید به سفر خاطره‌انگیر یک پیرمرد راهی شویم. در طول بازی با شخصیت پیرمردی همراه می‌شویم که با استفاده از فلش‌بک، دوران جوانی را مرور می‌کنیم. با مشاهده فلش‌بک‌ها متوجه می‌شویم که او در دوران جوانی یک ملوان بوده است و بازی همسر و فرزند او را به ما معرفی می‌کند. روایت داستانی بازی به‌بهترین شکل ممکن انجام شده است. به‌نحوی که سازندگان بدون استفاده از هیچ‌ نوشته یا دیالوگی و تنها با به‌کار بردن تک‌تصویرهای هنری زندگی این شخص را برای مخاطب روایت می‌کنند. شما برای حل پازل‌ها می‌توانید تپه‌ها، کوه‌ها و جاده‌های بازی را به بالا و پایین حرکت دهید تا مسیر حرکت شخصیت اصلی هموار شود. درمجموع این پازل‌ها چالش زیادی را پیش روی بازیکنان قرار نمی‌دهد اما مطمئن باشید که این جابه‌جایی عناصر محیطی و رسیدن به نتیجه مطلوب لبخند رضایت را روی لبان‌تان قرار خواهد داد. درکنار زیبایی‌های بصری Old Man’s Journey می‌توان به موسیقی عالی آن اشاره کرد که بسیار گوش‌نواز هستند. اگر از تجربه آثار بزرگ خسته شده‌اید و می‌خواهید برای ساعاتی یک اثر متفاوت را تجربه کنید، Old Man’s Journey را از دست ندهید.

دانلود بازی Old Man’s Journey

Reigns: Game of Thrones

Reigns Collection

Reigns یک بازی استراتژی متفاوت از استودیو Nerial است که وظیفه انتشار آن را استودیو دیوالور دیجیتال به‌عهده داشته است. داستان این بازی در زمان قرون وسطی رخ می‌دهد و بازیکنان در آن کنترل امپراطوری را به‌عهده می‌گیرند که باید با رد کردن یا قبول کردن پیشنهاد‌ها مشاوران خود بر قلمرو پادشاهی‌اش فرمانروایی کند. در این بازی شما باید عمل قبول کردن یا رد کردن پیشنهادها را با سوایپ کردن کارت‌ها به سمت چپ و راست انجام دهید و توجه داشته باشید که هر انتخاب شما عواقبی را خواهد داشت که سرنوشت‌تان براساس آن‌ها مشخص خواهد شد. سازندگان پس از دریافت نقدهای مثبت از بازی خود در سال ۲۰۱۷ نسخه دوم مجموعه را با نام Reigns: Her Majesty عرضه کردند که در آن بازیکنان باید این‌بار کنترل یک ملکه را در دوره رنسانس به‌عهده بگیرند. سال ۲۰۱۸ میلادی بود که سازندگان نسخه سوم این مجموعه را با عنوان Reigns: Game of Thrones منتشر کردند و بازیکنان را به‌دنیای سریال محبوب «بازی تاج‌وتخت» بردند. این بازی پیش از پخش فصل آخر این سریال در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت و شما در آن می‌توانستید با قرار گرفتن در نقش یکی از کاراکترهای اصلی این سریال تلویزیونی بر تخت آهنین نشسته و بر هفت قلمرو پادشاهی حکومت کنید. البته که دراین‌میان شما همیشه سایه مرگ را بالای سر خود می‌بینید و بازی براساس تعداد کارتی که می‌توانید تا قبل از مرگ خود انتخاب کنید، میزان پیشرفت شما را سنجش می‌کند. مجموعه بازی‌های Reigns از آثار باکیفیت پلتفرم موبایل به‌شمار می‌روند که تمامی نسخه‌های آن‌ها برای تجربه کردن در سرویس گوگل پلی‌پس قرار گرفته‌اند.

دانلود بازی Reigns: Game of Thrones

Risk

RISK: Global Domination

اگر از علاقه‌مندان بازی‌های رومیزی باشید، حتما نام مجموعه RISK به‌گوش‌تان رسیده است. نسخه دیجیتالی این بازی رومیزی که نسخه‌های مختلفی از آن برای مخاطبان منتشر شده است، توسط استودیو SMG به پلتفرم موبایل راه پیدا کرده است و کسانی که می‌نمی‌توانند نسخه اصلی آن را تهیه کنند، می‌توانند با تجربه این بازی از آن لذت ببرند. در این بازی شما باید از قلمرو خود دفاع کنید، نیرو ایجاد کنید و برای کسب قلمرو جدید به دوستان‌، خانواده و دشمنان‌تان حمله کنید. شما می‌توانید بازی را در مقابل هوش مصنوعی با چهار درجه سختی گوناگون تجربه کرده و اگر دوست داشته باشید، آن را به‌صورت محلی و آنلاین با دیگر بازیکنان هم بازی کنید. گیم‌پلی بازی بدین صورت است که شما باید در سه مرحله نوبت خود را بازی کنید؛ در بخش اول، نیروهایتان ساخته می‌شود، در بخش دوم به قلمرو همسایگان‌تان حمله می‌کنید و در بخش آخر به استحکام نیروهای خود می‌پردازید. حمله کردن در این بازی بدین صورت است که ابتدا قلمرو خود را انتخاب کرده و سپس مشخص می‌کنید چند نیرو حمله‌تان را باید انجام دهد. سپس دشمن خود را از بین همسایگان‌تان انتخاب می‌کنید و به آن یورش می‌برید. درحال حاضر نسخه رایگان بازی روی فروشگاه پلی‌استور و اپ‌استور قابل دانلود است و شما می‌توانید با عضویت در سرویس گوگل پلی‌پس، نسخه کامل آن تجربه کنید.

دانلود بازی RISK: Global Domination

Pocket City

Pocket City

Pocket City یک بازی سبک شهرسازی است که در آن باید همانند دیگر آثار مشابه این سبک، شهر مورد نظر خود را از صفر بسیازید. بازی توسط استودیو Codebrew Games برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS منتشر شده است و موفق شد نظر مثبت کاربران زیادی را به‌خود جلب کند. دوربین بازی به‌صورت ایزومتریک است و کنترل‌های آن هم به‌خوبی برای صفحات لمسی گوشی‌های هوشمند طراحی شده‌اند. یکی از نقاط قوت بازی Pocket City حضور آیتم‌های متنوع برای ساخت و ساز و توسعه شهر است، اما سه آیتم اصلی در این بازی جاده‌ها، نیروگاه‌های برق و منابع آب هستند. به‌نوعی می‌توان گفت که هیچ شهری در بازی بدون توجه ویژه به این سه آیتم موفقیت خاصی را تجربه نخواهد کرد. در بازی خط داستانی خاصی وجود ندارد و شما یک سیستم سطح‌بندی در اختیار دارید که باید با پیش‌روی در بازی آن را ارتقا دهید. یکی از نکات جالب بازی Pocket City فجایع طبیعی آن است که می‌تواند جلوی پیشرفت شما را بگیرد. شما می‌توانید در ۲۰ شهر مختلف شروع به ساخت‌وساز کنید و آن‌ها تحت کنترل خود بگیرید. بازی را می‌توان به‌صورت آفلاین و در دو حالت افقی و عمودی تجربه کرد. پاکِت‌سیتی می‌تواند جایگزین مناسبی برای آثاری همچون سیم‌سیتی باشد و تجربه آن می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند.

دانلود بازی Pocket City

Shadow Fight 2 Special Edition

Shadow Fight 2 Special Edition

بدون شک بازی Shadow Fight 2 یکی از بهترین آثار سبک مبارزه‌ای در پلتفرم موبایل است. این بازی توسط استودیو NEKKI توسعه داده شده است و با داستان غنی و گیم‌پلی فوق‌العاده خود در مدت زمانی اندک موفق شد نظر مثبت کاربران و منتقدان را متوجه خود کند. استودیو نِکی پس از انتشار نسخه اصلی، یک نسخه کامل‌تر به‌نام Special Edition منتشر کرد که در آن شاهد مراحل داستانی بیشتر و نوار انرژی همیشه پر هستیم. در مورد بخش داستانی باید بدانید که بازی بیش از ۱۰ ساعت گیم‌پلی متنوع را دراختیار شما قرار می‌دهد که در آن شما باید در نقش استاد خود قرار گرفته و گذشته او را بازی کنید. بخش شخصی‌سازی بازی و ارتقای سلاح‌ها از جذابیت بالایی برخوردار است و سازندگان تمرکز ویژه‌ای روی این قسمت داشته‌اند. با پیش‌روی در بازی با دشمنان مختلفی روبه‌رو می‌شوید که از نظر سطح قدرت قوی‌تر می‌شوند. این وظیفه شما است که برای مقابله با آن‌ها باید سلاح‌های جدید خریداری کنید یا آن‌ها را ارتقا دهید. همچنین Perkها نیز از دیگر بخش‌های حائز اهمیت بازی Shadow Fight 2: Special Edition به حساب می‌آید. با پرک‌های بازی می‌توانید فنون رزمی جدید یا ویژگی‌های خاصی را دریافت کنید. بدون شک Shadow Fight 2 Special Edition می‌تواند لحظات لذت‌بخشی را در اختیار شما قرار دهد و اگر از علاقه‌مندان سبک مبارزه‌ای هستید، تجربه آن را از دست ندهید.

دانلود بازی Shadow Fight 2 Special Edition

Sorcery! 4

Sorcery! 1, 2, 3, and 4

Sorcery! یک مجموعه بازی ماجراجویی و نوشتاری است که توسط استودیو Inkle برای پلتفرم موبایل منتشر شده است. گیم‌پلی بازی به‌صورت نوشتاری است و شامل المان‌های بصری و تعاملی مختلفی است که می‌توانید توسط آن‌ها بازی را پیش ببرید. داستان بازی به‌شکل کامل تعاملی است و بیش از ۱۰۰۰ انتخاب مختلف را در خود جای داده است. سیستم دوئل شمشیرزنی بازی از کنترل لمسی منحصربه‌فردی استفاده می‌کند که در آن صحنه‌های اکشن توضیح داده شده است. نسخه اول این مجموعه با عنوان Sorcery!: The Shamutanti Hills در سال ۲۰۱۳ برای پلتفرم موبایل منتشر شد و پس از آن دیگر نسخه‌ها به‌ترتیب در دسترس کاربران قرار گرفتند. در آخرین نسخه این مجموعه که با نام Sorcery! 4 منتشر شده است، بازیکنان می‌توانند در دنیای سه‌بعدی آن آزادانه به‌گشت‌وگذار بپردازند و ماجراجویی‌های منحصربه‌فرد خود را خلق کنند. داستان بازی کاملا براساس انتخاب‌های شما پیش می‌رود و تمامی تصمیم‌های‌تان رو روایت داستانی بازی تأثیر می‌گذارد. لاورنس چپمن که پیش‌تر وظیفه تنظیم موسیقی بازی 80 Days را به‌عهده داشت، در این بازی هنرنمایی کرده است و باعث شده تا Sorcery! 4 بیش‌ازپیش به اثری هنری و لذت‌بخش تبدیل شود. با تمامی این اوصاف، گوگل تمامی نسخه‌های این مجموعه را در سرویس پلی پس خود جای داده است و کاربران این سرویس می‌توانند آن‌ها را به‌رایگان تجربه کنند.

دانلود بازی Sorcery! 4

SpellForce – Heroes & Magic

SpellForce – Heroes & Magic

مجموعه SpellForce یکی از سرگرم‌کننده‌ترین مجموعه‌های نقش‌آفرینی همزمان با سبک مبارزات نوبتی است که تاکنون برای پلتفرم ویندوز منتشر شده است. نسخه اول این مجموعه در سال ۲۰۰۳ توسط استودیو Phenomic توسعه داده شد و موفق شد بازخوردهای نسبتا مثبتی را دریافت کند. حال مدتی است که استودیو HandyGames با انتشار بازی SpellForce – Heroes & Magic این مجموعه را به پلتفرم موبایل آورده است تا کاربران این پلتفرم هم بتوانند آن را تجربه کنند. در این بازی شما باید قلمرو پادشاهی خود را طی ۱۳ مرحله مختلف ایجاد کنید و در نقشه‌های تصادفی با هوش مصنوعی به مبارزه بپردازید. شما می‌توانید با استفاده از نیروهایی همانند تیرانداز، منجنیق، شوالیه و نکرومنسر به سراغ دشمنان خود بروید و با برنامه‌ریزی درست وارد یک مبارزه نوبتی شوید. بازی دارای المان‌های نقش‌آفرینی است و قهرمان و سربازان شما در طول بازی و با کسب تجربه می‌توانند آیتم‌های جادویی همانند شمشیر، زره و دیگر تجهیزات را پیدا کنند. بازی به‌صورت پرمیوم عرضه شده است و هیچ‌پرداخت درون‌برنامه‌ای را در آن مشاهده نمی‌کنید. در مجموع سه دسته اورک‌ها، انسان‌ها و الف‌های تاریک در اختیار شما قرار گرفته است و می‌توانید بازی را با هرکدام از آن‌ها پیش ببرید. اگر می‌خواهید یک بازی نقش‌آفرینی استراتژیک با سبک مبارزات نوبتی را تجربه کنید، SpellForce – Heroes & Magic می‌تواند انتخاب مناسبی برای‌تان باشد.

دانلود بازی SpellForce – Heroes & Magic

Star Wars™: KOTOR

Star Wars™: KOTOR

Star Wars™: KOTOR یکی دیگر از بازی‌های مجموعه جنگ ستارگان است که علاقه‌مندان این مجموعه می‌توانند آن را تجربه کنند. این بازی ابتدا در سال ۲۰۰۳ توسط استودیو بایوور برای پلتفرم‌های ایکس‌باکس و پی‌سی منتشر شده بود و در زمان عرضه با واکنش بسیار خوب منتقدان روبه‌رو شد. این بازی توسط استودیو Aspyre Media, Inc. بالاخره در سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ به‌ترتیب برای سیستم‌عامل‌های iOS و اندروید منتشر شد تا مخاطبان گوشی‌های هوشمند هم بتوانند این بازی را تجربه کنند. وقایع داستان بازی ۴۰۰۰ سال قبل از تشکیل امپراطوری کهکشانی رخ می‌دهد، جایی‌که شما باید با رهبری گروهی از قهرمانان و ویلن‌ها در یک نبرد حماسی، کهکشان را نجات دهید. در بازی شما با انتخاب‌هایی که انجام می‌دهید، مشخص می‌کنید که قصد دارید به نیروهای خیر بپویندید یا پیرو نیرو‌های تاریکی شوید. بازی به‌شما اجازه می‌دهد تا شخصیت خود را بسازید و برای پیش بردن داستان از روش‌های مختلفی همانند مخفی‌کاری، مبارزه و Force استفاده کنید. در بازی شما می‌توانید مکان‌ها و سیاره‌های مختلفی را از مجموعه جنگ ستارگان ملاقات کنید و وارد دنیای بی‌حدوحصر آن شوید. Star Wars™: KOTOR را می‌توانید با عضویت در سرویس گوگل‌پلی پس به‌صورت رایگان روی گوشی‌های اندرویدی تجربه کنید.

دانلود بازی Star Wars™: KOTOR

Stardew Valley

Stardew Valley

Stardew Valley یکی از معروف‌ترین و بهترین بازی‌های سبک مزرعه‌داری است که ابتدا در سال ۲۰۱۶ برای پلتفرم پی‌سی منتشر شد و در مدتی کوتاه به دیگر پلتفرم‌ها هم راه پیدا کرد. این بازی توسط استودیو Chucklefish Limited منتشر شده است و بیش از ۵۰ ساعت محتوا را در خود جای داده است. داستان بازی از جایی آغاز می‌شود که شخصیت اصلی نامه‌ای را به‌عنوان وصیت‌نامه از پدربزرگ خود دریافت می‌کند. پدربزرگ این فرد از او خواسته است که تنها در صورتی محتوای نامه را مطالعه کند که از زندگی شهری خسته شده باشد و به‌دنبال راهی برای ایجاد تنوع در زندگی خود بگردد. پس از گذشت چند سال بالاخره این روز فرا می‌رسد و شخصیت اصلی با باز کردن نامه متوجه می‌شود که پدربزرگش در مکانی به‌نام Stardew Valley یک مزرعه برای او به ارث گذاشته است و او باید کنترل آن‌جا را به‌عهده بگیرد. گیم‌پلی بازی تنها به مدیریت مزرعه خلاصه نمی‌شود و شما تقریبا هر فعالیتی را که در دنیای واقعی ممکن است در یک روستا اتفاق بیافتد، در این بازی تجربه می‌کنید. از ماهی‌گیری و کار در معدن گرفته تا ارتباط با همسایگان و ازدواج با یکی از اهالی مجرد دهکده! در ابتدای بازی شما باید سنگ‌ها، کنده‌های درخت و علف‌های هرز را از زمین خود پاک کنید تا مزرعه‌تان آماده کاشت محصول شود. با انجام فعالیت‌های مختلف نوار انرژی شما کاهش می‌یابد و تنها با خوابیدن می‌توانید آن را پر کنید. Stardew Valley از زمان عرضه با واکنش بسیار مثبت مخاطبان و منتقدان روبه‌رو شده است و می‌توان آن را یکی از بهترین تجربه‌های سبک مدیریت کشاورزی قلمداد کرد.

دانلود بازی Stardew Valley

Suzy Cube

Suzy Cube

Suzy Cube یک بازی پلتفرمر جذاب از استودیو Noodlecake است که با الهام از بازی سوپر ماریو ۶۴ تجربه‌ای سرگر‌م‌کننده را پیش روی بازیکنان قرار می‌دهد. شما در این بازی کنترل یک مکعب سفیدرنگ به‌نام Suzy را به‌عهده دارید که تلاش می‌کند تا طلاهای دزدیده شده از قلعه Cubeton را پیدا کرده و به پادشاه آن بازگرداند. کنترل بازی پیچیدگی خاصی ندارد و کافی است انگشت خود را روی سمپ چپ صفحه‌نمایش بکشید و Suzy را به آن جهت حرکت دهید. درکنار آن شما می‌توانید با استفاده از لمس سمت راست صفحه‌نمایش از روی موانع بپرید و مسیرهای بازی را پیش ببرید. برای به‌دست آوردن ویژگی‌ها و مهارت‌های خاص بازی یک‌سری کلاه‌های مخصوص دراختیار شما قرار می‌دهد که با پوشیدن آن‌ها می‌توانید شخصیت خود را ارتقا دهید. برای مثال می‌توانید با استفاده از این کلاه‌ها یک جان اضافه دریافت کنید یا قدرت پرش شخصیت اصلی را افزایش دهید. درهر مرحله تنها وظیفه دارید تا خود را به پورتال انتهای مسیر برسانید و اگر هم دوست دارید کمی به‌چالش کشیده شوید، سعی کنید تمامی سه‌ستاره هر مرحله را به‌دست بیاورید. محیط بازی به‌صورت کارتونی طراحی شده است و تقریبا تمامی آیتم‌های موجود در آن به‌صورت مکعبی هستند. موسیقی و صداگذاری جذاب آن هم درکنار موارد گفته شده باعث می‌شود تا بازیکنان از تجربه Suzy Cube به هیچ‌وجه خسته نشوند. اگر قصد دارید یک بازی پلتفرمر سه‌بعدی سرگرم‌کننده را تجربه کنید، Suzy Cube را از دست ندهید.

دانلود بازی Suzy Cube

Terraria

Terraria

بازی بعدی این فهرست یکی از معروف‌ترین آثار سبک ماجراجویی یعنی Terraria نام دارد. این بازی سندباکس ابتدا در سال ۲۰۱۱ برای پلتفرم پی‌سی منتشر شد و پس از آن به دیگر پلتفرم‌ها هم راه پیدا کرد. در بازی Terraria مواردی همچون گشت‌وگذار، کرفتینگ، ساخت‌وساز و مبارزه با انبوهی از هیولاها در محیطی دوبعدی گنجانده شده است. این بازی با گرافیک پیکسلی و کلاسیک خود بازیکنان را یاد آثار همچون Metroid و Minecraft می‌اندازد و تجربه‌ای نوستالژیک را به مخاطبان خود ارائه می‌دهد. بازیکنان بازی را ابتدا تنها با سه ابزار شامل کلنگ، شمشیر و تبر آغاز می‌کنند و باید تاجایی که می‌توانند منابع جمع‌آوری کنند. دنیای بازی بسیار غنی است. به‌عنوان مثال سازندگان در آن بیش از ۳۰۰ نوع دشمن مختلف قرار داده‌اند که از بین آن‌ها ۱۵ باس‌فایت و رویداد گوناگون مهارت بازیکنان را به‌چالش می‌کشند. همچنین شما با بیش از ۲۰ کاراکتر مختلف روبه‌رو می‌شوید که هرکدام شخصیت‌پردازی و روایت داستانی مخصوص به‌خود را دارند. تعداد آیتم‌های بازی به بیش از ۳۵۰۰ عدد می‌رسد که نشان از تنوع بی‌حد‌واندازه آن دارد. Terraria درواقع یکی از بهترین آثاری است که با المان‌های کرفتینگ منتشر شده است و علاقه‌مندان به این سبک می‌توانند با عضویت در سرویس گوگل پلی پس آن را به‌صورت رایگان تجربه کنند.

دانلود بازی Terraria

Thimbleweed Park

Thimbleweed Park

Thimbleweed Park یک بازی ماجراجویی سبک اشاره و کلیک است که توسط استودیو Terrible Toybox برای گوشی‌های اندرویدی و آیفون‌ها عرضه شده است. این بازی توسط ران گیلبرت و گری وینیک خالق بازی‌هایی همچون Monkey Island و Maniac Mansion ساخته شده است و در آن شاهد روایت‌ یک داستان جنایی ناب هستیم. داستان بازی در سال ۱۹۸۷ و از جایی آغاز می‌شود که دو کارآگاه به‌نام‌های رِی و رِیِس مسئول پرونده قتل یک شخص مرموز در شهری به‌نام تیمبل‌وید پارک می‌شوند. اما آن‌ها خیلی زود متوجه می‌شوند که این تازه آغاز ماجرا است و اتفاق به‌مراتب پیچیده‌تری انتظارشان را می‌کشد. در مجموع پنج شخصیت قابل بازی در Thimbleweed Park وجود دارد که می‌توانند برای پیش بردن داستان این افراد با یکدیگر همکاری داشته باشند. بازی در هر لحظه سؤال‌های جدیدی در ذهن مخاطب خود ایجاد می‌کند و درواقع همین سؤال‌ها هستند که مخاطب را ترغیب به ادامه بازی می‌کنند. داستان جنایی و پرپیچ‌وخم بازی نقطه قوت آن به‌شمار می‌رود و سازندگان یکی از بهترین آثار داستانی را پیش روی مخاطب خود قرار داده‌اند. درکنار داستان، شخصیت‌پردازی بسیار قوی کاراکترها را داریم که بازیکنان می‌توانند با تک‌تک آن‌ها ارتباط برقرار کنند. از نقاط جالب توجه دیگر بازی Thimbleweed Park می‌توان به طنز آن اشاره کرد. طنزی که سازندگان آن را به‌شیوه‌های مختلف در بازی گنجانده‌اند و می‌توان در دیالوگ‌ها، رفتار کاراکترها و حتی ارجاعاتی که به آثار دیگر دارد، آن را پیدا کرد. اگر به بازی‌های ماجراجویی با روایت داستانی پیچیده علاقه‌مند هستید، Thimbleweed Park می‌تواند انتخاب مناسبی برای‌تان باشد.

دانلود بازی Thimbleweed Park

This is the Police

This is the Police

This Is the Police یک اثر خاص از استودیو HandyGames که در آن بازیکنان با قرار گرفتن در نقش یک پلیس باید طی مدت ۱۸۰ روز مبلغ ۵۰۰ هزار دلار جمع‌آوری کنند. جک بوید نام شخصیت اصلی این بازی است و او باید تا قبل از رسیدن به زمان بازنشستگی اجباری خود، این پول را برای آینده پس‌انداز کند. اما جمع‌آوری این پول از راه درست کار ساده‌ای نیست و باید در طول مسیر بازی اعمال خلاف انجام دهید. وظیفه اصلی شما درواقع این است که در دفتر خود نیرو‌های‌تان را مدیریت کنید، به تماس‌های اضطراری پاسخ دهید و صحنه‌های جرم سطح شهر را مورد بررسی قرار دهید. در پشت پرده بسیاری از جنایت‌ها اثر مافیا دیده می‌شود و علاوه‌بر شما افراد دیگری همانند شهردار هم ممکن است با آن‌ها وارد همکاری شده باشند. سازندگان انتخاب مسیر بازی را به‌عهده خود بازیکن گذاشته‌اند. برخی مواقع شما می‌توانید از پاسخ به‌ سوالات خبرنگاران طفره بروید و برخی دیگر می‌توانید با رئیس‌های باندهای خلاف‌کاران وارد مذاکره شوید. گرافیک بازی به‌صورت نقاشی و مینیمال است و دیالوگ‌ها به‌صورت زیرنویس به‌شما نشان داده می‌شوند. از نکات جالب توجه بازی به واقعی بودن وقایع آن اشاره کرد. در بازی قرار نیست با ابرقهرمان‌ها و اتفاق‌های صرفا خوشایند روبه‌رو شوید و بسیاری از اتفاقات آن را می‌توانید در زندگی روزمره خود ببینید. اگر قصد دارید یک بازی استراتژی خوش‌ساخت و پلیسی را تجربه کنید، This is the Police را از دست ندهید.

دانلود بازی This is the Police

Titan Quest

Titan Quest

Titan Quest نسخه بازسازی شده این بازی است که استودیو HandyGames آن را برای کاربران گوشی‌های موبایل عرضه کرده است. این بازی نقش‌آفرینی ابتدا در سال ۲۰۰۶ برای پلتفرم پی‌سی منتشر شده بود و حالا کاربران سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS هم می‌توانند آن را تجربه کنند. داستان بازی در افسانه‌شناسی یونان باستان رخ می‌دهد. تایتان‌ها از زندان فرار کرده‌اند و مشغول نابودی زمین شده‌اند. خدایان به‌تنهایی نمی‌توانند از عهده آن‌ها بربیایند و یک قهرمان باید رهبری نیروهای خیر را در مقابل شر به‌عهده بگیرد. در این بازی بازیکنان در نقش قهرمان ناجی قرار گرفته و در ابتدای بازی وظیفه ساخت کاراکتر را به‌عهده می‌گیرند. شما در بازی علاوه‌بر یونان باستان به مناطق دیگر همانند مصر، بابیلون و چین هم سر می‌زنید و درمقابل انبوهی از دشمنان به‌مبارزه می‌پردازید. هدف شما در بازی کنترل نیروها در یک دوربین ایزومتریک است. سازندگان در بازی بیش از ۸۰ موجود افسانه‌ای همانند میناتور، سایکلوپ، گورگون و بسیاری دیگر قرار داده‌اند. همچنین می‌توان کلاس شخصیت اصلی را از بین ۳۰ نوع مختلف انتخاب کرد و با ۱۵۰ مهارت مختلف به نبرد دشمنان رفت. سازندگان ادعا می‌کنند با ادغام افسانه‌شناسی با اکشن بدون توقف، یک بازی کلاسیک هک‌اند‌اسلش را با گیم‌پلی‌ای سریع و پرانرژی در اختیار بازیکنان قرار داده‌اند.

دانلود بازی Titan Quest

Wayward Souls

Wayward Souls

آخرین بازی این فهرست را به یک اثر نقش‌آفرینی پیکسلی از استودیو Rocketcat Games اختصاص داده‌ایم. Wayward Souls درواقع یک اثر اکشن و نقش‌آفرینی است که محیط آن به‌صورت تصادفی ایجاد می‌شود و تمرکز بالایی روی روایت داستانی خود دارد. در این بازی شما درنقش هفت قهرمان مختلف بازی می‌کنید که هرکدام توانایی‌ها و مهارت‌های مخصوص به‌خود را دارند. در طول بازی با آماج حملات دشمنان روبه‌رو شوید و در برج نفرین‌‌شده‌ای که بیدار می‌شوید، راجع به هر شخصیت اصلی اطلاعات کسب کنید. بازی با الهام از آثار دهه ۹۰ میلادی بازی‌های این سبک، سرعت بالایی به گیم‌پلی خود اضافه کرده و با تولید تصادفی مراحل، ارزش تکرار خود را بسیار بالا برده است. سازندگان در بازی بخش شخصی‌سازی هم قرار داد‌ه‌اند تا بازیکنان بتوانند مطابق با علاقه خود سلاح‌ها و تجهیزات کاراکترها را ارتقا دهند. دشمنان بازی هم از تنوع بالایی برخوردار هستند و بیش از ۱۰۰ نوع هیولای مختلف انتظار شما را می‌کشند. Wayward Souls دارای حالت‌های مختلفی است که با پیش‌روی در بازی و اتمام آن می‌توانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. اگر از علاقه‌مندان بازی‌های کلاسیک و پیکسلی هستید و می‌خواهید با یک داستان لذت‌بخش سرگرم شوید، Wayward Souls را از دست ندهید.

دانلود بازی Wayward Souls


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده