نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۴۲

GTA 6 احتمالاً امسال منتشر نخواهد شد

گزارش مالی Take-Two نشان می‌دهد که این شرکت بازی‌های زیادی را برای سال جاری میلادی برنامه‌ریزی کرده که احتمالاً هیچ یک از آن‌ها GTA 6 نخواهد بود.

شرکت Take-Two Interactive به‌تازگی نشست جدیدی را با سهام‌داران و مقامات مالی این شرکت برگزار کرده که در آن به بررسی نتایج عملکرد مالی و اهداف پیش روی آن‌ها پرداخته شده است. براین اساس، احتمال اینکه بازی مورد انتظار GTA 6 امسال به مرحله انتشار برسد، پایین است. سال مالی Take-Two تا ماه مارس ۲۰۲۲ ادامه دارد و قرار است در این مدت ۲۱ بازی مختلف از استودیوهای این شرکت منتشر شود که تعداد بسیار بالایی به شمار می‌رود.

وقتی که وارد جزئیات این داده‌ها می‌شویم، خواهید دید که شانس عرضه بازی GTA 6 تا ماه مارس ۲۰۲۲ بسیار پایین خواهد بود. سخنگوی Take-Two در جریان توضیحات خود اظهار داشته که تنها چهار مورد از این ۲۱ بازی شامل «هسته‌ی اصلی» آثار این شرکت می‌شود که خب GTA 6 هم قطعاً در آن‌جا می‌گیرد. ضمن اینکه فقط دو بازی از این تعداد مربوط‌به مجموعه بازی‌های فعلی این شرکت می‌شوند و می‌دانیم که بازی‌های ورزشی WWE 2K و NBA 2K به‌طور قطع در سال جدید هم منتشر خواهند شد. بنابراین عملاً جایی برای GTA 6 باقی نمی‌ماند. ضمن اینکه اگر بازی رده بالایی مانند GTA 6 قرار بود امسال منتشر شود، قطعاً Take-Two در چشم انداز سال مالی خود بیشتر به انعکاس آن می‌پرداخت.

لوگو فن مید GTA 6

اما این گزارش علاوه‌بر این، اخبار خوبی هم به همراه دارد. تیک تو در ادامه اعلام کرده که طی سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ جمعاً ۱۹ بازی جدید از «هسته‌ی اصلی» بازی‌های این شرکت معرفی و منتشر خواهد شد که هفت مورد از آن‌ها به بازی‌های شبیه‌ساز ورزشی و چهار مورد به آثار free-to-play اختصاص خواهد داشت. بنابراین GTA 6 می‌تواند در جایگاه‌های خالی باقی مانده جا بگیرد. البته هیچ اطلاعاتی از روند توسعه این بازی در دست نیست و نمی‌توان هیچگونه اظهارنظر قطعی را درباره آن مطرح کرد.

تیک تو در بخش‌ دیگری از گزارش مالی خود به انتشار آپدیت جدید بازی‌های GTA Online و Red Dead Online در تابستان امسال پرداخته و همچنین تاریخ عرضه نسخه نسل نهمی بازی GTA V را برای پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس اعلام کرد. به‌گفته راک‌استار، نسخه نسل نهمی GTA V ویژگی‌های جدیدی خواهد داشت که البته جزییات دقیقی از این ویژگی‌ها اعلام نشده است. البته که این شرکت چندی پیش گفته بود که این نسخه از قدرت بالای کنسول‌های جدید برای ارائه جلوه‌های بصری بهتر و عملکرد مناسب‌تر بهره خواهد برد تا روان‌ترین و بهترین تجربه ارائه‌شده از این اثر تا به امروز را شاهد باشیم. 

لوگوی ساختگی بازی GTA 6

ضمناً یک بازی مستقل GTA Online نیز برای این کنسول‌ها منتشر خواهد شد. Take-Two درنهایت به شفاف سازی درباره تعویق زمان انتشار بازی مشترک خود با NFL به سال ۲۰۲۲ پرداخته و حالا دو بازی جدید از این ناشر بزرگ وجود دارند که هیچ اطلاعاتی از آن‌ها نداریم. البته می‌دانیم که یکی از آن‌ها توسط استودیوی Gearbox، سازنده بازی‌های Borderlands توسعه داده می‌شوند.  

در پایان می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده