نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۰۰

استودیو رمدی کماکان اندیشه ساخت Alan Wake 2 را در سر دارد

پس از گذشت نزدیک به ۶ سال از عرضه نسخه اول بازی بیادماندنی Alan Wake، سم لیک، کارگردان بازی، برای ساخت نسخه دوم آن ابراز تمایل کرده است. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

بازی Alan Wake در سال ۲۰۱۰ توسط استودیو رمدی اینترتینمنت و سم لیک عرضه شد و به دلیل داشتن داستان و اتمسفر مثال‌زدنی، توانست تا مدت‌ها در ذهن گیمر‌ها بماند و به همین دلیل هم افراد زیادی خواستار ساخته شدن نسخه دوم بازی هستند. Remedy Entertainment چندی پیش نشان تجاری «بازگشت آلن ویک» را ثبت کرد که شایعات ساخته شدن این بازی را دوباره بر سر زبان‌ها انداخت و البته سپس اعلام شد که این بازگشت فقط در قالب یک برنامه تلویزیونی در بازی Quantum Break خواهد بود. حال سم لیک طی مصاحبه‌ای با سایت یوروگیمر، اعلام کرده که آن‌ها هنوز هم به ساخت Alan Wake 2 علاقه‌مند هستند:

من همواره علاقه خود را به بازی Alan Wake 2 بدون هیچ مخفی‌کاری ابراز کرده‌ام. این IP کاملا متعلق به استودیو رمدی است و ما همواره دوست داریم بازی‌های بیشتری از آن بسازیم. در حال حاضر تمرکز ما کاملا بر روی ساخت Quantum Break است؛ با این حال همواره در کنار ساخت این بازی به ایده‌های دیگر هم می‌پردازیم و محتویات آزمایشی را می‌سازیم.

ما یک تیم خلاق هستیم و این عادت را هم فراموش نمی‌کنیم! همواره ایده‌های زیادی به ذهن ما می‌رسد که دنباله Alan Wake هم یکی از اصلی‌ترین آن‌ها است. برخی از این ایده‌ها ناگهان اهمیت زیادی پیدا می‌کنند و برخی هم بلافاصله فراموش می‌شوند. ولی در حال حاضر خبر جدیدی ندارم، تمرکز ما فعلا فقط بر روی کوانتوم بریک است.

همچنین چندی پیش مشخص شد که ایستر اگ بازی Alan Wake در کوانتوم بریک وجود خواهد داشت که سم لیک آن را «در راستای روند همیشگی قرار دادن نشانه‌هایی از بازی‌های قبلی استودیو رمدی در اثر جدید» معرفی می‌کند. وی در ادامه صحبت‌های خود در این مورد گفت:

طرفداران استقبال بسیار خوبی از این ایستراگ و نشانه کردند که بسیار عالی است! زمانی که من قرار دادن نشانه‌های از بازی‌های قبلی را بررسی می‌کنیم، به تمامی آن‌ها به عنوان عضوی از مجموعه بزرگ رمدی نگاه می‌کنم. به‌علاوه من دوست دارم تا بازی‌هایم عمق خاصی داشته باشد، اگر به Alan Wake نگاه کنید، نشانه‌هایی از مکس پین در آن دیده می‌شود که نه در ظاهر، بلکه در لایه‌های درونی‌تر بازی پنهان شده است. این نکته در مورد ایستراگ آلن ویک در کوانتوم بریک هم صادق است و می‌دانم که طرفداران از آن لذت خواهند برد.

Alan Wake

جالب است بدانید که استودیو رمدی ابتدا قصد داشت تا نسخه دوم Alan Wake را بسازد که این بازی سپس تبدیل به Quantum Break شد که دارای نمایش‌های زنده‌ای مانند سریال‌های تلویزیونی و با حضور بازیگران واقعی خواهد بود که در استودیو‌یی در لس‌آنجلس ضبط شده‌اند. لیک در این مورد هم گفت:

ما اولین بار برای استفاده از راهنمایی‌های این استودیو در ساخت بازی Alan Wake 2 به لس‌آنجلس رفتیم که قرار بود نمایش‌های زنده‌ای داشته باشد و ما برای ضبط آن‌ها نیازمند راهنمایی بودیم. ولی زمانی که اعضای استودیو ایده ما را تماشا کردند و کمی هم محتوا آزمایشی ضبط کردیم، بسیار هیجان زده شدند و پیش‌نهاد کردند که این ایده را در ابعاد بسیار وسیع‌تری استفاده کنیم که ما هم آن را قبول کردیم!

البته استودیو رمدی زمانی که ساخت Alan Wake 2 را بررسی می‌کرد، تصاویر مفهومی و ویدیو آزمایشی هم از آن منتشر کرد که به نظر می‌رسد ایده‌های فعلی این بازی نسبت به آن زمان تغییر بسیاری کرده باشد:

همواره پشت در‌های یک استودیو اقداماتی صورت می‌گیرد که کسی اطلاعی از آن‌ها ندارد. ولی گاهی حتی ایده‌های اولیه یک بازی هم کاملا متحول می‌شوند و این روندی تکراری برای تمام بازی‌ها است. چیزی که الان می‌توان گفت این است که ایده‌های فعلی ما برای Alan Wake 2 کاملا با ایده‌های اولیه متفاوت است. آن زمان ویدیویی منتشر شد که روند ساخت بازی را نشان می‌داد و من می‌گویم که علاوه بر موارد نشان داده شده در آن ویدیو، ما محتویات آزمایشی دیگر هم چه در عمل و چه فقط روی کاغذ تولید کرده بودیم، ولی الان حس می‌کنم که باید همه آن‌ها را دور بریزیم و از ایده‌های جدید استفاده کنیم.

لیک در بخش پایانی صحبت‌های خود هم در مورد احتمال پشتیبانی مالی مایکروسافت از Alan Wake 2 گفت:

هنوز خیلی زود است که بخواهیم در این مورد صحبت کنیم. ما در گذشته صحبت‌هایی در این مورد داشتیم و در حال حاضر هم مذاکرات را ادامه می‌دهیم، ولی هنوز نمی‌توان چیزی گفت.

نظر شما در مورد ساخته شدن Alan Wake 2 چیست؟

منبع: EuroGamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده