// جمعه, ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۶

بودجه عظیم بازی Cyberpunk 2077 اعلام شد

روابط سرمایه‌گذاری استودیو سی دی پراجکت رد، میزان بودجه بازی Cyberpunk 2077 را اعلام کرده است.

اخیرا میزان فروش بازی Cyberpunk 2077 تا انتهای سال گذشته میلادی اعلام شد. این در حالی است که به‌تازگی روابط سرمایه‌گذاری سی‌دی پراجکت رد (CD Projekt RED)، سازنده و ناشر بازی Cyberpunk 2077، در توییتر میزان بودجه بازی را اعلام کرده است.

گزارش شده که بودجه بازی سایبرپانک 2077 تقریبا ۳۱۶ میلیون دلار یا به‌طور دقیق‌تر، ۳۱۶۱۳۱۴۸۰ میلیون دلار بوده است. البته اشاره کنم که این مبلغ شامل هزینه‌های تبلیغات و بازاریابی بازی هم می‌شود. در ادامه اعلام شده که بیش از ۵۵ کمپین بازاریابی و بیش از ۳.۱ میلیارد تبلیغ برای سایبرپانک ۲۰۷۷ استفاده شده است. 

همچنین، با اینکه ۵۳۰ نفر روی بازی Cyberpunk 2077 به‌صورت مستقیم کار کرده‌اند، اما بیش از ۵۲۰۰ نفر در این پروژه دست داشته‌اند. در انتها مشخص شده که از ۲۰۰۰ هنرپیشه برای صداپیشگی بازی در ۱۸ زبان مختلف استفاده شده است. ازاین‌رو پس از Red Dead Redemption 2 با بودجه ۳۷۰ میلیون دلاری تا ۵۴۰ میلیون دلاری (باتوجه‌به آنالیزهای مختلف)، سایبرپانک 2077 دومین بازی پرهزینه ساخته شده است.

نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟ بازی Cyberpunk 2077 انتهای سال گذشته میلادی عرضه شد و توانست از زومجی نمره ۸ را دریافت کند. زومجی در توضیحات خود نوشته است:

بازی Cyberpunk 2077، از ابتدا هم اثری با بلندپروازی‌های خاص به‌نظر می‌رسید و خب راستش را بخواهید، برای اینکه بتواند واقعا به سطح ایده‌هایش برسد، هنوز هم جای کار دارد. چرا که نسخه منتشر‌شده از بازی، از یک طرف واقعا در سطح بسیار بالایی است؛ سایبرپانک داستان خیلی خوبی را به شکلی عالی روایت می‌کند و کاراکتر‌هایش آنقدر شخصیت‌پردازی درجه یکی دارند که تعامل با آن‌ها تا مدت‌ها از ذهن‌تان پاک نخواهد شد. بااین‌حال وقتی به بحث گیم‌پلی بازی می‌رسیم، به همان میزان که می‌توان از سیستم‌های نقش آفرینی آن لذت برد، هوش مصنوعی ضعیف اثر لذت مبارزات بازی را خراب می‌کند و حتی کیفیت خوب هسته اصلی این بخش‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. همچنین از حیث خلق یک تجربه جهان‌باز، بازی محدودیت‌هایی دارد که واقعا چند سالی از استاندارد‌های چنین آثاری عقب به‌نظر می‌رسند. درنهایت یکی دیگر از مشکلات اساسی بازی هم ایراد‌های فنی آن است که گاهی در حد باگ‌های بصری هستند و گاهی هم واقعا تجربه بازیکن را خراب می‌کنند. با این تفاسیر، ساخته جدید سی‌دی پراجکت رد اثری با پتانسیل فوق‌العاده است که انگار عجولانه منتشر شده؛ پس پیشنهاد می‌کنم برای اینکه بتوانید واقعا از آن لذت ببرید، مدت بیش‌تری صبر کنید تا سازندگان با رفع این ایراد‌ها، بازی را خیلی بیشتر از الان به آن چیزی که پتانسیلش را دارد نزدیک کنند. اما اگر صبور نیستید و با مشکلات ذکر‌شده هم مسئله‌ای ندارید، سایبرپانک ۲۰۷۷ همین الان هم تجربه مناسبی است.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده