نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۶

شباهت زیاد Gran Turismo 7 به قسمت‌های اولیه سری GT

کازونوری یامائوچی رئیس تیم توسعه‌دهندگان بازی Gran Turismo 7 در مصاحبه جدید خود به هواداران وعده‌ی یک تجربه کامل و مشابه قسمت‌های اول این مجموعه ریسینگ را روی پلی استیشن 5 داده است.

جدیدترین قسمت از این مجموعه‌ی ریسینگ پلتفرم پلی استیشن، Gran Turismo Sport روی پلی استیشن 4 بود که با حذف مجموعه‌ی گسترده و غنی اتومبیل‌های قسمت‌های اول سری GT و تأکید بیشتر روی جنبه‌ی رقابتی و مسابقات آنلاین و eSports بازی، بازخوردهای مختلفی را از سوی هواداران دریافت کرد. بااین‌حال، یامائوچی در مصاحبه با شرکت ژاپنی Octane اعلام کرده که هواداران باید علاوه‌بر ویژگی‌های جدیدی که در نسخه قبلی این سری معرفی شد، از قسمت جدید آن روی PS5 انتظار یک تجربه به مراتب سنتی‌تر و مشابه قسمت‌های اولیه GT را داشته باشند.

یامائوچی در خلال صحبت‌های خود می‌گوید:

«در بازی Gran Turismo 7 علاوه‌بر ادامه‌ی روند برخی از ویژگی‌های جدید سری GT از قبیل مسابقات قهرمانی FIA که از زمان عرضه GT Sport به این مجموعه اضافه شد، یک بار دیگر روی المان‌های سنتی این مجموعه در دوران Gran Turismo 1 تا 4 توجه شده است. درواقع تیم سازندگان این بازی تلاش کردند که بهترین و کامل‌ترین تجربه کاربری از بازی‌های Gran Turismo را در قسمت جدید آن به نمایش بگذارند. بنابراین فکر می‌کنم این بازی برای افرادی که از قسمت‌های قدیمی سری گرن توریسمو همراه ما هستند، حس و حال نوستالژیک و خاطره انگیزی خواهد داشت.»

نمایی از محیط بازی گرن توریسمو 7

درواقع صحبت‌های جدید یامائوچی به‌نوعی تأیید کننده‌ی اظهارات قبلی او در توصیف Gran Turismo 7 به‌عنوان «گذشته، حال و آینده‌» این مجموعه تلقی می‌شود. بازی گرن توریسمو 7 به‌صورت رسمی برای عرضه روی پلی استیشن 5 در سال ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی شده است. ویدیوی تبلیغاتی و کوتاه سونی که در ارتباط با این بازی منتشر شده بود، به عبارت «نیمه نخست سال ۲۰۲۱» اشاره می‌کرد که البته اخیراً به «۲۰۲۱» تغییر داده شده است.

سیمون راتر، معاون اجرایی پلی استیشن در اروپا در گفت‌وگو با نشریه گاردین اظهار داشته که Gran Turismo 7 از تمامی تکنولوژی‌های جدید و ارتقاء یافته پلی استیشن 5 استفاده خواهد کرد. از جمله‌ی این موارد به فناوری صدای سه‌بعدی، لودینگ‌های بسیار سریع و قابلیت‌های کنترلر دوال سنس اشاره شده است.

یامائوچی در ادامه‌ی صحبت‌های خود با شرکت Octane به‌طور ویژه به تأثیرگذاری تکنولوژی ری-تریسینگ روی جلوه‌های گرافیکی بازی گرن توریسمو 7 اشاره کرده است. او در اینباره عقیده دارد که این بازی از نظر جلوه‌های بصری واقعگرایانه یک نسخه انقلابی در سری GT محسوب می‌شود:

«یکی از مواردی که در مورد تحول بازی‌ها از PS4 به PS5 انتظار آن را داشتیم، قابلیت Ray-Tracing است که یک روش شبیه‌سازی CG برای القای حس واقعگرایانه از محیط بازی محسوب می‌شود. این تکنولوژی امکان نورپردازی واقعی و بازتاب طبیعی پرتوهای منبع نور از سطوح مختلف مانند شیشه، فلزات و... را فراهم می‌کند.»

نمای بسته از داخل خودرو در بازی گرن توریسمو 7

«فناوری رهگیری پرتو مدت‌ها است که در پروژه‌های سینمایی و جلوه‌های CG مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما توان پردازش پلتفرم‌های گیمینگ تاکنون قادر به تحلیل داده‌های مربوط‌به آن به‌صورت همزمان با اجرای بازی نبودند. حالا سطح توان سخت افزارهای گیمینگ به‌حدی رسیده که امکان به کارگیری اینگونه تکنیک‌ها میسر شده است. پلی استیشن 5 نیز یکی از پلتفرم‌هایی است که از ری-تریسینگ پشتیبانی می‌کند و این موضوع کمک زیادی به ارتقاء چشمگیر سطح گرافیکی بازی در مقایسه با نسل‌های قبل کرده است.»

یامائوچی در پایان صحبت‌های خود به استفاده از هزاران چشم انداز و منظره طبیعی برای طراحی پیست‌های مسابقه و محیط بازی جدید Gran Turismo در استودیوی پولی‌فونی اشاره کرده است. وی در اظهارات اخیر خود در جریان مسابقات قهرمانی FIA Gran Turismo نیز اعلام کرده بود که تیم سازندگان گرن توریسمو 7 درباره توجه به جزئیات از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد.

یک اتوموبیل مسابقه ای مزدا در بازی گرن توریسمو 7

«ما در استودیوی پولیفونی دیجیتال همواره به‌دنبال دستیابی به بهترین‌ها هستیم. ما هیچ جنبه‌ای از بازی را دست کم نمی‌گیریم و خواسته‌ی ما ارائه بهترین تجربه ممکن برای تمام طیف مخاطبان است. این تنها عقیده‌ی من نیست، بلکه طرز تفکر یک تیم ۲۰۰ نفره در شرکت ما است که چنین رویکردی را دنبال می‌کند.»

«ما در ژاپن نقل قول خاصی را داریم که مفهوم آن به «رضایتمندی در توجه به جزئیات نهادینه شده است» اشاره دارد. ما باتمام وجود به این موضوع اعتقاد داریم. سبک ما برپایه میزان توجه به جزئیات و ارائه کامل‌ترین نتیجه‌ی ممکن بنا شده است.»


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده