// دوشنبه, ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۵۰

بازی Days Gone 2 قرار بود دارای بخش چندنفره باشد

جف راس، کارگردان Days Gone می‌گوید آن‌ها می‌خواستند یک حالت کوآپ بزرگ و مجزا را برای نسخه‌ی دوم بازی توسعه دهند که بازیکنان در آن می‎‌توانستند کلاب یا دارودسته‌ی خود را تشکیل دهند.

گزارش‌های اخیر حاکی از این است که استراتژی بازی‌سازی سونی دستخوش تغییراتی قابل‌توجه شده است؛ به‌طوری که این غول ژاپنی حالا دیگر می‌خواهد استودیوهایش تمام تمرکزشان را روی ساخت انحصاری‌های AAA و بلاک‌باستری بگذارند. این بدین معنی است که سونی احتمالا دیگر تمایلی به سرمایه‌گذاری روی بازی‌های کوچک‌تر یا آثاری با ایده‌های تجربی و ریسکی ندارد. یکی از بازی‌هایی که به‌نظر می‌رسد درمیان تغییر سیاست سونی دیگر شانسی برای ادامه ندارند، Days Gone است.

اخیرا گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه سونی ساخت Days Gone 2 را لغو کرده است. دنباله‌ی دیز گان قرار بود توسط همان تیم توسعه‌‌ی نسخه‌ی اول در استودیوی بند سونی ساخته شود. البته نسخه‌ی اول دیز گان فروش خوبی را تجربه کرد، ولی به‌نظر می‌سد که نمرات متوسط منتقدین به بازی باعث شده که سونی دیگر تمایلی به سرمایه‌گذاری در دنباله‌ی آن نداشته باشد.

در همین راستا، جف راس، کارگردان Days Gone که اخیرا استودیوی بند را ترک کرده و در حال حاضر در استودیوی ندررلم، سازنده‌ی مجموعه‌ی موتال کامبت مشغول کار است، به‌تازگی در یک استریم زنده درکنار دیوید جفی، خالق تویستد متال و خدای جنگ حضور داشت. او درمیان صحبت‌هایش در این مصاحبه درمورد دیز گان 2 هم حرف‌هایی زد. راس البته بر این تاکید کرد که جزئیات زیادی از نسخه‌ی دوم را نمی‌تواند تایید یا تکذیب کند. بااین‌حال، او به‌صورت جزئی به برنامه‌های استودیوی بند برای دنباله‌ی دیز گان اشاراتی کرد.

شکار زامبی‌ها در Days Gone توسط دیکن

طبق حرف‌های راس، آن‌ها در ابتدا قصد داشتند حالت کوآپ را برای نسخه‌ی اول دیز گان توسعه دهند. البته این اتفاق نیفتاد و آن‌ها می‌خواستند که این حالت را در دنباله‌ی بازی بگنجانند. راس می‌گوید که آن‌ها قصد نداشتند کوآپ را در کمپین داستانی اصلی بازی ادغام کنند و بیشتر می‌خواستند آن را در قالب یک مد جداگانه ارائه دهند. او می‌گوید در این تجربه‌ی کوآپ بازیکنان می‌توانستند «یک کلوپ یا دارودسته» تشکیل دهند و تلاش کنند در جهان بازی با یکدیگر زنده بمانند. راس عنوان می‌کند توسعه‌ی یک حالت کوآپ بزرگ درواقع بخشی از ایده‌ی آن‌ها برای ساخت نسخه‌ی دوم دیز گان بود که توسط سونی رد شد.

او توضیح می‌دهد: «فکر کنید که این جهان را با تمام سیستم‎‌ها و جزئیات دیگرش خلق کرده‌اید و حالا می‌خواهید آن را برای ساخت یک حالت مشابه چندنفره تغییر دهید. آن‌وقت مثلا این‌طوری می‌شد که دیکن در همان حال که دارد برای بقا مبارزه می‌کند، یک کلوپ یا دارودسته تشکیل دهد. فکر می‌کنم بودن در چنین دنیایی که مبتنی بر همکاری مشترک است و مثلا دیدن شیوه‌ی ازبین‌بردن دسته‌ی زامبی‌ها در حالت کوآپ جالب است.»

در گزارش اخیر بلومبرگ که به لغو ساخت Days Gone 2 اشاره شده است، آمده که استودیوی بند سونی در حال کار روی یک بازی جدید است. از طرفی به‌نظر می‌رسد که بخشی از تیم این استودیو در حال کمک به ناتی داگ برای ساخت یک بازی چندنفره است. در این گزارش همچنین به موارد دیگری مانند ساخت نسخه‌ی ریمیک لست آو آس توسط ناتی داگ اشاره می‌شود. می‌توانید اطلاعات بیشتر در خصوص گزارش اخیر بلومبرگ را در زومجی مطالعه کنید.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی ایده‌ی کارگردان دیز گان برای ساخت دنباله‌ی بازی چیست؟ آیا اگر نسخه‌ی دوم با یک حالت کوآپ بزرگ و مجزا عرضه می‌شد، تمایل داشتید که آن را تجربه کنید؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده