نویسنده: میلاد فاطمی
// جمعه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۴۶

ثبت بهترین عملکرد پلی استیشن 5 در طول یک ماه در اروپا

براساس گزارش‌های منتشر شده، کنسول پلی استیشن 5 در ماه مارس به‌لطف فروش قابل‌توجه در کشور‌های فرانسه، ایتالیا و اسپانیا بهترین عملکرد خود در قاره سبز را تجربه کرد.

حدود ۶ ماه از زمان شروع رسمی نسل نهم کنسول‌های خانگی و عرضه پلی استیشن 5 می‌گذرد؛ کنسولی که به‌دلیل محدودیت‌های ایجاد شده به‌واسطه کرونا و مشکلات تولیدی پیرامون آن، همچون رقیب خود یعنی ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس از کمبود موجودی رنج می‌برد.

اگر زومجی را دنبال کرده باشید، احتمالا اطلاع دارید که به‌تازگی سونی با انتشار گزارش مالی سه‌ماهه اخیر خود اعلام کرد که فروش کنسول نسل نهمی پلی استیشن 5 به حدود ۷.۸ میلیون دستگاه رسیده است

حال در جدیدترین اخبار بازی، ساعاتی پیش گزارشی منتشر شد مبنی‌بر اینکه این کنسول در ماه مارس موفق‌ترین عملکرد خود در قاره اروپا را ثبت کرده است. سونی درصد قابل توجهی از این موفقیت را مدیون میزان فروش کنسول PS5 در سه کشور بزرگ این قاره یعنی اسپانیا، ایتالیا و فرانسه است.

براساس اطلاعات منتشر شده، با احتساب کنسول‌های رترو و هدست واقعیت مجازی آکیولس کوئست 2، طی ماه گذشته ۵۵۴.۵۰۴ واحد کنسول که سهم اعظم آن مربوط‌به پلی استیشن 5 است در اروپا و استرالیا فروش رفته است. در میان پرفروش‌ترین‌ کنسول‌های این ماه، نینتندو سوییچ در جایگاه دوم و ایکس باکس سری ایکس | سری اس مقام سوم را به نام خود ثبت کرده‌اند.

نکته جالب توجه این است که اگرچه در تاریخ ۲۰ مارس (یک فروردین) سال گذشته با انتشار بازی Animal Crossing New Horizons فروش کنسول هیبریدی نینتندو سوییچ رشد چشمگیری را تجربه کرد، اما ماه مارس در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال گذشته، میزان فروش سخت‌افزار حدود ۱۷ درصد رشد داشته است.

در ادامه گزارش ارائه شده، مشخص شد که طی ماه مارس ۲۰۲۱ حدود ۱۲.۶ میلیون نسخه بازی در کشورهای اروپایی، خاورمیانه، آفریقا، استرالیا و بخشی از آسیا فروش رفته است. البته این موضوع را هم باید در نظر داشت که در این آمار، میزان فروش بازی‌های دیجیتالی سوییچ لحاظ نشده است؛ چراکه نینتندو به‌صورت ماهانه گزارش فروش خود را رسانه‌ای نمی‌کند.

حال باید منتظر ماند و دید در ادامه راه وضعیت فروش کنسول‌ها و بازی‌های موجود در بازار دستخوش چه تغییراتی خواهند شد؟ لطفا شما هم نظرات و پیش‌بینی‌های خود در این زمینه را با ما نیز به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده