// یکشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۰۴

ثبت مجدد نشان تجاری PlayStation Home توسط سونی

گیمرهای کنسول پلی استیشن 3 سونی به احتمال بسیار زیادی فضای مجازی پلی استیشن هوم را به یاد دارند. حالا بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی نشان تجاری آن را تمدید کرده است.

درحالی‌که چند توسعه‌دهنده مشغول ساخت یک تجربه‌ی چندنفره‌ی عظیم و شبیه به پلی استیشن هوم در بازی Dreams شده‌اند و می‌خواهند آن را با نام دریمز سنترال در سال ۲۰۲۲ عرضه کنند، شاید خود سونی هم قصد زنده کردن پلی استیشن هوم را داشته باشد. پلی استیشن هوم یک شبکه‌ی اجتماعی خاص بود که در آن هر بازیکن با شخصیت خود وارد محیط سه‌بعدی می‌شد و به گفت‌وگو با گیمرها و انجام کارهای مختلف می‌پرداخت. البته سونی هرگز PlayStation Home را به پلی استیشن 4 نیاورد و اکنون مدت‌ها از خاموش شدن سرورهای آن می‌گذرد. ولی همچنان بسیاری از طرفدارها دوست دارند شاهد بازگشت رسمی پلی استیشن هوم باشند.

برخی از بازیکن‌ها می‌گفتند که شاید سونی پلی استیشن هوم را با گرافیک بسیار بهتر و امکانات جالب‌تر به پلی استیشن 5 بیاورد و مثلا پشتیبانی از پلی استیشن وی آر جدید را هم برای آن فعال کند؛ تا هم هدست PSVR 2 خوب بفروشد و هم رسما بتوان حضور در یک محیط مجازی با گیمرهای دیگر پلی استیشن را تجربه کرد. ولی تمامی این صحبت‌ها در حد آرزو کردن و تئوری‌پردازی مطرح می‌شوند.

حالا سونی ناگهان نشان تجاری PlayStation Home را تا سال ۲۰۲۸ تمدید کرده است؛ تا حق کامل استفاده از این نام را حداقل تا آن زمان در اختیار داشته باشد. اما ثبت یا ثبت مجدد یک نشان تجاری هرگز نباید باعث شود که با اطمینان فکر کنید قطعا اتفاقاتی در آستانه‌ی رخ دادن هستند. گاهی شرکت‌ها صرفا می‌خواهند از چند اسم نگه‌داری کنند. ولی خواه یا ناخواه انتشار این جنس از اخبار بازی همیشه می‌تواند آتش تئوری‌ها را شعله‌ورتر سازد.


منبع PushSquare
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده