نویسنده: میلاد فاطمی
// شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۳

تاثیر کمبود تراشه در تولید کنسول نینتندو سوییچ

در حالیکه کنسول هیبریدی نینتندو سوییچ روزهای بسیار خوبی را سپری می‌کند، اما به‌نظر می‌رسد عدم موجودی تراشه و قطعات سخت‌افزاری قرار است مانعی برای تولید بیشتر آن شود.

چنانچه زومجی و اخبار مربوط‌به حوزه صنعت بازی‌های ویدیویی را دنبال کرده باشید، احتمالا اطلاع دارید که اخیرا نینتندو به‌صورت رسمی اعلام کرد که میزان فروش کنسول هیبریدی سوییچ به ۸۵ میلیون واحد رسیده است. براساس گزارش منتشر شده، تا پایان سال مالی ۲۰۲۱ حدود ۲۸.۸۳ میلیون دستگاه نینتندو سوییچ فروش رفته و این غول ژاپنی انتظار دارد حدود ۲۵ تا ۵۰ میلیون کنسول دیگر نیز تا یازده فروردین ۱۴۰۱ (۳۱ مارس ۲۰۲۲) به این آمار اضافه کند.

سؤال اساسی و مهمی که مطرح می‌شود این است که آیا نینتندو می‌تواند تا تاریخ مدنظر به هدف خود برسد یا خیر؟ شانتارو فوروکاوا، رئیس نینتدو، در کنفرانس مطبوعاتی خود به‌صورت غیرمستقیم رسیدن به چنین هدفی را سخت و شاید غیرممکن دانست. براساس گفته‌های فوروکاوا، عدم موجودی تراشه‌ها و قطعات داخلی این معنی را می‌رساند که شرکت برای تولید تعداد کنسول مورد نظر خود با مشکل مواجه خواهد شد. 

«به‌دلیل کمبود و عدم موجودی قطعات داخلی، ما نمی‌توانیم تعداد کنسول مدنظرمان را تولید کنیم. ما هر کاری را که در توانمان است انجام می‌دهیم، اما یک احساس عدم اطمینان درخصوص برنامه‌های تولید در حال شکل‌گیری است. پیش‌بینی ما از میزان درآمدمان در آینده براساس فرضیه‌ای بود که می‌توانیم قطعات مورد نظر را تأمین کنیم. حال چنانچه وضعیت تغییر کند، باید دوباره درمورد آن بازنگری کنیم.»

همان‌طور که در جریان هستید درکنار نینتندو، سونی و مایکروسافت نیز در تأمین قطعات خود با مشکل جدی روبه‌رو شده‌اند و پس از گذشت چندین ماه از زمان عرضه کنسول‌های نسل نهم، همچنان قادر به تولید انبوه آن‌ها نیستند. 

باید منتظر ماند و دید با بهبود شرایط کرونا در جهان، آیا این غول‌های تکنولوژی نیز می‌‌توانند به شرایط عادی خود برگردند یا اینکه سر ناسازگاری روزگار همچنان گریبان‌گیر آن‌ها خواد ماند؟ شما هم لطفا نظرات خود در خصوص مشکلات پیش‌آمده برای شرکت‌ها را با ما نیز به اشتراک بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده