نویسنده: میلاد فاطمی
// پنجشنبه, ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۳۹

PS5 نسبت به نسل های قبل از بازی‌ های انحصاری بیشتری میزبانی خواهد کرد

جیم رایان، مدیر بخش پلی استیشن، در مصاحبه اخیر خود از تلاش‌های سونی در سرویس ابری و همچنین عرضه بازی‌های انحصاری بیشتر برای کنسول پلی استیشن 5 نسبت‌به نسل‌های قبل خبر داد.

یکی از نکات مثبت و برگ برنده سونی در نسل هشتم کنسول‌های خانگی، تعدد بازی‌های انحصاری با کیفیت برای کنسول پلی استیشن 4 بود. اتفاقی که باعث شد این دستگاه به‌سرعت گوی سبقت را از رقیب خود یعنی ایکس باکس وان گرفته و درنهایت نیز از لحاظ تعداد واحد فروش برتری چشمگیری پیدا کند.

با شروع نسل جدید بسیاری از گیمرها امیدوار هستند و پیش‌بینی می‌کنند که روند اخیر سونی ادامه‌‌ داشته و کنسول پلی استیشن 5 نیز میزبان بازی‌های انحصاری باکیفیت و زیادی خواهد بود.

حال در جدیدترین اخبار بازی، ساعاتی پیش جیم رایان، مدیرعامل بخش سرگرمی سونی، طی مصاحبه‌ای ضمن تایید این موضوع به صراحت اعلام کرد که برنامه‌ریزی‌های شرکت به‌نحوی است که کنسول PS5 از تعداد بازی‌های انحصاری بیشتری نسبت به نسل‌های گذشته برخوردار باشد. 

تاکید رایان بر این موضوع است که تیم‌های بازی‌سازی تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند تا نسل نهم پلی استیشن میزبان بیشترین تعداد بازی انحصاری باشد. «درسته که ما در سکوت خبری هستیم، اما همواره روی بازی‌های با کیفیت برای پلی استیشن سرمایه‌گذاری می‌کنیم. ما اطمینان داریم که کنسول پلی استیشن 5 در مقایسه با نسل‌های گذشته از بازی‌های انحصاری بیشتری برخوردار خواهد بود. ما همچون گذشته و به‌عنوان مثال استودیوی اینسامنیاک گیمز، باز هم به خرید و تصاحب استودیوهای بیشتر تمایل داریم. وقوع چنین اتفاقی در آینده محتمل است.»

جیم رایان در بخشی از گفت‌وگوی خود نیز به موضوع سرویس‌های ابری و سیاست سونی نسبت به آن اشاره‌هایی کرده است. «تبادل نظر با مایکروسافت ادامه دارد. موضوع فوق‌العاده جالبی است و در زمان مناسب از سرویس کلاود ما نیز رونمایی خواهد شد. موقعی که این قابلیت در زیرساخت‌هایمان نیز استفاده شود، تجربه سرویسی که به کاربران ارایه می‌دهیم، کاملا جدید و منحصربه‌فرد خواهد بود.»

حال باید منتظر ماند و دید طی ماه‌ها و سال‌های پیش‌رو آیا سونی و استودیوهای زیرمجموعه آن می‌توانند انتظارات ایجاد شده را برآورده کنند یا خیر؟ لطفا شما هم نظرات و پیش‌بینی‌های خود در این زمینه را با ما نیز به اشتراک بگذارید.


منبع wccftech
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده