// یکشنبه, ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۵۰

کارگردان Days Gone: بازی ‌های مورد علاقه خود را با قیمت کامل بخرید

جان گاروین، کارگردان خلاق و نویسنده بازی Days Gone به‌تازگی در مصاحبه‌ای با دیوید جفی، خالق God of War گفته اگر یک بازی در زمان عرضه به اندازه‌ی کافی حمایت نشود، نباید از این شکایت کنید که چرا دنباله‌ای برای آن ساخته نمی‌شود.

دیوید جفی، خالق مجموعه‌ی خدای جنگ و تویستد متال به‌تازگی در کانال یوتیوب خود مصاحبه‌ای با جان گاروین، نویسنده و کارگردان خلاق بازی Days Gone داشته است. جفی از گاروین می‌پرسد که آیا از زمانی‌که دیز گان روی سرویس اشتراکی پلی استیشن پلاس عرضه شده، توانسته توجه بازیکنان بیشتری را به خود جلب کند یا خیر؟ گاروین در پاسخ می‌گوید:

«من یک نظری دارم که فکر می‌کنم برای مخاطبانت جالب باشد و حتی شاید برخی از آن‌ها را به‌شدت عصبانی کند. نظرم این است که اگر یک بازی‌ را دوست دارید، آن را با قیمت کامل خریداری کنید. آن‌قدر به گیمرهایی برخورده‌ام که می‌گویند آره، فلان بازی را در تخفیف خریم یا آن‌یکی را از پلی استیشن پلاس گرفتم. وقتی که یک بازی در زمان عرضه به اندازه‌ی کافی [توسط بازیکنان] حمایت نشود، نباید از این شکایت کنید که چرا دنباله‌ای برای آن ساخته نمی‌شود.»

گاروین اضافه می‌کند: «مثلا خدا می‌داند God of War در زمان عرضه چند میلیون نسخه فروش کرد، ولی می‌دانید، این اتفاق برای دیز گان نیفتاد. البته من از منظر یک توسعه‌‌دهنده‌ی بازی حرف می‌زنم و چون در سونی کار نمی‌کنم، نمی‌دانم که آمارو‌ارقام فروش بازی‌ها چگونه است.»

بازی days gone

گاروین همچنین نظر خود را درمورد تاثیر انتشار نسخه‌های قفل‌شکسته و غیرقانونی‌ بر ساخت بازی بیان می‌کند: «وقتی که در حال عرضه‌ی بازی Syphon Filter: Dark Mirror برای PSP بودیم، سر قضیه‌ی نسخه‌های غیرقانونی بازی بسیار ضرر کردیم، چراکه [آن زمان] بازار دانلود نسخه‌های پایرت‌شده داغ بود و سونی هم به اینکه این موضوع چه ضرری می‌تواند به آمار فروش بازی بزند، زیاد اهمیتی نمی‌داد.»

«از یکی از سایت‌های تورنت ۲۰۰ هزار نسخه از دارک میرور دانلود شده بود. البته ممکن است عددش را درست یادم نباشد، ولی فارغ از بحث تعداد دانلودها، از این موضوع بسیار عصبانی بودم و همش به خودم می‌گفتم که دارند از جیب من پول می‌دزدند.»

او در بخش دیگر از صحبت‌هایش عنوان می‌کند: «فکر می‌کنم اینکه گیمر یک بازی را با قیمت کاملش خریداری کند از اینکه تمام محتوای آن بازی را تجربه کند، مهم‌تر است. به این خاطر که اگر شما بازی را با قیمت کامل بخرید، پس دارید سازندگان را به‌طور واضح حمایت می‌کنید.»

تصویر نسخه پی سی بازی Days Gone

بازی Days Gone مانند برخی دیگر از انحصاری‌های سونی مانند Death Stranding و Horizon Zero Dawn قرار است در تاریخ ۱۸ می (۲۸ اردیبهشت) برای کامپیوتر عرضه شود. تریلر جدید نسخه‌ی پی سی بازی را نیز می‌توانید در زومجی تماشا کنید. همچنین برای آگاهی از سیستم مورد نیاز برای اجرای دیز گان روی کامپیوتر می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.

نسخه‌ی پی سی دیز گان از مانیتورهای فوق عریض و نرخ فریم متغیر پشتیبانی می‌کند. همچنین حالا تعداد فریکرهایی (زامبی‌های دیز گان) که به‌صورت گله‌ای حرکت می‌کنند، به ۵۰۰ نفر هم می‌رسد. علاوه‌براین، جزئیات محیط بازی، پوشش گیاهی و کیفیت مناظر دوردست در این نسخه بهبود پیدا کرده و بخش فوتو مد دارای ویژگی جدیدی به نام New Super Resolution است.

چندوقت پیش بود که بلومبرگ گزارش داد سونی دیگر تمایلی به ساخت Days Gone 2 ندارد و دلیل آن نیز روند طولانی توسعه‌ و دریافت نقدهای متوسط نسخه‌ی اول عنوان شده است. همچنین به‌نظر می‌رسد که افرادی از استودیوی بند سونی در حال حاضر به ناتی داگ برای ساخت یک بازی چندنفره کمک می‌کنند.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی حرف‌های جان گاروین چیست؟ آیا با او موافق‌اید یا مخالف؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده