نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۱

آموزش Red Dead Redemption 2: نکاتی که باید پیش از تجربه بازی بدانید

Red Dead Redemption 2 تجربه‌ای وسیع و گسترده است که با دانستن نکاتی پیش از تجربه آن، می‌توانید لذت بیش‌تری از بازی ببرید. پس با زومجی و نکاتی که بهتر است پیش از تجربه بازی بدانید همراه باشید. 

Red Dead Redemption 2، یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های سال، چندی پیش منتشر شد و پس از انتشار نقد و بررسی آن در زومجی، قصد داریم تا در قالب یک سری مقالات نگاه دقیق‌تری به جزییات بازی داشته باشیم و نکاتی را که می‌توانند کمک‌حال کاربران در تجربه بازی داشته باشند به‌اشتراک بگذاریم. در این راستا دیروز شاهد انتشار مطلب لیست کامل کد‌های تقلب بازی بودیم و امروز هم نگاهی به نکاتی خواهیم داشت که دانستن آن‌ها پیش از تجربه اثر، می‌تواند لذت بازی کردن این اثر را بیش از پیش افزایش بدهد. پس با زومجی و این قسمت از مطالب آموزش Red Dead Redemption 2 همراه باشید:

Red Dead Redemption 2

۱- نیاز‌های مختلف آرتور را بشناسید و به آن‌ها اهمیت بدهید

Red Dead Redemption 2 برخلاف ساخته‌های پیشین کمپانی راک‌استار، المان‌های الهام‌گرفته از بازی‌های سبک تلاش برای بقا دارد و به همین سبب نیاز‌هایی برای آرتور در نظر گرفته شده است که در صورت عدم توجه به آن‌ها، با مشکلاتی چون خستگی، احیای کُند سلامتی و انرژی این شخصیت و موارد دیگر رو‌به‌رو خواهید شد. پس بهتر است دید خوبی از نیاز‌های شخصیت آرتور داشته باشید و برای این منظور می‌توانید به قسمت منوی بازی و سپس قسمت Player بروید؛ جایی که در آن اطلاعات خوبی از سطح فعلی مواردی مثل سلامتی، انرژی یا Dead Eye شما ارائه می‌شود و میزان احیا شدن این ویژگی‌ها هم قابل مشاهده است. با انجام دادن کار‌هایی از قبیل خوردن آب و غذا یا استراحت کافی، می‌توانید سطح احیای این ویژگی‌ها را در حالت قابل قبول نگه دارید. 

علاوه بر این پوششی که برای آرتور مورگان انتخاب کرده‌اید هم می‌تواند روی ویژگی‌های مختلف وی تاثیرگذار باشد؛ به این صورت که اگر شما در منطقه‌ای سرد پوشش نازکی به‌تن داشته باشید، شاهد احیای کند سطح سلامتی و انرژی شخصیت‌تان خواهید بود و برعکس این موضوع هم صادق است و نباید در مناطق گرم لباس ضخیم بپوشید. یک مورد بسیار مهم دیگر در بازی، وزن شخصیت آرتور است که با رفتن به منوی Player می‌توانید آن را در سه حالت متعادل، کمبود وزن و اضافه وزن مشاهده کنید. در حالت متعادل، انرژی و سلامتی شما در حالت نرمال قرار دارد و وزن تاثیری بر آن‌ها نخواهد داشت. با این حال در حالت اضافه وزن، آرتور سطح سلامتی نسبتا بالاتری خواهد داشت و مقاومتش در برابر ضربات کمی بیش‌تر خواهد بود اما در عوض استامینای وی سریع‌تر خالی می‌شود. در حالت کمبود وزن هم دقیقا برعکس این قضیه رخ می‌دهد و به‌ازادی کمی استامینای بیش‌تر، آرتور مقاومت کم‌تری در برابر ضربات نشان می‌دهد. 

آموزش Red Dead Redemption 2

۲- همیشه نیم نگاهی به آسمان داشته باشید!

این مورد شاید عجیب به‌نظر برسد اما نگاه کردن به آسمان برای دیدن دود، می‌تواند باعث شود تا اتفاقاتی را در بازی تجربه کنید که شاید در صورت انجام ندادن این کار آن‌ها را از دست بدهید. اگر در حین گشت و گذارتان در محیط‌های بازی گاهی به آسمان نگاه کنید، مشاهده خواهید کرد که در برخی قسمت‌ها دودی دیده می‌شود. این دود معمولا مربوط به کمپ‌هایی است که در دنیای بازی وجود دارند و دود ناشی از آتش روشن‌شده در آن‌ها به آسمان رفته است. حال اگر به این قسمت‌ها سفر کنید، ممکن است سناریو‌های مختلفی را تجربه کنید. برخی از این کمپ‌ها مربوط به افرادی هستند که هیچ دشمنی‌ای با شما نخواهند داشت و حتی اگر با افراد حاضر در آن‌ها هم‌صحبت شوید، ممکن است یک سری آیتم‌های به‌دردبخور هم به عنوان هدیه از آن‌ها بگیرید. با این حال گاهی هم این کمپ‌ها مربوط به گروه‌های رقیب هستند و رفتن به آن‌ها برابر خواهد بود با درگیری‌هایی که باید دقت زیادی به‌خرج بدهید تا از آن‌ها جان سالم به در ببرید. البته اگر پس از پاکسازی این کمپ‌ها گوشه و کنار آن‌ها را با دقت بگردید، به احتمال زیاد آیتم‌های با‌ارزشی پیدا خواهید کرد که ارزش مبارزه کردن را قطعا خواهند داشت. 

آموزش Red Dead Redemption 2

۳- به شکار کردن اهمیت بدهید و نکات مختلف آن را در نظر بگیرید

شکار کردن یکی از مهم‌ترین کار‌ها در دنیای Red Dead Redemption 2 است و برای همین منظور هم در قالب این مطالب آموزشی، قسمتی را به‌طور مفصل به شکار کردن اختصاص خواهیم داد. با این حال پیش از آن بهتر است یک سری نکات اولیه را در این مورد بدانیم که باعث می‌شوند کار راحت‌تری در شکار کردن داشته باشیم. اولین مورد این است که پیش از اینکه بلافاصله پس از دیدن حیوان مورد‌نظر به سمتش شلیک کنید، بهتر است از گزینه Study بهره ببرید؛ گزینه‌ای که به‌تان اجازه می‌دهد تا شناخت بهتری از حیوان مورد‌نظر داشته باشید و علاوه بر آن از طریق آن می‌توانید متوجه شوید که کدام سلاح برای کشتن این حیوان بهتر و مناسب‌تر است. نکته بعدی که بهتر است به آن توجه داشته باشید این است که اجازه ندهید بوی بدن شما باعث فرار حیوان مورد‌نظر شود. اگر وارد حالت Eagle Vision شوید، مشاهده خواهید کرد که بویی از بدن شما ساطع می‌شود و اگر حیوانی که قصد شکار کردنش را دارید متوجه این بو شود فرار خواهد کرد. 

برای از بین بردن این بو یا باید به فروشگاه‌ها مراجعه و آیتم مربوطه را خریداری کنید یا اینکه به صورت مرتب حمام کنید. آخرین نکته در رابطه با شکار کردن هم اینکه بهتر است اولا تا جایی که می‌توانید از تیرکمان برای کشتن حیوان موردنظر استفاده کنید تا پوست وی آسیب کم‌تری ببیند و ارزش بیش‌تری داشته باشد و اینکه پیش از شلیک کردن یا رها کردن تیرتان، بهتر است با استفاده از کلید مربع در پلی‌استیشن 4 و X در ایکس‌باکس وان، حیوان موردنظر را صدا بزنید تا گردنش را بلند کند و از این طریق کار راحت‌تری برای هدف قرار دادن آن داشته باشید. 

آموزش Red Dead Redemption 2

۴- Fence‌ها برای فروختن برخی آیتم‌ها بهتر از فروشگاه‌های معمولی هستند

در دنیای Red Dead Redemption 2 فروشگاه‌های مختلفی قرار دارند که می‌توانید در آن‌ها آیتم‌هایی را که نیاز ندارید بفروشید. با این حال یکی از انواع فروشگاه‌ها، Fence است که مخصوصا اگر علاقه زیادی به دزدیدن آیتم‌ها یا حتی اسب‌ها و واگن‌ها داشته باشید، بهترین دوستان شما در بازی خواهند بود. در مناطق مختلفی از جهان بازی از جمله Rhodes ،Emerald Ranch و Saint Denis می‌توانید Fence را پیدا کنید و آیتم‌هایی را که شاید فروشگاه‌های دیگر به قیمت کمی خریداری کنند، در آن‌ها به‌فروش برسانید. برخی از این فروشگاه‌ها حتی به خرید اسب‌ها و واگن‌های دزدیده‌شده هم علاقه‌مند هستند و پول خوبی هم بابت آن پرداخت می‌کنند که این روش، یکی از بهترین راه‌ها برای کسب درآمد در بازی است. 

علاوه بر این Fence‌ها یک سری آیتم‌های به‌دردبخور هم برای فروش دارند که می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید. 

Red Dead Redemption 2

۵- لوت کردن را فراموش نکنید

مثل هر بازی جهان‌باز دیگری، در Red Dead Redemption 2 هم پول اهمیت زیادی دارد و برای اینکه بتوانید موارد مختلفی از لباس و اسلحه گرفته تا اسب خریداری کنید، به پول نیاز خواهید داشت. روش‌های مختلفی برای کسب درآمد در این بازی وجود دارند که در مقاله‌ای جداگانه به تفصیل به آن‌ها خواهیم پرداخت اما یکی از ساده‌ترین و در عین حال بهترین راه‌ها، لوت کردن است. لوت کردن می‌تواند شامل کار‌های مختلفی باشد که از جمله آن‌ها می‌توان به گشتن در دنیای بازی و لوت کردن مثلا خانه‌های موجود در گوشه و کنار اشاره کرد که البته این کار به منزله دزدی است و می‌تواند عواقبی هم داشته باشد. با این حال یکی از بهترین و امن‌ترین روش‌های لوت کردن، گشتن دشمنانی است که در طول ماموریت‌های مختلف بازی با آن‌ها درگیر می‌شوید. کافی است پس از کشتن دشمنان به سراغ‌شان بروید و آن‌ها را لوت کنید. با اینکه همیشه آیتم‌های خیلی با‌ارزشی به‌دست نخواهید آورد اما گاهی هم می‌توانید آیتم‌هایی پیدا کنید که یا کاربردی هستند یا می‌توانید با قیمت خوبی آن‌ها را بفروشید. 

بازی Red Dead Redemption 2

۶- ارتباط‌تان با اسب را بهتر کنید

یکی دیگر از مهم‌ترین جنبه‌های Red Dead Redemption 2، اسبی است که با آن در دنیای بازی به ماجراجویی می‌پردازید. اسب بدون شک مهم‌ترین وسیله در بازی است و داشتن اسبی که بتواند در مسافت‌های طولانی خسته نشود یا به‌سبب ارتباط خوبی که با آرتور دارد در مواقعی که احساس خطر می‌کند او را زمین نیندازد، اهمیت بسیار زیادی دارد. برای برقراری ارتباط خوب با اسب، روش‌های مختلفی وجود دارند؛ یکی از ساده‌ترین راه‌ها استفاده از کلید L3 در هنگام سواری با اسب است که آرتور از این طریق به‌نوعی از اسبش تشکر می‌کند و این مساله باعث بهتر شدن ارتباط وی با اسب می‌شود. 

روش‌های دیگری هم برای بهتر کردن رابطه اسب و مورگان وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به غذا دادن، تمیز کردن یا نوازش کردن اسب اشاره کرد که اگر قبل از سوار شدن به اسب کلید L2 را در کنار وی نگه دارید، می‌توانید این کار‌ها را انجام دهید و البته امکان غذا دادن به اسب زمانی که سوار وی هستید هم فراهم است. در صورتی که ارتباط شما با اسب‌تان بهتر شود، وی صدای سوت زدن شما را (که با کلید جهت بالا صورت می‌گیرد) از فواصل دورتری می‌شنود، سطح سلامتی و انرژی وی افزایش پیدا می‌کند، در مواقع خطر وفاداری بیش‌تری نسبت به قبل به شما نشان می‌دهد و حتی بدون غر زدن یا سرپیچی کردن وارد آب‌های عمیق‌تر می‌شود و زمانی که کسی قصد دزدیدنش را داشته باشد، ایستادگی بیش‌تری از خودش نشان می‌دهد. پس اگر اسبی را دوست داشتید، سعی کنید ارتباط‌تان را با وی به بهترین حالت ممکن برسانید. 

بازی Red Dead Redemption 2

۷- جاخالی دادن را فراموش نکنید

یکی از نکاتی که می‌تواند در جریان نبردهای نفس‌گیر بازی کمک‌حال شما باشد، جاخالی دادن است. قطعا در طول تجربه مراحل اصلی و فرعی بازی بارها پیش آمده که در برابر شلیک‌های بی‌امان دشمنان قرار بگیرید و فرصت لازم برای دفاع کردن از خودتان را نداشته باشید. در این شرایط جاخالی دادن می‌تواند برای دقایقی شما را از تیررس دشمن خارج کند و به‌تان فرصت لازم را بدهد تا دشمنان را از بین ببرید. برای جاخالی دادن کافی است زمانی که در حال تیراندازی هستید، جهت موردنظر را نگه دارید و سپس کلید مربع در پلی‌استیشن 4 یا X در ایکس‌باکس وان را فشار دهید و از این طریق آرتور با یک پرش سریع خودش را به جهتی که نگه داشته‌اید پرت می‌کند و جاخالی می‌دهد. 

بازی Red Dead Redemption 2

۸- می‌توانید ماموریت‌های بازی را برای کسب امتیاز بهتر تکرار کنید

اگر بررسی بازی Red Dead Redemption 2 را خوانده باشید، در آن هم اشاره کردیم که برخی از ماموریت‌ها و مراحل این ساخته راک‌استار گیمز به‌معنی واقعی کلمه فراموش‌نشدنی و بی‌نهایت سینمایی و جذاب هستند. حال اگر مرحله‌ای را تجربه کردید و دوست داشتید تا آن را مجددا تکرار کنید، بازی این امکان را برای شما فراهم کرده است. برای این منظور کافی است به قسمت منو و سپس Progress بروید و در ادامه با انتخاب کردن گزینه Story می‌توانید نقطه‌ای را که در حال حاضر از حیث طی کردن مراحل داستانی در آن قرار دارید مشاهده کنید و همچنین نگاهی هم به مراحلی که تمام کرده‌اید داشته باشید. در این قسمت این اجازه به‌تان داده می‌شود که این مراحل را مجددا تکرار کنید و از هیجان آن‌ها لذت ببرید. جدا از این، با تکرار مراحل می‌توانید آن‌ها را با امتیاز بهتری به‌پایان برسانید؛ چرا که اگر دقت کرده باشید پس از تمام کردن هر ماموریت بسته به عملکردتان سطح کیفی خاصی برای‌تان در نظر گرفته می‌شود و حال در صورتی که مرحله را با کیفیت پایینی تمام کرده باشید، می‌توانید با تکرار آن این بار عملکرد بهتری نشان دهید. 

آموزش Red Dead Redemption 2

۹- کمک کردن به دیگران و مراحل فرعی را فراموش نکنید

Red Dead Redemption 2 جدا از مراحل اصلی جذاب خود، تعداد زیادی هم ماموریت فرعی و همچنین فعالیت جانبی دارد که هیچ‌کدام بی‌هدف در بازی قرار نگرفته‌اند و انجام دادن آن‌ها می‌تواند مزایای خاص خودش را داشته باشد. برای مثال گاهی ماموریت‌هایی با نشانه تقریبا طوسی‌رنگ مشاهده خواهید کرد که این‌ها ماموریت‌های فرعی بازی هستند و می‌توانید با انجام دادن آن‌ها، اولا بیش‌تر با کاراکتر‌های مختلف آشنا شوید و ثانیا برخی از این ماموریت‌ها از نظر هیجان و کیفیت طراحی در سطح واقعا بالایی هستند و هرگز از تجربه کردن‌شان پشیمان نخواهید شد. البته این نکته را در نظر داشته باشید که گاهی ماموریت‌های فرعی پس از پشت سر گذاشتن مراحل اصلی از بین می‌روند؛ پس بهتر است زمانی که در دسترس هستند به‌سراغ آن‌ها بروید. 

جدا از ماموریت‌های فرعی گاهی هم زمانی که در حال گشت و گذار در دنیای بازی هستید، ناگهان افراد مختلفی ممکن است شما را صدا بزنند که این افراد با نقطه سفید‌رنگ کوچکی روی نقشه نشان داده می‌شوند. هرکدام از این افراد ماجرای خاص خودشان را دارند و حتی گاهی ممکن است صرفا یک تله برای به‌دردسر انداختن شما باشند. با این حال گاهی هم اتفاقات جالبی پیش روی شما قرار می‌گیرد و برای مثال با رساندن یک شخص به شهر، می‌توانید پاداش خوبی به‌دست بیاورید یا اطلاعاتی کسب کنید که می‌تواند باعث فعال شدن یک ماموریت فرعی جالب شود. در مجموع، دنیای Red Dead Redemption 2 جدا از ماموریت‌های اصلی‌اش، فعالیت‌های جانبی زیادی هم دارد که هم می‌توانند خرده‌داستان‌های خوبی روایت کنند و هم از نظر گیم‌پلی دقایق جالبی برای‌تان رقم بزنند. 

آموزش Red Dead Redemption 2

۱۰- تاثیر رفتار‌هایتان در اتفاقات بازی را فراموش نکنید

با‌اینکه بخشی از شخصیت‌پردازی کاراکتر آرتور مورگان از پیش تعیین‌شده است اما در عین حال شما هم نقش زیادی روی تعیین شخصیت این فرد دارید. برای مثال در صورتی که رفتار مناسبی با مردم داشته باشید (با انجام دادن کار‌هایی از قبیل سلام دادن و احترام گذاشتن به آن‌ها که می‌توانید با نگه داشتن کلید LT در ایکس‌باکس وان یا L2 در پلی‌استیشن 4 و زدن گزینه Greet نسبت به آن اقدام کنید)، مردم هم دید مثبتی نسبت به شما پیدا می‌کنند و این باعث می‌شود تا مثلا در حین خرید از مغازه‌ها تخفیف بگیرید یا صحنه‌های سینمایی‌ای که برای کشتن دشمنان نشان داده می‌شوند، بیش‌تر حالتی قهرمانانه داشته باشند. در نقطه مقابل اگر رفتار خشنی نشان دهید، از  کار‌هایی مثل دزدی کردن پول بیش‌تری به‌دست می‌آورید، لحن صحبت‌های آرتور خشن‌تر می‌شود و صحنه‌های سینمایی مذکور هم بیش‌تر حالتی خشن و خونین به خود می‌گیرند. 

در کل بازی برای هر نوعی از رفتار که شما ترجیح بدهید مزایا و معایبی در اختیارتان قرار می‌دهد و حال نوبت خودتان است تا انتخاب کنید که دوست دارید چه جهت‌گیری‌ای داشته باشید. 

آموزش Red Dead Redemption 2

۱۱- هنگام استفاده از دوربین سینمایی، از حالت حرکت خودکار بهره ببرید

Red Dead Redemption 2 دنیای بسیار زیبا و پرجزییاتی دارد و سازندگان برای اینکه این دنیا را زیبا‌تر به‌تصویر بکشند، یک دوربین سینمایی در بازی تعبیه کرده‌اند که در پلی‌استیشن 4 می‌توانید با نگه داشتن قسمت لمسی کنترلر وارد آن شوید. این حالت دید وسیعی از محیط به‌شما می‌دهد و با تغییر دادن متوالی زاویه دوربین، یک حس سینمایی خاص به مخاطب ارائه می‌کند. با این حال مشکلی که شاید در این حالت وجود داشته باشد سخت بودن هدایت آرتور مورگان است که البته بازی برای این منظور هم تدابیری اندیشیده است. در صورتی که در حال پشت سر گذاشتن مرحله باشید و بازی مسیر خاصی برای‌تان تعیین کرده باشد یا در صورتی که خودتان یک نقطه را روی نقشه مشخص کرده باشید، می‌توانید صرفا با نگه داشتن کلید X در پلی‌استیشن 4 یا A در ایکس‌باکس وان، از حالت حرکت خودکار استفاده کنید و سپس از تماشای بازی در زاویه دوربین سینمایی لذت ببرید. 

بازی Red Dead Redemption 2

۱۲- برای داشتن تجربه ماهیگیری بهتر باید به نکات مختلفی دقت کنید

ماهیگیری هم مثل شکار کردن در Red Dead Redemption 2 اهمیت زیادی دارد و البته که برای داشتن یک ماهیگیری موفق، باید به جزییات و نکات مختلفی توجه داشته باشید. برای مثال در حین ماهیگیری حتما باید از طعمه استفاده کنید و اگر طعمه شما برای منطقه فعلی مناسب نباشد، به‌احتمال زیاد قادر نخواهید بود ماهیگیری خوبی داشته باشید. جدا از این حتی پس از اینکه توانستید ماهی را بگیرید، باید تکنیک مناسبی برای بیرون آوردن آن از آب داشته باشید و در غیر این‌صورت ماهی فرار خواهد کرد. اما یک نکته مهم دیگر در ماهیگیری که بازی هم اشاره‌ای به آن نمی‌کند، بازه زمانی‌ای است که باید برای ماهیگیری انتخاب کنید؛ به این صورت که معمولا صبح زود یا بعد از ظهر بازه مناسبی برای ماهیگیری است و در این اوقات حتی اگر به آب نگاه کنید هم متوجه خواهید شد که جنب و جوش ماهی‌ها بیش‌تر از سایر مواقع است. همچنین در آب و هوای بارانی هم معمولا می‌توانید شانس بیش‌تری برای ماهیگیری داشته باشید. 

آموزش Red Dead Redemption 2

۱۳- از کلید مخصوص نقشه برای باز کردن سریع آن استفاده کنید

در اکثر دقایق Red Dead Redemption 2 مشغول گشت و گذار در دنیای بازی برای رسیدن به مقصدی خاص هستید که می‌تواند یک شهر، یک ماموریت یا حتی نقطه‌ای باشد که دوست دارید به آن برسید. در هر صورت بارها و بارها به استفاده از نقشه نیاز خواهید داشت و خب اگر کلید مستقیم برای استفاده از نقشه را بلد نباشید، باید بازی را متوقف کنید و سپس با انتخاب گزینه Map به نقشه دسترسی داشته باشید. با این حال لازم نیست همیشه چنین پروسه طولانی‌ای را طی کنید و کافی است کلید Start/Options را برای چند ثانیه نگه دارید تا مستقیما به نقشه بروید. 

بازی Red Dead Redemption 2

۱۴- روش‌های مختلف استفاده از اسلحه را بشناسید و شخصی‌سازی آن را فراموش نکنید

به‌عنوان فردی ماهر در استفاده از اسلحه، آرتور مورگان می‌تواند با انواع و اقسام سلاح‌ها دشمنانش را از پا دربیاورد و مهارت بالایی هم در شلیک کردن با سلاح‌های مختلف دارد. اما جدا از اینکه می‌توانید از اسلحه برای کشتن دشمنان یا حتی شکار استفاده کنید، سلاح‌ها کاربرد دیگری هم در بازی دارند. برای مثال اگر هدف‌تان ایجاد ترس در مردم نقطه‌ای خاص باشد، می‌توانید با شلیک تیر هوایی از طریق اسلحه این کار را انجام دهید. برای این کار کافی است اسلحه را بیرون بیاورید، نشانه بگیرید و سپس کلید جهت بالا را فشار دهید تا آرتور اسلحه را به سمت بالا بگیرد. حال اگر یک تیر هوایی شلیک کنید، مشاهده خواهید کرد که برخی از مردم از شما می‌ترسند و این روش می‌تواند هنگامی که قصد دزدی از یک فروشگاه یا شخص را دارید گاهی به‌درد بخورد. 

جدا از این مورد، سلاح‌ها می‌توانند به مرور زمان خراب و کثیف شوند و این اتفاق تاثیرش را در هنگام شلیک کردن با آن‌ها نشان می‌دهد و حتی ممکن است شاهد گیر کردن اسلحه‌تان در وسط یک درگیری نفس‌گیر هم باشید. برای رفع این مشکل باید Gun Oil را از فروشگاه‌ها بخرید و با استفاده از آن اسلحه را تمیز کنید. تمیز کردن اسلحه هم به این صورت است که به قسمت سلاح‌هایتان می‌روید و سپس با زدن R3 وارد حالت Maintain اسلحه می‌شوید و در نهایت با زدن گزینه تمیز کردن، آرتور اسلحه را تمیز می‌کند. جدا از این در فروشگاه‌های اسلحه می‌توانید انواع و اقسام شخصی‌سازی‌ها را روی سلاح اعمال کنید که برخی از آن‌ها جنبه عملکردی دارند و می‌توانید تاثیرشان روی عملکرد را در نوار‌هایی که کیفیت اسلحه در هر بخش را نشان می‌دهند مشاهده کنید و برخی هم صرفا جنبه ظاهری دارند و باعث می‌شوند اسلحه‌تان از نظر ظاهری به شکلی باشد که خودتان دوست دارید. 

یک نکته ریز و جالب راجع به سلاح‌ها هم اینکه اگر زمانی که می‌خواهید آن‌ها را در داخل پوشش مخصوص‌شان قرار دهید و مخفی کنید، به جای زدن L1/LB برای یک بار دو بار به شکل سریع این کلید را بزنید آرتور به شکلی نمایشی اسلحه را مخفی می‌کند. همچنین لازم نیست که همیشه برای شلیک کردن به دشمنان با استفاده از کلید L2/LT نشانه‌گیری دقیقی داشته باشید و صرفا با زدن سریع کلید R2/RT می‌توانید بدون نشانه‌گیری دقیق به سمت دشمنان شلیک کنید که بسیار هم کاربردی است. 

آموزش Red Dead Redemption 2

۱۵- ظاهر کلی بازی را به شکل دلخواه‌تان شخصی‌سازی کنید

همان‌طور که اشاره کردیم، Red Dead Redemption 2 گرافیک بسیار زیبایی دارد و البته گزینه‌هایی هم در اختیارتان قرار داده است تا به شکلی که ترجیح می‌دهید از این زیبایی لذت ببرید. برای مثال بازی زوایای دوربین مختلفی در اختیار شما قرار می‌دهد که از زاویه دوربین اول‌شخص گرفته تا حالت سینمایی را شامل می‌شوند و می‌توانید با تغییر دادن آن‌ها بازی را به شکلی که دوست دارید و به نظرتان زیباتر است تجربه کنید. جدا از این، امکان شخصی‌‌سازی HUD بازی هم وجود دارد و می‌توانید مواردی مثل Mini Map یا سایر قسمت‌های HUD را به‌دلخواه حذف کنید. این کار باعث می‌شود تا برای حرکت کردن در دنیای بازی کار سخت‌تری داشته باشید ولی در عین حال از نظر بصری تجربه‌ای نزدیک به واقعیت را در اختیارتان قرار می‌دهد. در مجموع این موارد بیش‌تر سلیقه‌ای هستند و باید خودتان آن‌ها را به شکلی تغییر بدهید که حس می‌کنید برای‌تان مناسب‌تر است. 

اگر شما هم نکته یا پیشنهادی برای بهتر شدن تجربه بازی Red Dead Redemption 2 دارید آن را با زومجی و دوستان‌تان به‌اشتراک بگذارید. 


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده