نویسنده: شعیب شاهدی
// یکشنبه, ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۶

کارگردان Days Gone: برای سونی فقط امتیاز متاکریتیک مهم است

جان گاروین، کارگردان و نویسنده Days Gone، در مصاحبه‌ای گفته تنها چیزی که برای سونی مهم است امتیاز متاکریتیک یک بازی است. 

چند وقت پیش اخباری منتشر شد مبنی‌براینکه سونی پیشنهاد ساخت نسخه‌ی دوم Days Gone را رد کرده است. این موضوع باعث شد دیوید جفی، خالق بازی‌های God of War و Twisted Metal، در کانال یوتیوب خود به مصاحبه با کارگردان‌های این بازی بپردازد. هفته‌ی گذشته جف راس در این برنامه حضور داشت و دیروز هم گفت‌وگوهای جفی با جان گاروین منتشر شد. گاروین در بازی Days Gone علاوه‌بر کارگردانی وظیفه نویسندگی را هم برعهده داشت.

جان گاروین در این مصاحبه گفته است که فقط چند روز بعد از انتشار بازی در ماه آوریل سال ۲۰۱۹ (اردیبهشت ۹۸) از استودیو Sony Bend جدا شده بود. در جایی از این مصاحبه جفی از واکنش گاروین نسبت‌به موج اول نقدهای منتشرشده برای Days Gone می‌پرسد. پاسخ جان گاروین در ادامه آمده است:

صادقانه بگویم، برایم سخت بود. چون واقعیت ماجرا این است که امتیاز متاکریتیک برای سونی از همه‌چیز مهم‌تر است. برای مثال اگر کسی کارگردان خلاق یک مجموعه باشد و بازی‌اش نمره‌ی ۷۰ بگیرد برای زمانی طولانی شانسش را برای حضور دوباره در آن مجموعه از دست می‌دهد.

یکی از دلایل این اتفاق می‌تواند سابقه‌ی درخشان سونی در ساخت بازی‌های تحسین‌شده و مخاطب‌پسند مثل لست آف آس، آنچارتد، هورایزن زیرو دون، گاد آو وار، اسپایدرمن مارول، دریمز و گوست آو سوشیما باشد. البته شواهدی وجود دارد که سونی درکنار نظر منتقدان و امتیازات یک بازی عملکرد تجاری آن را هم درنظر می‌گیرد. برای مثال می‌توان به بازی Gravity Rush 2 اشاره کرد. این بازی که ساخته‌ی Japan Studio است توانست میانگین امتیازات ۸۰ را در متاکریتیک از آن خود کند ولی فروش خوبی را تجربه نکرد. درنتیجه Team Gravity پس از آن هیچ بازی دیگری نساخت و Japan Studio تقریبا تعطیل شد. در حال‌حاضر Japan Studio فقط وظیفه حمایت از Asobi Team را برعهده دارد که بازی‌های Astro Bot Rescue Mission و Astro's Playroom را ساخته است.

بازی days gone

گرچه بازی Days Gone نمرات فوق‌العاده‌ای را از منتقدان دریافت نکرد ولی فروش قابل‌توجهی داشت و مخاطبان زیادی را به‌خود جذب کرده است. ۳۲ هزار نفر از این مخاطبان اخیرا نامه‌ای الکترونیکی را در سایت Change.org امضا کرده‌اند که در آن از سونی درخواست شده است دنباله‌ی این بازی را بسازد. حتی جف راس هم در توییتر خود این نامه را به اشتراک گذاشت و از دنبال‌کننده‌هایش خواست آن را امضا کنند.

قرار است بازی Days Gone ماه آینده برای پی سی منتشر شود. شاید عملکرد موفق این بازی روی پی سی بتواند نظر سونی را دراینباره عوض کند و با عرضه‌ی نسخه‌ی دوم داستان ناتمام این بازی به سرانجام برسد.

نظر شما درباره‌ی استانداردهای سونی و عدم ساخت Days Gone 2 چیست؟ مخاطبان زومجی می‌توانند نظرات خود را در بخش زیر با ما درمیان بگذارند.


منبع wccftech
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده