نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۹

سودآوری قابل توجه سی دی پراجکت رد با وجود مشکلات Cyberpunk 2077

استودیوی CD Projekt Red در گزارش مالی خود از درآمدهای تخمینی این شرکت در سال ۲۰۲۰، به سودآوری ۵۶۲ میلیون دلاری سازندگان سایبرپانک 2077 با وجود مشکلات زمان عرضه این بازی اشاره داشته است.

تصویری که در توییت جدید حساب رسمی سی در پراجکت رد منتشر شده، نشان می‌دهد درآمد این شرکت از محل فروش بازی‌های خود در سال گذشته‌ی میلادی، ۲.۱۳۹ میلیارد زلوتی لهستان معادل ۵۶۲ میلیون دلار بوده که ۱.۱۵۴ میلیارد زلوتی (303 میلیون دلار) از آن را سود خالص این شرکت تشکیل می‌دهد. این ارقام به عملکرد یک سال مالی شرکت اختصاص داشته و باتوجه‌به حواشی زیادی که در زمان عرضه بازی Cyberpunk 2077 شاهد آن بودیم، رقم مناسبی برای سال پرسروصدای CDPR محسوب می‌شود.

CD Projekt Red ضمن ارائه یک سری توضیحات کلی، وعده داده که در ادامه‌ی این هفته جزئیات بیشتری از آمار و اطلاعات مربوط‌به عملکرد این شرکت در سال گذشته را منتشر خواهد کرد. مطمئناً بخش قابل توجهی از درآمد سی دی پراجکت رد در طول سال مالی ۲۰۲۰، روی پروژه‌های ناشناخته و معرفی نشده‌ی این شرکت در آینده سرمایه‌گذاری خواهد شد. رؤسای این شرکت در ماه مارس اعلام کرده بودند که در سال ۲۰۲۲ روند توسعه چند بازی بزرگ و AAA را آغاز خواهند کرد.

درآمد سی دی پراجکت رد در سال 2020

البته که بخشی از این پول هم به منابع تیم توسعه‌ دهندگان Cyberpunk 2077 تزریق خواهد شد. بخش چندنفره این بازی هنوز جزء اولویت‌های CDPR بوده ولی آینده‌ی آن مبهم و نامشخص است. این شرکت در ماه ژانویه ۲۰۲۰ اعلام کرده بود که پروژه مولتی پلیر Cyberpunk، یک بازی جداگانه AAA خواهد بود و به‌عنوان بخش جدیدی از بازی Cyberpunk 2077 عرضه نمی‌شود. حتی کیسینسکی در ماه نوامبر همین سال مجدداً از این بازی به‌عنوان «یک محصول اختصاصی بزرگ و مستقل» یاد کرده بود ولی اخیراً مشخص شد که در این تصمیم تجدید نظر شده است. کیسینسکی در اینباره می‌گوید:

«باتوجه به رویکرد جدید و حساسی که بعد از عرضه‌ی Cyberpunk 2077 در پیش گرفتیم، تصمیم بر این شد که به‌جای تمرکز روی یک بازی بزرگ آنلاین، یک روز این تجربه کاربری را به کل مجموعه‌ بازی‌های خود بیاوریم.»

بازی Cyberpunk 2077 برای پلتفرم‌های گوگل Stadia، کامپیوترهای شخصی، ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 عرضه شده است. البته که پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس/اس می‌توانند نسخه‌ی نسل ۸ بازی را به شکل بهتری اجرا کنند. ولی نسخه‌ی نسل ۹ اصلی بازی سایبرپانک 2077 در نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی عرضه می‌شود. دریافت نسخه‌ی نسل ۹ برای دارندگان نسخه‌ی نسل ۸ بازی رایگان خواهد بود.

در پایان می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع vg247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده