// جمعه, ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۵۰

ساخت نسخه ریمیک The Last of Us توسط سونی

رسانه‌ی بلومبرگ گزارشی را منتشر کرد که مطابق آن سونی مشغول ساخت نسخه‌ی ریمیک بازی The Last of Us، محصول سال ۲۰۱۳ میلادی است.

جیسون شرایر در گزارشی مفصل که البته اطلاعات آن به‌صورت رسمی توسط بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی تایید نشده‌اند، به صحبت راجع به پروژه‌های استودیوهای مختلف سونی پرداخته است. بلومبرگ می‌گوید که استودیو Bend به‌تازگی کار روی یک بازی جدید را آغاز کرده است. زیرا پلی استیشن تمایلی به تولید بازی Days Gone 2 ندارد. برای مدتی قرار بود که استودیو بند با ناتی‌داگ روی بازی آنچارتد بعدی کار کند. ولی ظاهرا آن پروژه متوقف شده است.

آینده‌ی مجموعه بازی آنچارتد برخلاف انتظارات کاملا در کنترل استودیو ناتی‌داگ خواهد بود

همچنین گفته می‌شود که مایکل مامبور از گروه ویژوال آرتز سرویس (یک تیم بازی‌سازی سونی که معمولا به استودیوهای مختلف پلی استیشن برای بازی‌سازی کمک می‌کند) در حال رهبری پروژه‌ی عرضه‌ی نسخه ریمیک بازی The Last of Us سال ۲۰۱۳ میلادی برای پلی استیشن 5 بوده است. اما درنهایت این پروژه برای مدتی متوقف شد و ویژوال آرتز سرویس گروپ به ناتی‌داگ برای ساخت بازی The Last of Us Part 2 کمک کرد. حالا هم که لست آو آس ۲ به پایان رسیده است، چند عضو خود استودیو ناتی‌داگ مشغول تکمیل ریمیک بازی The Last of Us هستند. درنهایت مامباور از تیم ویژوال آرتز جدا شد. بلومبرگ می‌نویسد که در میان برخی از استودیوهای کوچک‌تر پلی استیشن نارضایتی وجود دارد. زیرا تمرکز سونی بیشتر روی تیم‌هایی است که بازی‌های بلاک‌باستر تحویل می‌دهند.

به نظر می‌رسد که در حال حاضر استودیو بند که برخی از اعضای سابق آن دیگر در تیم حضور ندارند، هم روی ساخت یک مولتی‌پلیر (احتمالا بخش مولتی‌پلیر بازی The Last of Us Part 2) به ناتی‌داگ کمک کرد و هم دارد یک بازی جدید می‌سازد که شاید مجموعه‌ای تازه را کلید بزند و شاید سراغ یکی از مجموعه‌های قدیمی استودیو بند سونی همچون Syphon Filter برود.

اکنون مشخص نیست که بازی آنچارتد جدید در چه زمان و به چه شکلی ساخته می‌شود. ولی ظاهرا برخلاف گذشته که قرار بود مجموعه بازی Uncharted دیگر دست ناتی‌داگ نباشد، الآن دیگر کنترل کامل این سری مجددا برعهده‌ی استودیو بازی‌سازی ناتی‌داگ به ریاست ایوان ولز و نیل دراکمن است.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده