// چهار شنبه, ۱۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۱

آموزش Red Dead Redemption 2: هر آنچه که باید در مورد سلاح‌های بازی بدانید

در این قسمت از مقاله آموزش بازی Red Dead Redemption 2، به‌سراغ سلاح‌های بازی، نحوه‌ی مراقب یا ارتقای آن‌ها و همچنین سلاح‌های مخفی بازی رفته‌ایم. با سری مقالات راهنمای Red Dead Redemption 2 همراه زومجی باشید.

بازی Red Dead Redemption 2 را می‌توان یکی از بهترین و واقع‌گرایانه‌ترین بازی‌هایی دانست که تا به امروز در صنعت بازی‌های ویدیویی عرضه شده است. کمپانی راک استار گیمز (Rockstar Games)، اثری را خلق کرده است که توجه زیادی به جزئیات دارد و همین مورد سبب شده است که بازیکنان برای کسب تجربه‌ای بی‌عیب و نقص به نکات مختلفی تجربه داشته باشند. ما در زومجی به‌صورت روزانه مقالات آموزش بازی Red Dead Redemption 2 را برای شما کاربران تدارک دیده‌ایم که با مراجعه به آن‌ها، می‌توانید بیش از پیش در مورد جهان بازی اطلاعات کسب کنید. در این قسمت از آموزش بازی RDR 2، به‌سراغ سلاح‌های بازی رفته‌ایم. مواردی نظیر شناخت اسلحه، سلاح‌های مخفی و همچنین نحوه مراقبت از آن‌ها که روی تجربه‌ی کلی شما تاثیر گذار هستند.

آموزش RDR2: سلاح‌های بازی

سلاح خود را بهتر بشناسید

در بازی Red Dead Redemption 2 دو نوع سلاح وجود دارد. دسته اول سلاح‌های خانواده Sidearm نظیر ریوولورها هستند و دسته دوم را سلاح‌های خانواده Longarm نظیر Carbine Repeaters تشکیل می‌دهند (بدون در نظر گرفتن چاقو و چاقوی پرتابی). حتی کمان آرتور هم جزو سلاح‌های خانواده Longarm به‌حساب می‌آید. بازیکنان می‌توانند با دید سلاح‌هایی که از یک دست کاراکتر بازی استفاده می‌کنند و سلاح‌هایی که از دو دست کمک می‌گیرند هم به این قضیه نگاه کنند. در ابتدای بازی بازیکنان می‌توانند تنها یک سلاح Sidearm و دو سلاح Longarm را با خود حمل کنند. البته با پیشروی در بازی، دومین جلد چرمی Sidearm را هم پیدا خواهید کرد که به‌شما اجازه می‌دهد دو Sidearm را با خود حمل کنید.

زمانی که از طریق فشار دادن دکمه L1/LB لیست سلاح‌های خود را باز می‌کنید، متوجه ۶ بخش مختلف برای هر اسلحه می‌شوید. در واقع این ۶ بخش آمار سلاح مورد نظر را نشان می‌دهند. بخش Damage، میزان آسیب رسانی اسلحه شما را نشان می‌دهد که هرقدر بیشتر باشد، سلاح شما قدرت بیشتری دارد. این در حالی است که Range، محدوده‌ی شلیک اسلحه می‌شود. به‌عبارتی هر سلاح فاصله‌ی تاثیر‌گذاری مخصوص به‌خودش را دارد و اگر حریف از فاصله‌ مورد نظر دورتر باشد، سلاح شما به او آسیبی وارد نمی‌کند. در کنار این موارد Fire Rate قرار دارد که سرعت شلیک را تعیین می‌کند. طبیعتا هر سلاح که سرعت شلیک بالاتری داشته باشد، بهتر است اما در این میان آسیبی که وارد می‌کند هم مورد مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. بخش Accuracy هم مربوط به دقت شلیک هر اسلحه می‌شود. معمولا سلاح‌هایی که دقت بالایی دارند، لگد کم‌تری را به‌هنگام شلیک وارد می‌کنند و تمرکز شما به‌هنگام تیراندازی بیشتر می‌شود. آخرین قسمت، Condition است که شرایط عملکرد سلاح شما را نشان می‌دهد. این بخش اهمیت بالایی دارد و در قسمت بعد به‌صورت کامل توضیح داده می‌شود.

آموزش RDR2: سلاح‌های بازی

نگه داری از اسلحه

بخش Condition، شرایط سلاح شما را مشخص می‌کند. گذر زمان و استفاده از یک اسلحه، باعث کثیف شدن و تضعیف شرایط عملکردش می‌شود. حال با باز کردن لیست سلاح‌ها و انتخاب گزینه‌ی نگه‌داری از اسلحه (Maintaining) می‌توانید هر سلاح را تمیز کنید. تمیز کردن یک سلاح نوار مخصوص به شرایط عملکرد سلاح را پر می‌کند. یادتان باشد اگر به این بخش توجه نداشته باشید، جدا از خالی شدن نوار مخصوص، آمار سایر قسمت‌های اسلحه هم کاهش می‌یابد و در ادامه دچار مشکل می‌شوید. همچنین برای تمیز کردن اسلحه هم به روغن اسلحه نیاز دارید که از طریق لوت کردن دشمنان و محیط‌های مختلف، این آیتم را به‌وفور پیدا می‌کنید و البته می‌توانید آن را از فروشگاه هم خریداری کنید. 

سلاح‌های مورد علاقه

با استفاده‌ی بی‌شمار از سلاح‌های بازی، رتبه‌ی‌ آن‌ها در لیست سلاح‌های مورد علاقه، افزایش پیدا می‌کند. برای ردیابی این بخش از طریق منوی بازی وارد بخش Progress شوید و در ادامه Compendium را انتخاب کنید. در انتها سلاح‌ها را انتخاب کنید (یادتان باشد برای مشاهده رتبه‌ی اسلحه‌تان، باید آن را از لیست‌ سلاح‌ها انتخاب کنید). سلاح‌هایی که بیش از اندازه استفاده می‌شوند، جزو سلاح‌های مورد علاقه‌ی آرتور به‌حساب می‌آیند و در بخش‌هایی نظیر دقت، محدوده شلیک یا میزان آسیب‌رسانی تقویت می‌شوند.

آموزش RDR2: سلاح‌های بازی

شخصی‌سازی سلاح‌های بازی

قبل از شروع توضیحات این بخش، به یاد داشته باشید که پول خود را برای خرید سلاح‌ها خرج نکنید. پول در آوردن یکی از مواردی است که در بازی Red Dead Redemption 2 سخت انجام می‌شود؛ مخصوصا زمانی که آنچنان اهل دزدی از قطار و لوت کردن جنازه‌ها نباشید. رفته رفته با پیشروی در خط داستانی و رسیدن به نیمه‌ی بازی، سلاح‌های خوبی را دریافت می‌کنید. همچنین تعدادی سلاح مخفی هم در بازی قرار گرفته‌اند که قدرت خوبی دارند و می‌توانید با پیدا کردن‌شان، کار خود را ساده‌تر کنید.

با ورود به شهرهای مختلف بازی Red Dead Redemption 2، فروشگاه اسلحه فروشی (Gunsmith) را مشاهده می‌کنید. بازیکنان در این فروشگاه می‌توانند سلاح‌های مختلفی را از شاخه کاتالوگ خریداری یا آن‌ها را از شاخه Components شخصی سازی کنند. در جریان شخصی‌سازی سلاح، موارد مختلفی را می‌توانید روی سلاح‌تان اعمال کنید که روی عملکرد اسلحه مورد نظر تاثیر گذار است. برای مثال استفاده از لوله اسلحه بلند‌تر، پایداری گلوله و دقت شلیک را بهبود می‌بخشد. همچنین استفاده از دوربین‌های مختلف برای سلاح تک تیرانداز می‌تواند دید شما در فاصله‌های دورتر را بهبود ببخشد. این در حالی است که بعضی دیگر از موارد بخش شخصی‌سازی، آمار سلاح شما را تغییر نمی‌دهند. برای مثال می‌توانید جنس قنداق اسلحه خود را تغییر دهید؛ در حالی که انتخاب پوشش برای این بخش از ساییدگی اسلحه جلوگیری می‌کند. در بخش استایل بازیکنان می‌توانند ظاهر سلاح‌ خود را عوض کنند. برای مثال رنگ بدنه، لوله یا ماشه‌ی اسلحه‌ی خود را تغییر دهند. همچنین در بخش حکاکی (Engrave) هم می‌توانید طرح‌های مختلفی را روی سلاح مورد علاقه‌تان ثبت کنید.

گلوله‌های هر اسلحه در بازی Red Dead Redemption 2 هم انواع مختلفی دارند. بعضی از گلوله‌ها سرعت حرکت بیشتری دارند و بعضی دیگر قدرت آسیب‌رسانی بیشتری را به خود اختصاص داده‌اند. گلوله‌های هر اسلحه در شکار کردن تاثیر واقعی خود را نشان می‌دهند. از این رو با مطالعه‌ی دقیق جانوران بازی، می‌توانید متوجه شوید که چه نوع گلوله‌ای در شکار کردن‌شان عملکرد بهتری دارد. برای انتخاب انواع مختلف گلوله‌ها، تنها کافی است دکمه‌ی L1/LB را نگه دارید. در ادامه روی سلاح مورد نظر بیایید و از طریق دکمه‌های دی‌پد کنترلر، می‌توانید نوع گلوله را تغییر دهید. در این میان اشاره کنم که اگر از یک سلاح تنها یک نوع گلوله دارید، می‌توانید سایر انواع را از طریق بخش کمپ‌فایر (Campfire) بسازید یا از فروشگاه‌ اسلحه هر شهر خریداری کنید. همچنین ساخت هر گلوله نیاز به دستور ساخت دارد. از این رو اگر دستور یک گلوله را نمی‌دانید، کاتالوگ بخش ساخت و ساز می‌تواند کمک حال شما باشد تا متوجه شوید چه پیش‌نیازهایی را باید داشته باشید.

آموزش RDR2: سلاح‌های بازی

برداشتن سلاح‌های جدید

در جریان مبارزات و کشتن دشمنان مختلف، احتمالا متوجه شده‌اید که بعضی وقت‌ها با نزدیک شدن به یک جنازه، استفاده از دکمه‌ی L1/LB را مشاهده می‌کنید. با فشار دادن دکمه ذکر شده، یکی از سلاح‌های شما به زمین می‌افتد و آرتور سلاح جدید را از روی زمین بر می‌دارد. این ویژگی زمانی کمک حال بازیکنان خواهد بود که یادتان رفته باشد سلاح‌های مورد نظرتان را در لیست سلاح‌های قابل حمل‌تان قرار بدهید. حال شاید بخواهید سلاح‌ قبلی خود را به‌دست بگیرید. در این میان اشاره کنم که اسب شما تمامی سلاح‌هایی را که خریداری کرده‌اید یا در طول بازی کسب کرده‌اید، به‌صورت پیش‌فرض در دسترس‌تان قرار می‌دهد و نیازی نیست که مجددا سلاح جدید را روی زمین بیاندازید و سلاح قبلی خودتان را بردارید.

استفاده از Dead Eye، شیوه‌ی متفاوتی را ارائه می‌دهد

اگر جزو آن دسته از کاربرانی هستید که نبردهای سرعتی را می‌پسندید و دوست دارید مدام سنگر بگیرید و با هدف‌گیری دشمنان را از بین ببرید، موارد ذکر شده می‌توانند کمک حال شما باشند، اما اگر به قدرت‌های خاص و صحنه آهسته علاقه دارید، می‌توانید از ویژگی Dead Eye استفاده کنید که شیوه‌ی متفاوتی از مبارزات را در دسترس بازیکنان قرار می‌دهد. با فعال کردن Dead Eye وارد حالت صحنه آهسته می‌شوید و می‌توانید همزمان تعداد زیادی دشمن را از پا دربیاورید. در سطوح اولیه، دشمنان به صورت خودکار نشانه‌گذاری می‌شوند اما با پیشرفت Dead Eye می‌توانید با زدن کلید R1/RB خودتان دشمنان را نشانه‌گذاری کنید و سپس با زدن R2/RT آرتور به صورت خودکار به قسمت‌های نشانه‌گذاری‌شده شلیک می‌کند. البته Dead Eye محدود است و پس از خالی شدن آن باید با خوردن نوشیدنی‌های مخصوص یا استراحت کردن دوباره آن را پر کنید. 

سلاح‌های مخفی و لنجندری بازی Red Dead Redemption 2

در بازی Red Dead Redemption 2 سلاح‌های متعددی برای خریدن وجود دارند، اما در این میان تعدادی سلاح‌ هم قرار داده شده است که بازیکنان باید با مراجعه به مناطق خاص و کمپ‌های مختلف، آن‌ها را پیدا کنند. در ادامه راهنمای دریافت این سلاح‌ها برای شما کاربران قرار داده شده است. پیشنهاد می‌کنم به‌جای خریدن سلاح‌های مختلف، سلاح‌های مخفی بازی را پیدا کنید که ارزش و قدرت بالایی دارند.

سلاح Falcao’s Revolver بازی Red Dead REdemption 2

سلاح Falcao’s Revolver بازی Red Dead REdemption 2

سلاح Falcao’s Revolver: پس از قبول کردن مرحله The Noblest of Men, and A Woman در ولنتاین، بازیکنان می‌توانند تصاویر شخصیت‌های مختلفی را بررسی کنند. برای پیدا کردن و آزادسازی مرحله مربوط به فلاکو هرناندز، تنها کافی است تصویر او را بررسی و متن روی آن را بخوانید و پس از تمام کردن ماموریت مربوط به وی، می‌توانید این اسلحه را در کنار جسد فلاکو پیدا کنید. 

سلاح Grangar’s Revolver بازی Red Dead Redemption 2

سلاح Grangar’s Revolver بازی Red Dead Redemption 2

سلاح Grangar’s Revolver: پس از قبول کردن ماموریت The Noblest of Men, and A Woman در ولنتاین، بازیکنان می‌توانند تصاویر شخصیت‌های مختلفی را بررسی کنند. برای پیدا کردن و آزاد سازی ماموریت مربوط به امیت گرنجر، تنها کافی است تصویر مربوط به او را بررسی و متن آن را بخوانید. مرحله‌ی مورد نظر در شرق Flatneck Station قرار دارد. پس از کامل کردن ماموریت‌های وی، وارد یک دوئل می‌شوید و در نهایت می‌توانید سلاح وی را از آن خود کنید.

سلاح Midnight’s Pistol بازی Red Dead REdemption 2

سلاح Midnight’s Pistol بازی Red Dead REdemption 2

سلاح Midnight’s Pistol: پس از قبول کردن ماموریت The Noblest of Men, and A Woman در ولنتاین، بازیکنان می‌توانند تصاویر شخصیت‌های مختلفی را بررسی کنند. برای پیدا کردن و آزاد سازی مرحله مربوط به بیلی میدنایت تنها کافی است تصویر مربوط به او را بررسی کنید و متن آن را بخوانید. در ادامه در اداره پست منطقه Rhodes، با کارمند صحبت کنید تا محل وی را متوجه شوید. در انتها پس از پیدا کردن وی وارد یک دوئل دیگر خواهید شد و پس از موفیت در این دوئل، می‌توانید اسلحه طلایی او را بردارید.

سلاح Rare Shotgun بازی Red Dead Redemption 2

سلاح Rare Shotgun بازی Red Dead Redemption 2

سلاح Rare Shotgun: این شاتگان خاص را می‌توانید در محیط‌های مختلفی به‌دست بیاورید. اولین محیط، شمال Annesburg است که در یک کابین کوچک در منطقه Manito Glade قرار دارد. در این قسمت باید یک شخص منزوی و عصبی را از پای در آورید و اسلحه وی (شاتگان مورد نظر) را بردارید. دومین منطقه، در زیر زمین یک کلبه کوچک در غرب Hanging Dog Ranch، شمال Little Creek River، است که نزدیک Wallace Station قرار دارد (مکان این سلاح روی نقشه اشتباه مشخص شده است و شما باید بالای نوشته Creek را نگاه کنید تا این کلبه کوچک را پیدا کنید).

سلاح Ancient Tomahawk بازی Red Dead REdemption 2

سلاح Ancient Tomahawk بازی Red Dead REdemption 2

سلاح Ancient Tomahawk: در شرق منطقه‌ی Wapiti Indian Reservation، یک منطقه‌ی کوچک به‌نام Calumet River قرار دارد که با ورود به آنجا و قرار گرفتن در محل مشخص شده، می‌توانید این سلاح Melee را پیدا کنید که به یک هدف شکسته شده، چسبیده است.

سلاح Antler Knife بازی Red Dead Redemption 2

سلاح Antler Knife بازی Red Dead Redemption 2

سلاح Antler Knife: در شمال شرقی منطقه Hanging Dog Ranch و نزدیک به Little Creek River، یک خرس شکار شده را مشاهده می‌کنید که شکارچی خود را هم از بین برده است. حال چاقویی را که در بدن خرس قرار دارد، بردارید.

سلاح Broken Pirate Sword بازی Red Dead Redemption 2

سلاح Broken Pirate Sword بازی Red Dead Redemption 2

سلاح Broken Pirate Sword: در جنوب غربی منطقه‌ی Saint Denis، یک جزیره‌ی کوچک قرار دارد که در داخل این جزیره یک قایق شکسته را مشاهده می‌کنید. در قایق شکسته یک اسکلت را پیدا می‌کنید که شمشیر مورد نظر را در دست دارد.

سلاح Civil War Knife بازی Red Dead Redemption 2

سلاح Civil War Knife بازی Red Dead Redemption 2

سلاح Civil War Knife: در جنوب غربی منطقه Van Horn، یک قلعه‌ی رها شده به‌نام Fort Brennand قرار دارد. زمانی که از ورودی قلعه رد شدید، راه سمت راست را ادامه دهید و وارد طبقه‌ی پایین قلعه شوید تا خنجر مورد نظر را پیدا کنید.

سلاح: Hewing Hatchet بازی Red Dead Redemption 2

سلاح: Hewing Hatchet بازی Red Dead Redemption 2

سلاح: Hewing Hatchet:‌ در جنوب دریاچه Moonstone Pond یک تبر کوچک را پیدا خواهید کرد که در داخل یک تنه‌ی درخت قرار دارد.

سلاح Rusted Double Bit Hatchet بازی Red Dead REdemption 2

سلاح Rusted Double Bit Hatchet بازی Red Dead REdemption 2

سلاح Rusted Double Bit Hatchet: بین دو منطقه Elysium Pool و O’Creagh’s Run، یک کلبه را مشاهده می‌کنید که در خارج از آن یک تنه‌ درخت قرار دارد و می‌توانید تبر مربوطه را از آنجا بردارید.

سلاح Viking Hatchet بازی Red Dead Redemption 2

سلاح Viking Hatchet بازی Red Dead Redemption 2

سلاح Viking Hatchet: در شمال شرق منطقه Beaver Hollow، یک خرابه کوچک را پیدا خواهید کرد که توسط وایکینگ‌های باستانی ساخته شده است. پس از پیدا کردن تبر مورد نظر در این منطقه، می‌توانید وارد مقبره شوید و کلاه‌خود وایکینگ را هم پیدا کنید که یکی از آیتم‌های عجیب بازی است.

 


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده