// جمعه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۵

ادامه کمبود کنسول پلی استیشن 5 در بازار

مدیر ارشد مالی سونی می‌گوید خیلی بعید است که آن‌ها بتوانند میزان تولید پلی استیشن 5 را به‌طور قابل‌توجه‌ای افزایش دهند.

در ماه‌ها و سال‌های ابتدایی تغییر نسل و عرضه کنسول‌های جدید، تقاضا برای خرید آن‌ها زیاد است و البته معمولا شرکت‌های تولید‌کننده‌ی کنسول‌ها مشکل خاصی برای تأمین تقاضای بازار ندارند. بااین‌حال، نسل نهم کنسول‌های خانگی متفاوت با نسل‌های پیشین شروع شد و شرکت‌های سونی و مایکروسافت نتوانستند به میزان کافی از کنسول‌های نسل جدیدشان تولید کنند و به نیاز بازار به‌طور کامل پاسخ دهند. دلیل آن نیز به بحران کمبود قطعات و مخصوصا قطعات نیمه‌هادی در دوران همه‌گیری کرونا برمی‌گردد. 

حال این سؤال پیش می‌آید که این بحران قرار است تا کی ادامه پیدا کند و گیمرها چه زمانی می‌توانند با قیمت معقول کنسول مورد علاقه‌ی خود را خریداری کنند؟ شرکت‌هایی مانند AMD و مایکروسافت که می‌گویند این مشکل به این زودی‌ها حل نمی‌شود و به‌نظر می‌رسد که سونی نیز نظر مشابه‌ای دارد. هیروکی توتوکی (Hiroki Totoki)، مدیر ارشد مالی سونی اخیرا در جلسه‌ی ارائه گزارش مالی سه‌ماهه‌ی شرکت گفته حتی بااینکه آن‌ها انتظار دارند پلی استیشن 5 در سال مالی جاری فروش بیشتری از پلی استیشن 4 در مدت زمان مشابه داشته باشد، خیلی بعید به‌نظر می‌رسد که میزان تولید آن به‌طور قابل‌توجه‌ای افزایش پیدا کند.

توتوکی توضیح می‌دهد: «همان‌طور که قبلا هم گفتم، هدف ما این است که فروش پلی استیشن 5 بیشتر از پلی استیشن 4 [در سال دوم عرضه] باشد. ولی آیا می‌توانیم تولید را به‌طور قابل‎‌توجه‌ای افزایش دهیم؟ خیر، چنین چیزی نامحتمل است. کمبود قطعات نیمه‌هادی یک عامل است، اما عوامل دیگری نیز وجود دارند که در حجم تولید تأثیرگذار هستند. در حال حاضر قصد داریم که میزان فروش پلی استیشن 5 بیشتر از فروش ۱۴.۸ میلیون واحدی پلی استیشن 4 در سال دوم عرضه باشد.»

پلی استیشن 5 در کنار لوگوهای پلی استیشن

توتوکی سپس اضافه می‌کند که سونی ممکن است در راستای حل مشکل کمبود قطعات، به‌دنبال منبع دومی برای خرید چیپ‌های نیمه‌هادی بگردد یا شاید سعی کند که طراحی سخت‌افزاری پلی استیشن 5 را تغییر دهد: «مثلا ممکن است منبع دومی برای تأمین قطعات نیمه‌هادی پیدا کنیم یا تا جایی که می‌توانیم، طراحی کنسول را تغییر دهیم. ما در بخش «محصولات الکترونیک و راه‌حل‌های کسب‌و‌کار» سونی روش‌هایی منعطف‌تر را [برای ساخت محصولات] امتحان کردیم و در سال مالی ۲۰۲۱ دوست داشتیم منعطف عمل کنیم و خود را با شرایط وفق دهیم.»

البته حتی با وجود کمبود شدید قطعات و تولید ناکافی، پلی استیشن 5 هنوز هم فروش فوق‌العاده‌ای را تجربه می‌کند. سونی تا تاریخ ۳۱ مارس (۱۱ فروردین) نزدیک به ۷.۸ میلیون واحد پلی استیشن 5 فروخته است و میزان فروش آن از فروش پلی استیشن 4 در مدت زمان مشابه بیشتر است.

نظر شما کاربران زومجی در این خصوص چیست؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده