// جمعه, ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۱۱

پیش‌ بینی کاهش درآمد کسب ‌شده از بازی Cyberpunk 2077

CD Projekt Red در گزارش مالی جدید خود پیش‌بینی کرده که حدود ۵۰ میلیون دلار به‌خاطر پس دادن نسخه‎‌های Cyberpunk 2077 توسط بازیکنان ضرر می‌کند.

چندوقت پیش اعلام شده بود که بازی Cyberpunk 2077 تا انتهای سال ۲۰۲۰ توانسته ۱۳.۷ میلیون نسخه بفروشد. بااین‌حال، این‌طور خود CD Projekt Red پیش‌بینی می‌کند، بازیکنان زیادی هنوز تحت تاثیر مشکلات بی‌شمار سایبرپانک 2077 در زمان عرضه و اتفاقات پیرامون آن قرار دارند و این موضوع قرار است بر درآمد کسب‌شده‌ی این استودیوی لهستانی از جدیدترین بازی خود تاثیر منفی داشته باشد.

همه می‌دانیم که بازیکنان زیادی در روزهای پس از عرضه‌ی سایبرپانک 2077 از بازی ناامید شده و آن را پس دادند. حال در گزارش جدیدی که سی‌دی پراجکت رد تنظیم کرده، به میزان خسارتی اشاره شده که این استودیو به‌خاطر پس دادن نسخه‌های سایبرپانک 2077 توسط بازیکنان متحمل می‌شود. در این گزارش مالی ذکر شده که سی‌دی پراجکت رد نزدیک به ۵۱.۲ میلیون دلار از این محل دست می‌دهد.

شخصیت V درحال موتورسواری در تصویر هنری بازی Cyberpunk 2077 با حضور یک اژدها دیجیتالی

اخیرا خبر رسید که درآمد سی‌دی پراجکت رد از سایبرپانک 2077 آنقدر بوده که توانسته ضررهای آن را جبران کند. طبق گزارش‌ها، آن‌ها در سال ۲۰۲۰ توانستند نزدیک به ۳۰۳ میلیون دلار سود خالص به‌دست بیاورند و اگر بیش‌بینی آن‌ها مبنی بر از دست دادن ۵۰ میلیون دلار درست از آب دربیاید، به‌نظر نمی‌رسد که ضرر سنگینی متوجه آن‌ها باشد. البته سی‌دی پراجکت رد می‌گوید که این ۵۱.۲ میلیون دلار با احتساب آمار حدودی پس دادن سایبرپانک 2077 در آینده برآورد شده است. به همین خاطر، به‌نظر می‌رسد که رقم نهایی ضرر آن‌ها می‌تواند متفاوت از رقم پیش‌بینی‌شده باشد.

همچنین رقم برآوردشده تنها شامل ضرر ناشی از پس دادن نسخه‌های سایبرپانک 2077 نمی‌شود و کاهش درآمد ناشی از فروش را نیز دربر می‌گیرد. سونی چند روز پس از عرضه‌ی مشکل‌دار سایبرپانک 2077 تصمیم گرفت که این بازی را به‌طور موقت از روی فروشگاه پلی استیشن حذف کند و همین موضوع باعث کاهش درآمد فروش آن شده است، چراکه سی‌دی پراجکت رد مشتری‌های زیادی را که درصورت موجود بودن سایبرپانک 2077 روی PSN آن را خریداری می‌کرده‌اند، از دست داده است. با وجود انتشار پچ‌های متعدد و رفع بسیاری از مشکلات سایبرپانک 2077، به‌نظر نمی‌رسد که سونی فعلا به برگرداندن بازی به فروشگاه پلی استیشن تمایل داشته باشد.

درنهایت اما این‌طور که از آمار و ارقام فروش Cyberpunk 2077 برمی‌آید، این بازی با وجود مشکلات و حواشی متعددی که برایش در این مدت پیش آمده، فروش خیلی خوبی داشته است و همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، کاهش درآمد ۵۰ میلیونی شاید خیلی ضربه‌ی بزرگی به وضعیت مالی سی‌دی پراجکت رد وارد نکند.

نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.


منبع gamerant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده