استودیو رمدی ایستر اگ‌های (نکات مخفی) متعددی را در بازی Quantum Break، که مدت زیادی از عرضه آن نمی‌گذرد، گنجانده است. برخی از این ایستر اگ‌ها با بازی Alan Wake، بازی قبلی این استودیو مرتبط هستند. با زومجی و معرفی این ایستر اگ‌ها همراه باشید.

بازی Alan Wake، محصول مشترک استودیو رمدی و استودیوهای بازی‌سازی مایکروسافت در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ به ترتیب بر روی پلتفرم‌های ایکس‌باکس 360 و ویندوز عرضه شد. این بازی که شباهت‌های بسیاری به سریال‌های رازآلود تلویزیونی دارد و در قسمت‌های مختلف دارای صحنه‌های Cliffhanger و پیچش‌های داستانی است، روایت‌گر تلاش‌های نویسنده مشهور «آلن ویک»در جهت کشف راز ناپدید شدن همسرش در شهر خیالی «برایت فالز» است. تمامی حوادث و رخدادهای این بازی، نوشته‌های آخرین رمان او هستند که رنگ حقیقت به خود گرفته‌اند. بازی «آلن ویک» توانست نظر مثبت منتقدین را بدست آورد و تاکنون بیش از ۳/۲ میلیون نسخه از این بازی به فروش رسیده است.

شایعات ساخته شدن دنباله و دومین بازی Alan Wake مدتی است که فضای مجازی را به تسخیر خود درآورده‌اند و حتی در برخی موارد اعضای استودیو رمدی اینترتینمنت به این نکته اذعان کرده‌اند. برای مثال نیکو رائوتالاهتی، نویسنده بازی «آلن ویک»، اعلام کرده است که داستان این بازی «بزرگتر از یک بازی» است و دنباله آن «عجیب و فوق‌العاده» خواهد بود. در برخی از ایستر اگ‌های مرتبط با بازی «آلن ویک» در بازی «کوانتوم بریک» به انتشار احتمالی بازی Alan Wake 2  اشاره شده است. در ادامه به معرفی ایستر اگ‌های Alan Wake در بازی Quantum Break می‌پردازیم:

Alan Wake Easter egg (1)

پرده اول: بخش اول - ویدیویی منتسب به آلن ویک

اگر محیط باز جلوی ساختمان فیزیک در بخش ابتدایی بازی را مورد کاوش قرار دهید، اولین ایستر اگ «آلن ویک» در بازی «کوانتوم بریک» را در یک چادر خواهید یافت. در این چادر تلویزیونی وجود دارد که اگر در هنگام پیدا کردن آن، کلید X را فشار دهید، فیلمی به سبک سریال «X-Files» با حضور سم لیک ريیس استودیو رمدی پخش خواهد شد. صدایی که در هنگام به زبان آوردن جمله «ماده تاریک و انرژی تاریک بیش از ۹۵ درصد جهان ما را تشکیل می‌دهند» از تلویزیون شنیده می‌شود بسیار به «آلن ویک» شباهت دارد. با این حال این جمله هیچ ارتباطی به «آلن ویک» و «کوانتوم بریک» ندارد. فیلم در حال پخش در تلویزیونی با جمله Returns پایان می‌پذیرد که به احتمال زیاد به بازگشت «آلن ویک» اشاره دارد.

Alan Wake Easter egg (2)

پرده اول: بخش اول - تی‌شرت پائول سرن

«جک جویس» و «پائول سرن» دوستانی قدیمی و صمیمی بودند که اکنون به دشمنان خونی تبدیل شده‌اند. در بخش ابتدایی بازی و پس از ورود به ساختمان فیزیک با شخصیت «پائول سرن» روبه‌رو خواهید شد که تی‌شرت گروه خیالی «استون‌کرو» را به تن کرده است. در نگاه اول شاید این لباس اصلا به چشم نیاید و یک مورد عادی تلقی شود، اما اگر صبر کنید تا او پشتش را به شما کند، دومین ایستر اگ «آلن ویک» را خواهید یافت. در پشت لباس «پائول سرن» نوشته‌های متعدد و ریزی مشاهده می‌شود که اگر قدری دقیق شوید، عبارت «Bright Falls» را در خط دوم مشاهده می‌کنید. «برایت فالز» نه تنها نام شهری است که بازی «آلن ویک» در آن جریان دارد، بلکه نام سریال کوتاه شش قسمتی است که نقش پیش درآمد بازی را ایفا می‌کند.

Alan Wake Easter egg (3)

پرده اول: بخش دوم - تخته سیاه کلاس

سومین ایستر اگ «آلن ویک» در بازی «کوانتوم بریک» نیز در همان بخش ابتدایی بازی قرار گرفته است. در بخش دوم پرده اول این بازی وارد کلاسی خواهید شد که نوشته نسبتا بزرگ «Alan Wake» بر روی تخته سیاه آن به زیبایی خودنمایی می‌کند. با کمی دقت در دیگر نوشته‌های تخته سیاه می‌توان چنین برداشت کرد که یک استاد درس ادبیات انگلیسی در حال توضیح و تفسیر تم و داستان «آلن ویک» برای دانشجویان بوده است. همچنین ارجاعاتی به شعر «پیشگویی‌های معصومیت» اثر ماندگار ویلیام بلیک قابل مشاهده است. یکی از نکات مشترک بین بازی‌های «آلن ویک» و «کوانتوم بریک» تاثیر قدرت‌ها و نیروهای ماورائی در سرنوشت پروتاگونیست‌های هر دو بازی است. «آلن ویک» در نوشته‌های خود به دام افتاده است و «جک جویس» می‌تواند زمان را کنترل کند.

Alan Wake Easter egg (4)

پرده دوم: بخش دوم - آخرین کتاب آلن ویک

اگر در محیط پرده دوم بخش دوم بازی «کوانتوم بریک» کمی گردش کنید، بر روی یک تخت روان کتاب «The Sudden Stop» را پیدا خواهید کرد. اگر این کتاب را بررسی کنید، متوجه خواهید شد که کتاب «توقف ناگهانی» آخرین کتاب «آلن ویک» است که قبل از اتفاقات بازی «آلن ویک» چاپ شده است. نسخه‌ قرار داده شده در بازی «کوانتوم بریک» دارای امضای نویسنده است و به «امیلی برک»، همسر باردار «لیام برک» از شخصیت‌های این بازی، اهدا شده است.

Alan Wake Easter egg (5)

پرده سوم: بخش اول - بازی آلن ویک

در بخش اول پرده سوم «کوانتوم بریک» زمان متوقف می‌شود. پرونده‌هایی در میان زمین و آسمان معلق مانده‌اند. با این حال شگفتی اصلی این بخش در جای دیگری نهفته است. در این بخش می‌توانید دفترهای متفاوت و متعددی را مشاهده کرده و وارد آن‌ها شوید. در یکی از این دفترها فردی را مشاهده می‌کنید که در حال کار با رایانه خود با استفاده از نمایشگرهای سه‌گانه است. امری بسیار معمولی که عدم وجود آن در یک محیط اداری غیرعادی تلقی می‌شود. اما اگر کمی به او نزدیک شوید، خواهید دید که وی در حال بازی کردن «آلن ویک» در نمایشگر میانی است.

Alan Wake Easter egg (6)

پرده چهارم: بخش اول - سریال تلویزیونی Night Springs

یکی از ویژگی‌های منحصربفرد استودیو رمدی ارائه سریال‌های تلویزیونی در ساخته‌های خود است که از طریق تلویزیون‌های قرار داده شده در مراحل قابل مشاهده هستند. برای مثال بازی Max Payne دارای سه سریال Lords and Ladies، The Adventures of Captain Baseball Bat Boy و Dick Justice است. همچنین در بازی «آلن ویک» سریالی مشابه Twilight Zone با نام Night Springs وجود دارد که با استفاده ازبازیگران واقعی ساخته شده است. با این حال این رویه در «کوانتوم بریک» تغییر کرد و سریالی به این شکل در بازی پخش نمی‌شود. اما سازندگان این ویژگی را از یاد نبرده‌ و در قالب یک ایستر اگ بخشی از آزمون بازیگری سریال Night Springs را ارائه داده‌اند. این آزمون از طریق تلویزیونی قرار داده شد در یکی از انبارها به نمایش درمی‌آید.

در پایان می‌توانید ویدیویی از هر شش ایستر اگ «آلن ویک» در بازی «کوانتوم بریک» را تماشا کنید:

تهیه شده در زومجی براساس مقاله‌ای منتشر شده در وب‌سایت DigitalSpy


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده