// شنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۲۸

جمع بندی مسابقات Final Round 2018 بازی Street Fighter V؛ روز اول

اولین روز مسابقات Final Round 2018 که جزو رویداد اصلی Capcom Pro Tour 2018 است، برگزار شد و در این مطلب قصد داریم به مسابقات گلچین آن نگاهی بیندازیم.

بهمن ماه گذشته کمپانی کپکام اعلام کرد که مسابقات Capcom Pro Tour 2018 یا CPT 2018 سال جاری برای فصل سوم بازی Street Fighter V: Arcade Edition برگزار می‌شود. رویداد یاد شده شامل دو مسابقات با نام‌های Final Round 2018 و NorCal Regionals (NCR) 2018 می‌شود که دیروز شاهد آغاز یکی از مسابقات بودیم.

اولین مسابقات کپکام‌ پرو تور یعنی Final Round 2018 دیروز در تاریخ ۲۵ اسفندماه در شهر آتلانتا واقع در ایالت جورجیا در نمایشگاه Gorgia International Convention Center آغاز شد و در تاریخ ۲۷ اسفندماه نیز خاتمه می‌یابد. با توجه به قوانین امتیاز‌دهی CPT، به برنده مسابقات فاینال راند مجموع ۷۰۰ امتیاز CPT تقدیم و در جدول امتیازات جهانی ثبت می‌شود. از این‌رو برنده مسابقات می‌تواند در مراحل بعدی به بازی‌های اصلی Capcom Cup 2018 راه پیدا کند.

همانطور که در بالا نیز اشاره شد دیروز بازی‌های مقدماتی روز اول یا همان Pool برگزار شد و برخلاف انتظارات شاهد بازی‌هایی حساس با حضور بازیکنان کارکشته بودیم که در همان روز در مقابل یکدیگر قرار گرفتند. از آنجا که بازیکنان زیادی در مسابقات اولین روز حضور داشته‌اند در این مقاله می‌توانید از چکیده برخی از مسابقات مهم باخبر شوید.

 

اینفیلتریشن (منات) در برابر گولدن سن (دهالسیم)

Capcom Pro Tour

Infiltration، برنده چندین مسابقات بزرگ EVO و همچنین Evo Japan 2018، با کاراکتر Menat در اولین مسابقات مقدماتی خود در مقابل Golden Cen با کاراکتر Dhalsim قرار گرفت که می‌توان از هر دو نیز به عنوان بازیکنان کارکشته یاد کرد که سالیان سال در مسابقات استریت فایتر شرکت کرده‌اند.

با توجه به کاراکتر‌های یاد شده ممکن بود که بازی کمی برای کاراکتر منات دشوار شود، اما اینفیلتریشن نه‌تنها یکی از بهترین بازیکنان استریت فایتر محسوب می‌شود، بلکه از او به عنوان بهترین بازیکن منات نیز یاد می‌شود. هنوز ۵ ثانیه از آغاز بازی نگذشته بود که اینفیلتریشن با استفاده از توپ معروف منات دهالسیم را به هوا پرتاب کرد و با انجام کامبو‌یی ۴۰ درصد از نوار سلامتی دهالسیم را گرفت. پس از آن بازی روند ساده‌تری را به خود گرفت و هر دو بازیکن سعی کردند که با حفظ فاصله یا به اصطلاح «فوتسی» کردن به یکدیگر آسیب وارد کنند. دهالسیم توانست در این کار موفق حاضر شود، اما پس از اینکه منات V-Trigger 2 خود را فعال کرد توانست بخش قابل توجه‌ای از نوار سلامتی حریف خود را، حتی با اینکه دفاع نیز صورت می‌گرفت، بگیرد و در انتها با نزدیک شدن به وی با یک پرتاب، راند را از آن خود کرد. راند دوم منات پس از رعایت کردن فاصله خود منتظر موقعیتی شد که از Critical Art خود برای آسیب رساندن به حریف استفاده کند. بعد از گذشت ۱۰ ثانیه، پس از اینکه دهالسیم خواست از گلوله آتشین خود برای دور نگه‌ داشتن منات استفاده کند، اینفیلتریشن از این موقعیت استفاده کرد و با کریتیکال آرت خود تقریبا نیمی از جان دهالسیم را گرفت. پس از وارد کردن فشار، منات توانست با نوار سلامتی تقریبا کامل خود دهالسیم را شکست دهد و بازی اول را به راحتی از آن خود کند.

Capcom Pro Tour

همانطور که در عکس فوق می‌بینید باخت بازی اول گولدن سن را به فکر فرو برد تا لااقل بتواند استراتژی دیگری را برای شکست دادن اینفیلتریشن پیاده کند. ست دوم شروع شد و باز منات با فشارهای خود دهالسیم را به کنار صفحه انتقال داد و به راحتی توانست حریف خود را بی حرکت (استان) کند و راند اول ست دوم را از آن خود کند. راند دوم تفاوت زیادی با راند اول نداشت و اینفیلتریشن باز با فشار‌های خود به حریف ثابت کرد که او یک بازیکن معمولی نیست و در انتها با بردن راند دوم، حریف خود را به براکت بازنده‌ها فرستاد.

 

هایتانی (آکوما) از تیم Fudoh در مقابل اسنیک آیز (آبیگیل)

Capcom Pro Tour

Haitani نه‌تنها یکی از قدیمی‌ترین بازیکنان استریت فایتر به شمار می‌رود بلکه از وی به عنوان یکی از پنج خدایان بازی‌های مبارزه‌ای یاد می‌شود. وی که به تازگی ازدواج کرده است، در فصل سوم استریت فایتر با مشکل انتخاب کاراکتر مواجه شد و پس از انجام دو فصل مسابقات با کاراکتر Necalli، آن را ترک کرد و به تازگی به تمرین با آکوما پرداخته است. این موضوع تنها برای هایتانی صدق نکرد و حتی حریف او نیز پس از ضعیف شدن Zangief، کاراکتر خود را به Abigail تغییر داد. همانطور که می‌دانید در آپدیت فوریه استریت فایتر، کاراکتر آبیگیل به طور چشمگیری قوی و به یکی از شکست ناپذیرترین کاراکتر‌های بازی تبدیل شد.


Capcom Pro Tour

پس از آغاز شدن راند اول، هایتانی توانست با ضربه مشت سنگین خود ضرباتی زنجیره‌ای به ابیگیل وارد کند و حتی او را به کورنر انتقال داد، اما از آنجا که آکوما کمترین نوار سلامتی را در بین کاراکتر‌های استریت دارد، ابیگیل با چند ضربه توانست نیمی از خون آکوما را بگیرد. بازی سپس روند آرام‌تری به خود گرفت و هایتانی توانست یک ضربه مشت را به کریتیکال آرت متصل کند. پس از اینکه نوار سلامتی هر دو کاراکتر تقریبا به صفر نزدیک شد، ابیگیل با یک ضربه پایین (سوییپ) آکوما را نقش بر زمین کرد و راند اول را به خود اختصاص داد. هایتانی در راند دوم توانست با فشار‌های خود به ابیگیل چندین بار آسیب وارد کند و حتی پس از اینکه ابیگیل خواست با قابلیت Wake Up آکوما را از خود دور کند با Throw او روبه‌رو شد. در نهایت هایتانی توانست در راند دوم پیروز شود و نتیجه را یک در مقابل یک کند. در راند دوم هایتانی بسیار قوی‌تر حاضر شد و در ۱۰ ثانیه اول به ابیگیل مهلت حرکت نداد، اما آکوما پس از اشتباهی بسیار کوچک با روشن شدن وی‌تریگر دوم ابیگیل مواجه شد و تنها با دو ضربه زنجیره‌ای خود را بی‌حرکت یافت و اسنیک آیز توانست بازی اول را پیروز شود.

به نظر در راند دوم هایتانی روحیه خود را از دست داده بود؛ طوری که ابیگیل به آسانی او را گیج کرد و در حالی که هنوز زمان زیادی از راند نگذشته بود، شکستش داد. راند دوم نیز به همین صورت پیش رفت؛ تا اینکه اسنیک آیز با یک Command Grab ست دوم را برد و هایتانی را به براکت بازنده‌ها فرستاد.

 

جاستین وانگ (کارین) از تیم اکو فاکس در مقابل نمو (یوریون) از تیم لیکوئید

Capcom Pro Tour

Justin Wong یکی از چهره‌های شناخته شده در بازی‌های Marvel Vs. Capcom به شمار می‌رود که بیش از ۱۵ سال است که در مسابقات الکترونیکی مبارزه‌ای شرکت می‌کند. در‌ آن سو مخاطبان، حریف وی یعنی نمو را که به تازگی به تیم Liquid ملحق شده است، با عملکرد افسانه‌ای با کاراکتر Urien می‌شناسند.

کاراکتر Karin به عنوان مبارز اصلی جاستین وانگ در بازی حضور پیدا کرد و توانست در راند اول عملکرد خوبی داشته باشد، اما در آن سو پس از فعال شدن آیینه‌های ترسناک یورین، Nemo راند اول را از آن خود کرد. راند دوم با یورش نمو همراه شد، اما این موضوع ترس در جان کارین نینداخت و جاستین با فعال کردن وی‌تریگر خود توانست نتیجه راند دوم را به خود اختصاص دهد. در راند فینال، جاستین با فشار‌های خود یورین را به کناره‌های صفحه کشاند و آسیب‌هایی جدی را به او وارد کرد. این موضوع یک طرفه نبود و نمو نیز پاسخ‌های دندان‌شکنی را برای کارین داشت. با اینکه نوار سلامتی هر دو کاراکتر کم بود، کارین با یک حرکت از بالای سر توانست در بازی اول پیروز شود.

راند دوم نمو تصمیم گرفت که به جای اینکه به دفاع کردن بپردازد، روی حمله‌های خود تمرکز کند که موفق نیز حاضر شد. پس از گرفتن راند اول، راند دوم با اینکه جاستین عملکرد خوبی داشت در انتها در حرکت اشتباهی کریتیکال آرت خود را از دست داد و با پاسخ (Punish) نمو روبه‌رو شد.

بازی سوم با پرش کارین و کامبوی تمیزی آغاز شد که نمو را به گوشه صفحه کشاند. نمو با پرش خود را از کورنر خارج کرد و بازی روند ساده‌ای به خود گرفت. در ادامه کارین توانست با یک کانفیرم تقریبا تمامی نوار سلامتی نمو را از او بگیرد، اما پس از فعال شدن وی‌تریگر، نمو با یک یورش آینه خود را به پشت کارین رساند و او را به تله انداخت؛ اتفاقی که به باخت جاستین وانگ ختم شد. در راند آخر بازی سوم نمو به راحتی توانست جاستین وانگ را شکست دهد و همانند بازیکنانی که پیش‌تر در بازی‌های اول خود باخته بودند، به براکت بازنده‌ها فرستاده شد.

 

فینام (نکالی) از تیم NVD و ام‌او‌وی (چان لی) از تیم GRPT

Capcom Pro Tour

MOV یکی از بازیکنان شخصیت چان لی است که با اینکه این کاراکتر در فصل اول و دوم قوی حاضر نشد، اما وی این شخصیت را ترک نکرد و حتی در EVO 2017 در جمع هشت بازیکن برتر نیز حاضر شد. در آن سو Phenom نیز با توجه به ضعف‌های Necalli این کاراکتر را ترک نکرده و هنوز با او به مسابقات مختلف ملحق می‌شود.

در آغاز بازی و راند اول، چان لی با V-Skill نکالی روبه‌رو شد، اما توانست چندین بار آن را دفاع کند و پس از یورش بردن به جلو، چندین ضربه زنجیره‌ای روی نکالی پیاده کند. نکالی پس از فعال کردن وی‌تریگر خود نتوانست از قدرتش استفاده کند و چان لی توانست او را Stun و نقش بر زمین کند. در راند دوم فینام با نکالی فشار‌های بیشتری به چان لی اعمال کرد و با پرتاب کردن چان لی توانست راند دوم را به نفع خود به پایان برساند. در راند سوم بازیکنان با رعایت فاصله، ۱۰ ثانیه اول را با ضربات کوچک گذراندند که چان لی تصمیم گرفت به جلو یورش ببرد. این امر باعث شد که از نکالی اشتباهی سر بزند و راند و بازی اول را تقدیم چان لی کند.

Capcom Pro Tour

چان لی بازی دوم را با پرش شروع کرد و در حالی که فینام قصد داشت که با قابلیت ضدهوایی خود چان لی را از خود دور نگه دارد، اما باز با ضربه لگد MOV روبه‌رو شد. فینام پس از وارد کردن چندین ضربه زنجیره‌ای، راند اول ست دوم را پیروز شد و بازی در راند دوم ادامه یافت. فینام توانست با Command Grab خود عملکرد بهتری در راند دوم داشته باشد و با یک کریتیکال آرت غافل‌گیر کننده چان لی را به دیوار بکوبد و بازی دوم را به خود اختصاص دهد.

مسابقه به بازی سوم راه پیدا کرد؛ از آنجا که تنها یکی از این بازیکنان می‌توانستند در براکت برنده‌ها پیش بروند. چان لی با چندین پرش و فریب‌های خود توانست چندین بار موقعیت خود را پس از رسیدن به زمین تغییر دهد و نکالی را شکست دهد. از آنجا که در راند دوم نکالی موفق حاضر شد بازی حساس شد و مسابقه به آخرین راند انتقال یافت. طی راند سوم چان لی با استان کردن نکالی و یک کریتیکال آرت، فینام را به براکت بازنده‌ها فرستاد.

همانطور که در بالا نیز اشاره شد شاهد بازی‌های زیادی در روز اول مسابقات مقدماتی کپکام پرو تور بودیم. شما از طریق این لینک می‌توانید در سایت SmashGG از براکت‌ بازی‌ها باخبر شوید و در آن سو نیز از کانال یوتیوب و توییچ کپکام به تماشا کردن مسابقات بپردازید. 

نظرات خود را در مورد مسابقات eSport استریت فایتر 5 با زومجی در میان بگذارید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده