نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۴۵

انتشار بازی Gran Turismo 7 برای PS4 و PS5 در سال ۲۰۲۲

هرمن هالست، رئیس استودیوهای جهانی پلی استیشن تأیید کرده که بازی ریسینگ Gran Turismo 7 در سال ۲۰۲۲ برای پلی استیشن 5 و همینطور PS4 منتشر خواهد شد.

هرمن هالست در مقاله‌ی مفصلی که ازطریق PlayStation Blog منتشر شده، به سؤالات مختلفی درباره پشتیبانی از نسل هشتم کنسول‌های پلی استیشن پاسخ داده و در بخشی از این گفت‌وگو می‌گوید: «تا جایی که توسعه‌ی بازی‌های جدید برای هردو کنسول PS4 و PS5 منطقی به نظر برسد، ما همچنان این رویکرد را در پیش خواهیم گرفت. Horizon Forbidden West، بازی بعدی God of War و GT7 از جمله بازی‌هایی هستند که به همین شکل منتشر خواهند شد. به این ترتیب، دارندگان کنسول‌های پلی استیشن 4 علاوه‌بر امکان اجرای بازی‌های جدید روی کنسول نسل قبلی خود، در صورت تمایل می‌توانند به PS5 مهاجرت کرده و نسخه‌ی مخصوص آن را بازی کنند.»

این خبر همزمان با اعلام تعویق زمان عرضه بازی God of War Ragnarok (یا هر نامی که درنهایت برای آن انتخاب خواهد شد) به سال ۲۰۲۲ رسانه‌ای می‌شود. به نظر می‌رسد که باتوجه به کمبود عرضه کنسول‌های پلی استیشن 5 به بازار و در نتیجه محدود بودن جامعه‌ی کاربران کنسول‌ جدید سونی، این شرکت همچنان تصمیم دارد تا اکثریت قریب به اتفاق بازی‌های بزرگ خود در آینده‌ی نزدیک را به‌صورت همزمان برای PS4 نیز منتشر کند. از طرفی باتوجه به جامعه‌ی بزرگ کاربران کنسول نسل هشتمی سونی، این رویکرد حداقل برای یکی دو سال آینده از نظر اقتصادی کاملاً منطقی به نظر می‌رسد.

بازی Gran Turismo 7

کازونوری یامائوچی رئیس تیم توسعه‌دهندگان بازی Gran Turismo 7 اخیراً در مصاحبه‌ای وعده‌ی یک تجربه کامل و مشابه قسمت‌های اول این مجموعه ریسینگ را روی پلی استیشن 5 به هواداران داده بود. جدیدترین قسمت از این مجموعه‌ی ریسینگ پلتفرم پلی استیشن، Gran Turismo Sport روی پلی استیشن 4 بود که با حذف مجموعه‌ی گسترده و غنی اتومبیل‌های قسمت‌های اول سری GT و تأکید بیشتر روی جنبه‌ی رقابتی و مسابقات آنلاین و eSports بازی، بازخوردهای مختلفی را از سوی هواداران دریافت کرد. یامائوچی در قسمتی از صحبت‌های خود در اینباره می‌گوید:

«ما در ژاپن نقل قول خاصی را داریم که مفهوم آن به «رضایتمندی در توجه به جزئیات نهادینه شده است» اشاره دارد. ما باتمام وجود به این موضوع اعتقاد داریم. سبک ما برپایه میزان توجه به جزئیات و ارائه کامل‌ترین نتیجه‌ی ممکن بنا شده است.»

نظر شما در اینباره چیست؟ در صورت تمایل می‌توانید دیدگاه‌های خود را با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع psu
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده