// چهار شنبه, ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۰۰

رونمایی HTC از دو هدست واقعیت مجازی جدید

HTC دو هدست واقعیت مجازی جدید خود را معرفی کرده است؛ اولی Vive Pro 2 است که برای گیمرها و مشتری‌های عادی درنظر گرفته شده و Vive Focus 3 که برای استفاده تجاری مناسب‌تر است.

شرکت HTC به‌تازگی از دو هدست واقعیت مجازی خود رونمایی کرده که هر دوی آن‌ها در هفته‌های آتی به بازار عرضه خواهند شد. اولین هدست HTC Vive Pro 2 است که برای فروش به بازیکنان و مصرف‌کنندگان عام درنظر گرفته شده و درواقع نسخه‌ی جدید و پیشرفته‌تر HTC Vive Pro است که در سال ۲۰۱۸ عرضه شد. وضوح نمایشگر آن 5K است که هر چشم 2.5K دریافت خواهد کرد. همچنین نرخ تازه‌سازی تصویر آن ۱۲۰ هرتز است.

اچ تی سی وایو پرو 2 به‌لطف استفاده از نوعی طراحی با استفاده از لنز دولایه توانسته گستره‌ی دید را به ۱۲۰ درجه افرایش دهد که اچ تی سی می‌گوید درواقع به ازبین‌بردن اثر Screen Door کمک کرده است (اثر اسکرین دور زمانی اتفاق می‌افتد که فرد بتواند خطوط جداسازی بین پیکسل‌ها را در صفحه‌ی نمایش مشاهده کند و ظاهرا این پدیده در هدست‌های واقعیت مجازی بسیار شایع است).

وایو پرو 2 از فناوری Display Stream Compression پشتیبانی کرده و با استفاده از قابلیت بکوارز کامپتیبیلیتی با DisplayPort 1.2 سازگاری دارد. همچنین در وایو پرو 2 می‌توان علاوه‌بر تنظیم بند روی سر، فاصله بین چشمی‌های هدست را طوری تنظیم کرد که با فاصله‌ی بین دو مردمک چشم هم‌خوانی داشته باشد. علاوه‌بر این، دارندگان این هدست می‌توانند آن را نسبت به شکل سر خود تنظیم کند. Vive Pro 2 دارای هدفون اختصاصی خود است که از صدای سه‌بعدی پشتیبانی می‌کند. بااین‌حال، این قابلیت برای کاربران وجود دارد که از هدفون دیگری استفاده کنند.

تصاویری از HTC Vive Pro 2 از نماهای مختلف

وایو پرو 2 مانند مدل قبلی خود با تمام لوازم جانبی SteamVR سازگاری دارد. این شامل تمام نسل‌های کنترلرهای وایو، Trackerهای وایو (برای تشخیص و ردیابی مکان قرارگیری هدست و کنترلر در محیط) و Facial Trackerهای وایو (برای تشخیص و ردیابی حالات چهره و حرکت اجزای صورت) می‌شود.

پیش‌فروش HTC Vive Pro 2 از دیروز با قیمت ۷۴۹ دلار آغاز شده و در تاریخ ۴ ژوئن (۱۴ خرداد) عرضه خواهد شد. همچنین کیت کامل‌تر آن در تاریخ ۴ اوت (۱۳ مرداد) با قیمت ۱۳۹۹ دلار برای خرید موجود خواهد شد که شامل خود هدست، بیس استیشن نسخه 2.0 و کنترلرهای وایو می‌شود.

درکنار وایو پرو 2، اچ ‌تی ‌سی Vive Focus 3، هدست all-in-one جدید خود را برای مصارف شرکتی معرفی کرده است. این مدل نیز مانند وایو پرو 2 دارای رزولوشن 5K و گستره‌ی دید ۱۲۰ درجه است. بااین‌حال، نرخ تازه‌سازی تصویر آن ۹۰ هرتز است که از ۱۲۰ هرتز وایو پرو 2 کمتر است. وایو فوکوس 3 نیز در تاریخ ۲۴ ژوئن (۳ تیر) با قیمت ۱۳۰۰ دلار به بازار عرضه می‌شود.

هدست واقعیت مجازی HTC Vive Focus 3

هدست HTC Vive Focus 3

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی مدل‌های جدید هدست واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی چیست؟ نظرات خود را در این خصوص با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.  


منبع vg247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده